فناوری 5G در کشور چین

فناوری-5G-در-کشور-چین-بهروزسیر

فناوری 5G در کشور چین / کشور چین ، زیرساخت های لازم را برای تجاری سازی 5G فراهم کرده است؛ به گونه ای که مجوزهای تجاری فناوری 5G را در آینده ای نزدیک، صادر می کند…

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین اعلام کرد که کشور چین به زودی مجوزهای تجاری فناوری 5G را صادر می کند. این کشور در زمینه نوآوری و فناوری بی سیم، همکاری های بین المللی را با سایر کشورها انجام داده است. تحلیل گران عقیده دارند این اقدام جدید، شتاب چین را در ارائه فناوری های 5G نشان می دهد. این فناوری به عنوان یک عنصر استراتژیکی در تقویتی صنعت و رشد اقتصادی شناخته می شود. این وزارتخانه همچنین بیان نموده است که با تلاش های همه جانبه مشترکین این طرح، کشور چین به زودی می تواند مجوزهای تجاری این فناوری پیشرفته را صادر کند. اگرچه در این خبر، تاریخ دقیقی برای صدور مجوزهای مربوطه اعلام نشده است اما به زودی این فناوری به جهانیان ارائه خواهد شد.

اگر با ویزای تجاری چین به این سرزمین سفر کنید می توانید در نمایشگاه های فناوری وعلوم چین شرکت کنید و از نزدیک با نوآوری های این دانشمندان آشنا شوید.

%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C 5G %D8%AF%D8%B1 %DA%86%DB%8C%D9%86 %D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B3%DB%8C%D8%B1

فناوری 5G، یک فناوری ایده آل و پیشرفته، بسیار سریع تر از نسل 4G

فناوری ارائه شده در نسل آینده سیستم های پردازشگر 5G، سرعتی حدود ده ها بار بیشتر از فناوری 4G را دارند. بر اساس این فناوری جدید و مدرن، ظرفیت بسیار عظیمی برای اتصال در اختیار خواهد بود. فناوری 5G برای استفاده در کارخانه های هوشمند، اتومبیل های خود-راننده و سایر برنامه های کاربردی، طراحی شده است.

در همین حال، مجموعه ای از شرکت های معروف خارجی نظیر نوکیا، اریکسون، کوآلکام و اینتل در سه مرحله از تست های فنی که کشور چین برای فناوری 5G معرفی کرده است، شرکت نمودند تا بتوانند محصولات خود را در آینده بر مبنای این فناوری، طراحی و تولید کنند. فناوری 5G، راه حل های خلاقانه ای را برای انتقال داده ها در نسل جدید سیستم های مخابراتی و دستگاه های هوشمند، ارائه داده است.

مشارکت شرکای تجاری برای اهداف فناوری 5G

وزارت امور خارجه کشور چین اعلام کرده است که این کشور از سایر شرکت های داخلی و خارجی استقبال می کند تا به طور فعال در زمینه ساخت و ارتقای برنامه های اجرای فناوری 5G با این کشور همکاری نمایند. به این ترتیب، فرصت های تجاری، بسیار سریع تر به اشتراک گذاشته می شود.

این برنامه، نشانگر شتاب چین بر ارائه فناوری های نوین است. برنامه قبلی که این کشور اجرا کرده بود، در سال 2020 تجاری سازی می شود. انتظار می رود نشل بعدی فناوری 4G،  یعنی فناوری 5G، حداقل 10 برابر سریع تر باشد. این فناوری، یک تحول اساسی در سیستم های هوشمند است.

فناوری 5G در کشور چین -بهروزسیر

فناوری 5G، تحول دنیای فناوری اطلاعات و مخابرات

گونگ دانینگ (Gong Daning)، مهندس ارشد آکادمی فناوری اطلاعات مخابرات کشور چین بیان نمود، چین در جهان از نظر طراحی و توسعه فناوری های مخابراتی، فناوری 5G، تراشه ها و تلفن های هوشمند، جایگاه بالایی دارد. بسیاری از شرکت های مهم نظیر کوآلکام و اینتل جزو همکارهای تجاری برای ارائه و توسعه فناوری 5G هستند و نقش مهمی را در معرفی این فناوری پیشرفته و تجاری سازی آن ایفا می نمایند.

بر طبق گزارش هایی که این آکادمی منتشر کرده است، سه حامل مخابراتی در چین که بر مبنای فناوری 5G پایه گذاری می شوند، در بازه زمانی 2020 تا 2025 قابل دسترسی هستند؛ برای اجرای این طرح ها هزینه ای حدود 900 بیلیون یِن تا 5/1 تریلیون یِن، تخمین زده شده است.

طبق پیش بینی های انجمن جهانی ارتباطات سیار، پیش بینی می شود تا سال 2025، بیش از 460 میلیون کاربر از فناوری 5G استفاده کنند که این فناوری را به بزرگترین بازار در جهان مبدل می سازد.

منبع:

https://www.telegraph.co.uk//