تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

رسوم جشنواره های چین و مراسم ویژه و آداب

مراسم-ویژه-در-جشنواره-های-بهاری-چین---بهروزسیر
چکیده این مطلب:

جشنواره های بهاری چین یک رویداد سالانه است که در کشور چین و تمام ملیت های چینی در جهان برگزار می شود. این رویداد بزرگ ….

نویسنده: منتشر شده در: 15 می 2019 103 بازدید

جشنواره-های-بهاری-چین---بهروزسیر

با مراسم جشنواره های بهاری در کشور چین، آشنا شویم

جشنواره های بهاری چین یک رویداد سالانه است که در کشور چین و تمام ملیت های چینی در جهان برگزار می شود. این رویداد بزرگ در هر سال در تاریخ های مختلف، با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود؛ اما به طور کلی، جشنواره های بهاری چین از ابتدای ماه فوریه آغاز می‌شود و تا اواسط ماه بعد ادامه دارد. کشور چین، کشور زیبایی ها و جشنواره های هیجان انگیز است. مردم محلی کشور چین تقریباً برای هر موضوع در اطراف خود یک جشنواره ویژه دارند که دیدن آنها از نزدیک بسیار جذاب می باشد. با ویزای گروهی چین از بهروزسیر می توانید در ماه فوریه به کشور چین سفر کرده و جشنواره های بهاری را از نزدیک تماشا کنید. به شما اطمینان می دهیم لحظات خاطره انگیزی را در این کشور در ماه فوریه سپری خواهید کرد.

 برگزاری جشنواره های بهاری چین در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

جشنواره-های-بهاری-چین-2019--بهروزسیر

 جشنواره های بهاری چین در سال ۲۰۱۹ از تاریخ چهارم فوریه تا دهم ماه فوریه، در روزهای دوشنبه تا یکشنبه هفته آینده، برگزار می‌شود. تاریخ این جشنواره ها در سال ۲۰۲۰ ، مقارن با ۲۴ ژوئن تا ۳۰ ژوئن، از روز جمعه تا پنج شنبه هفته آینده گزارش شده است. بنابراین اگر قصد دارید با خدمات بهروزسیر و دریافت ویزای گروهی چین، برنامه سفر به کشور چین را آماده کنید، پیشنهاد می کنیم به تاریخ برگزاری جشنواره های بهاری چین دقت داشته باشید.

 تاریخ دقیق برگزاری جشنواره های بهاری چین بستگی به روزهای تعطیلات سال نو دارد. این زمان برگزاری ممکن است با چند روز تغییر برگزار شود و اساس دقیق تعیین روزهای جشنواره های بهاری چین، استفاده از تقویم نوری به جای تقویم خورشیدی است؛ منظور از تقویم نوری، همان تقویم سال نوی چینی می باشد. در زمان برگزاری جشنواره های بهاری چین، هر ساله افراد خانواده کنار یکدیگر جمع می‌شوند و این مراسم را جشن می گیرند. جشنواره های بهاری چین یک رویداد تاریخی نیز محسوب می‌شود که تمدن غنی پادشاهان چین باستان را معرفی می کند.

 مراسم ویژه در جشنواره های بهاری چین

مراسم-ویژه-در-جشنواره-های-بهاری-چین---بهروزسیر

همزمان با برگزاری مراسم جشنواره بهاری چین در ایام تعطیلات، بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده توسط مردم در سنین مختلف برگزار می شود. تقریباً تمام مردم چین در این مراسم شرکت می کنند. در طول دو هفته از مراسم جشنواره های بهاری چین، مردم چین از تمام خیابان های شهر محل حکومت سکونت خود عبور می کنند و نمایش های جذاب رقص اژدها، نمایش آتش بازی، جشنواره های خیابانی پرواز بالن ها، اجرای موسیقی زنده، آواز و سرود را تماشا می کنند و از آن لذت می برند. با دریافت ویزای گروهی چین می توانید شما هم در جشنواره های بهاری چین شرکت کنید.

مراسم-ویژه-در-جشنواره-های-بهاری-چین2---بهروزسیر

 در روز آخر جشنواره های بهاری چین در روز پانزدهم اولین ماه سال نوی چینی، یک جشنواره ویژه با نام جشنواره فانوس ها برگزار می شود. تمام خانواده های چینی در یک مکان، دور هم جمع می‌شوند و فانوس های خود را به پرواز در می آورند. برخی از فانوس ها با طرح های ساده طراحی شده اند و برخی دیگر به صورت اژدها یا اشکال جذاب ساخته شده اند. نمایش فانوس ها در خیابان ها هنگام جشنواره های بهاری چین، بسیار باشکوه و شگفت‌انگیز است. اکثر توریست هایی که قصد سفر به کشور چین را دارند، ایام جشنواره های بهاری را برای بازدید از چین انتخاب می کنند.

 آداب و رسوم مردم چین در جشنواره های بهاری چین

آداب-و-رسوم-مردم-چین-در-جشنواره-های-بهاری---بهروزسیر

 به دلیل اینکه جشنواره های بهاری چین همزمان با سال نوی چینی است، مردم چین رسم دارند لباس های نو به تن کرده و خانه های خود را به بهترین شکل تمیز کنند. همچنین مراسم آتش بازی در جشنواره های بهاری چین امری مرسوم است. یکی از آداب و رسوم جشنواره های بهاری چین این است که افراد بزرگتر خانواده به کودکان، مقداری پول چینی به عنوان هدیه می دهند. تهیه خوراکی های خوشمزه و شیرینی های محلی، زیبایی جشن را دو برابر می کند.

 یکی دیگر از آداب و رسوم رایج در جشنواره های بهاری چین این است که مردم در این دوران اصلاً اجازه ندارند که در مورد موضوعات غم انگیز مانند بیماری، مرگ و ناراحتی یا سایر چیزها صحبت کنند؛ چرا که عقیده دارند باید سال نو را با شادی و خوشحالی آغاز کرد.

مروری بر تاریخچه جشنواره های بهاری چین

تاریخچه-جشنواره-های-بهاری-چین--بهروزسیر

 برگزاری جشنواره های بهاری چین برای اولین بار به دوران حکومت امپراطوری شانگ در حدود چهار هزار سال پیش باز می گردد. در آن زمان برای اولین بار، سال نوی چینی به رسمیت شناخته شد و برای ورود به آن جشنواره های باشکوهی برگزار شد. از آن زمان به بعد در هر سال، مردم چین این مراسم را جشن می‌گرفتند. در هر یک از شهرهای کشور چین مراسم ‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که مهمترین آنها جشنواره فانوس، رقص اژدها، حرکت قایق ها بر روی آب، شعبده بازی و مراسم آتش بازی می باشد. بهروزسیر پیشنهاد می کند تماشای این مراسم زیبا و بی نظیر را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =

تماس بگیرید