تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

راهنمای استفاده ار نقشه مترو پکن

مترو پکن
چکیده این مطلب:

شهر پکن، اولین شهر کشور چین می باشد که در سال ۱۹۷۱ مجهز به سیستم حمل و نقل مترو و ایستگاه مترو شد.در اوایل سال ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 اکتبر 2022 405 بازدید

چگونه از مترو در پکن استفاده کنیم؟

شهر پکن، اولین شهر کشور چین می باشد که در سال ۱۹۷۱ مجهز به سیستم حمل و نقل مترو و ایستگاه مترو پکن شد. در اوایل سال ۲۰۱۹ در متروی شهر پکن، ۲۲ خط مترو و ۳۹۱ ایستگاه مترو مشغول به فعالیت بودند که مسافتی حدود ۶۳۷ کیلومتر را پوشش می داد. تعداد افرادی که از خط مترو پکن برای حمل و نقل استفاده می کنند حدود 9/8  و 6/11 به صورت روزانه در طول هفته هستند.

با اخذ ویزای چین می توانید به شهر پکن سفر کرده و از مترو پکن لذت ببرید. تورهای گردشگری بهروزسیر در خدمت شما هستند تا بهترین لحظات را در شهر پکن تجربه کنید.

مترو پکن

مترو پکن

اطلاعات کوتاه و خواندنی در مورد متروی شهر پکن

مترو پکن بزرگترین مترو جهان در رتبه دوم می باشد. این شهر دارای شاخه ها و طول بزرگ می باشد؛ به طوری که به نوعی به انشعابات متروی شانگهای متصل می شود. تا پایان سال ۲۰۱۹ ، مترو پکن به سیستم ماشین های خودکار بلیط مجهز خواهد شد. کاربران به راحتی می توانند این بلیط ها را از طریق تلفن همراه خود خریداری کنند.

تا سال ۲۰۲۰، مترو پکن، 30 خط جدید خواهد داشت که طول انشعابات آن به 1177 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. مسئله جالب دیگر درباره مترو پکن، نام گذاری خطوط مترو است؛ برخی از خطوط با اعداد نامگذاری شده اند و برخی دیگر به نام ایستگاه بعدی شناخته می شوند.

یکی دیگر از مسائل خواندنی درباره مترو پکن، لوگوی مترو است. لوگوی مترو در قسمتی از مترو قرار داده شده است که در دسترس قرار داشته باشد؛ این علامت به شکل حرف G انگلیسی به رنگ سفید در کنار حرف B به رنگ سفید است که در داخل یک مربع به رنگ قرمز نوشته شده اند.

نقشه مترو پکن

نقشه مترو پکن

دلایلی که باید از متروی شهر پکن استفاده کنید

شبکه مترو پکن در حال حاضر بیست و دو خط را پوشش می دهد. همین خطوط مختلف، امکان مسافرت و گشت و گذار در شهر را بی نهایت آسان کرده است. یکی از فواید مترو سواری در شهر پکن، وجود خط تندروی مترو به سمت فرودگاه پایتخت است. این خط مترو در حال توسعه به سمت حومه شهر و مناطق مسکونی است.

در هنگام استفاده از مترو پکن هرگز با مشکلات زبان مواجه نخواهید شد، چرا که تمام علامت ها به زبان انگلیسی در دسترس قرار دارند؛ بنابراین شما به راحتی می توانید برنامه ریزی کنید که به کدام منطقه سفر کنید. مترو سواری در شهر پکن بسیار ساده تر از استفاده از تاکسی ها می باشد؛ به همین دلیل استفاده از مترو برای توریست ها لذت بخش و ساده است.

قطارهای مترو پکن، سریعتر از سایر سیستم های حمل و نقل در این شهر محسوب می شوند، به همین دلیل از افزایش بار ترافیکی در جاده ها و خیابان ها جلوگیری می کند.

مترو سواری در شهر پکن بهترین راه برای رسیدن به ایستگاه قطار است. ایستگاه مترو به طور کلی از نظر ساختمانی مشابه با ایستگاه قطار ساخته شده است بنابراین از لحاظ امنیت و ایمنی نیز تامین شده است. اگر از تاکسی های شهر پکن استفاده کنید، سرعت حرکت شما در شهر کاهش پیدا می کند. با خط 2 مترو شهر پکن می توانید به ایستگاه راه‌آهن برسید؛ خط 4 مترو  پکن به ایستگاه راه‌آهن جنوبی پکن دسترسی دارد؛ خط 9 به سمت غرب می رود؛ برای دسترسی به راه آهن در ایستگاهXizhimen ، از خط ۲،۴ و ۱۳ استفاده کنید.

استفاده از متروی شهر پکن از نظر قیمت بسیار ارزان است؛ برای استفاده از یک خط مترو مبلغ 3 یوان باید بپردازید. مسافران مترو پکن می توانند از کارت هوشمند حمل و نقل برای سوار شدن به مترو استفاده کنند. قیمت این نیز، 3 یوان است. به احتمال زیاد، قیمت متروی شهر پکن در سال ۲۰۱۰ رایگان خواهد بود.

متروسواری در پکن

متروسواری در پکن

راهنمای استفاده از متروی شهر پکن

در توقف مترو در ایستگاه، 4 خروجی در چهار جهت مختلف وجود دارد که مسافران بنا بر راحتی کار خود از یکی از خروجی ها خارج می شوند. ورودی های مترو برای عبور ویلچر ساخته نشده اند و همه آنها مجهز به پله یا پله برقی هستند. برای افرادی که بالا رفتن از پله ها برای آنها سخت است استفاده از مترو  پکن توصیه نمی شود. استفاده از متروی پکن نه تنها دسترسی مناسبی ندارد بله که فاصله های زیادی میان پله ها وجود دارد و به این ترتیب شلوغی جمعیت، مشکل اصلی مترو پکن است.

اگرچه زمان آخرین قطار خط مترو بستگی به ایستگاه و خط دارد؛ اما اکثر اپراتورهای مترو بین ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب، مسئول خط هستند. خط سریع و السیر فرودگاهی از ساعت ۶ صبح باز می شود.

یکی دیگر از مشکلات اصلی متروی شهر، شلوغی جمعیت است. ساعت شلوغی در این مکان بین ۷ صبح تا ۱۰ صبح است و در عصر، بین ۶ تا ۷ بعد از ظهر بدترین وضع را می‌توانید در مترو مشاهده کنید. اگر با اخذ ویزای چین به سمت پکن حرکت کردید، قبل از ورود به مترو شرایط خود را در نظر بگیرید. اگرچه مترو پکن می تواند دسترسی به قسمت های مختلف شهر را ساده کند اما شلوغی جمعیت نیز مسئله مهمی است.

سوالات متداول

چند خط در متروی پکن وجود دارد؟

از نوامبر 2019 ، در مجموع 23 خط در متروی پکن وجود دارد.

بزرگترین خط متروی پکن کدام است؟

خط 10 ، که یک خط دایره‌ای است، از نظر اندازه و تعداد ایستگاه‌ها، بزرگ‌ترین خط متروی پکن است. در مجموع 45 ایستگاه وجود دارد که 57.1 کیلومتر را پوشش می دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

تماس بگیرید