تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

آثار تاریخی چین

آثار تاریخی چین
چکیده این مطلب:

آشنایی با آثار تاریخی چین به همراه معرفی 5 بنای تاریخی چین در بهروزسیر | برای آشنایی با بناهای تاریخی چین و مکان های گردشگری ….

نویسنده: منتشر شده در: 16 سپتامبر 2022 2,664 بازدید

آشنایی با آثار تاریخی چین

آثار تاریخی چین، آثار باستانی کهن و بسیار قدیمی هستند که می توان رد پای حکومت های امپراتوری را در دوران های مختلف تاریخ، از 6000 سال پیش تا زمان حال، در میان آن ها جستجو کرد. کشور چین، پر جمعیت ترین کشور آسیایی، دارای فرهنگ و تمدن بسیار ارزشمند و باستانی بوده و به جرأت می توان گفت دوران پادشاهی قدرتمندی را در تاریخ به نمایش گذاشته است.

سلسله های مین، مینگ، کینگ، شیا، کین، امپراتوری های هان، دوران حکومت جین، تانگ، لیائو، یوآن و …، همه در طول تاریخ، یکی پس از دیگری در سرزمین چین ظهور یافتند. موزه ها و بناهای تاریخی چین، بهترین فرصت برای آشنایی با تاریخ کشور چین هستند. با اخذ ویزای چین می توانید به این سرزمین باستانی کهن سفر کنید.

آثار تاریخی چین

آثار تاریخی چین

معرفی معروف ترین بناهای تاریخی چین

1-دیوار بزرگ چین

امروزه کمتر کسی یافت می شود که نام کشور چین را بشنود اما دیوار بزرگ چین را نشناسد. دیوار چین، زیباترین و اعجاب انگیزترین اثر کهن با ارزش تاریخی در کشور چین است. این آثار تاریخی چین را یکی از شاهکارهای معماری جهان نام نهاده اند. این دیوار باشکوه به طول 6700 کیلومتر از غرب تا شرق چین گسترده شده است. دلیل ساخت دیوار چین، محافظت از کشور در برابر حمله و هجوم ارتش دشمنان بوده است.

آنچه امروز آن را به عنوان شاهکار تاریخ می شناسیم، یادگاری ارزشمند از دوران امپراتوری مینگ (سال 1368 تا 1644 میلادی) می باشد. برای دیدن از دیوار بزرگ چین به عنوان یکی از بناهای تاریخی چین می توانید با اخذ ویزای چین با بهروزسیر، رهسپار این سرزمین افسانه ای شوید.

آثار تاریخی چین | دیوار بزرگ چین

آثار تاریخی چین | دیوار بزرگ چین

2-آرامگاه مینگ، معروف ترین معبد شهر پکن با ارزش تاریخی جهانی

یکی از آثار تاریخی چین، آرامگاه مینگ در شهر پکن می باشد. این آرامگاه را گاهی با نام معبد مینگ نیز در تاریخ می شناسند؛ در این مکان، 13 پادشاه سلسله مینگ که به ترتیب بر چین حکومت می کرده اند دفن شده اند. در آرامگاه وسیع و گسترده مینگ، تعداد 7 معبد کوچک و بزرگ با معماری خیره کننده و منحصر به فرد ساخته شده است.

تمام اشیاء، مجسمه ها و آثار تاریخی که طی اکتشافات باستان شناسی در این منطقه یافت شده اند در محوطه آرامگاه به نمایش درآمده اند. مجسمه ها، کاشیکاری، کنده کاری روی سنگ و چوب و تزئینات داخلی هر کدام از معبدهای این مکان در نوع خود بی نظیر هستند. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر شهر پکن را برای سفر انتخاب کردید، بازدید از این آرامگاه باشکوه را از دست ندهید.

آثار تاریخی چین | آرامگاه مینگ

آثار تاریخی چین | آرامگاه مینگ

3-موزه تاریخ شانگهای، یکی از جذاب ترین موزه های چین

موزه تاریخ شانگهای یکی از آثار تاریخی چین است. ساختمان این موزه در سال 1984 افتتاح شد. این موزه، مکان مناسبی برای علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر شانگهای است. با اخذ ویزای چین می توانید به شهر شانگهای سفر کنید و از تماشای آثار باستانی موزه شانگهای لذت ببرید. اشیای تاریخی، جواهرات باشکوه و زیبا، پارچه و دستگاه های چاپ قدیمی، انواع فلزات و آثاری که به دوران امپراتوری های قدیم مربوط می شود را می توان در این موزه تماشا نمود.

آثار تاریخی چین | موزه تاریخ شانگهای

آثار تاریخی چین | موزه تاریخ شانگهای

4-موزه ملی چین، محبوب ترین موزه ملی در جهان

یکی از بناهای تاریخی چین در شهر پکن، موزه ملی چین است. ساختمان این موزه در میدان تیان آن مِن شهر پکن واقع شده و یکی از بزرگ ترین و پربازدیدترین موزه های جهان به شمار می روند. آثار تاریخی که در این موزه نگهداری می شوند مربوط به میلیون ها سال پیش در این سرزمین می باشند. اشیای موزه ملی چین، شرح کاملی بر سلسله های امپراتوری، تاریخ و تمدن شرق آسیا هستند. بهروزسیر توصیه می کند با اخذ ویزای چین به شهر پکن سفر کنید و بازدید از موزه ملی چین را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

آثار تاریخی چین | موزه ملی چین

آثار تاریخی چین | موزه ملی چین

5-غارهای موگائو، پرستشگاه پادشاهی در کشور چین

یکی از آثار تاریخی چین با قدمت چند صد ساله، غارهای موگائو نام دارد. این مجموعه سنگی در منطقه دون هوآنگ واقع شده است و یکی از بی نظیرترین آثار معماری جهان بوده و تاریخ پادشاهان تاریخ چین را به نمایش می گذارد. غارهای موگائو در سال 366 میلادی برای عبادت اشرافیان و ثروتمندان در این منطقه حفر شده است. هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر از این غارها دیدن می کنند.

آثار تاریخی چین | غارهای موگائو

آثار تاریخی چین | غارهای موگائو

آنچه ارزش تاریخی غارهای موگائو را نمایان می سازد، حکاکی و کنده کاری هایی است که بر دیواره های غار نقش بسته است. در این غارها می توانید آثاری مربوط به ادیان بزرگ، مجسمه های بودا، پرستش خدایان و سایر نمادهای فرهنگی را تماشا کنید. این غار در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و نقاشی های آن نشان دهنده ارتباط میان سرزمین های شرقی با دنیای غرب می باشند. بهروزسیر، بازدید از این بنای زیبا را به عنوان بهترین آثار تاریخی چین به شما توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =

تماس بگیرید