تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

کانال سوژو و جاذبه های گردشگری سوژو

شهر سوژو چین
چکیده این مطلب:

شهر سوژو چین (Suzhou) و جاذبه های گردشگری آن به طور ناخودآگاه، ذهن مردم را به سمت باغ های قدیمی سوژو منعطف می کند. مناظر ….

نویسنده: منتشر شده در: 28 سپتامبر 2022 263 بازدید

شهر سوژو چین شهر آبی و شناور

شهر سوژو چین (Suzhou) و جاذبه های گردشگری آن به طور ناخودآگاه، ذهن مردم را به سمت باغ های قدیمی سوژو منعطف می کند. مناظر طبیعی و کانال سوژو و محوطه های بسیار خیره کننده و خلاقانه، نمادی از هارمونی بین انسان و طبیعت، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری را در سراسر جهان به وجود آورده اند.

وجود باغ های فوق العاده زیبا، شهرهای آبی بی نظیر، مناظر طبیعی حیرت برانگیز و تاریخ، فرهنگ و تمدن بسیار غنی، شهر سوژو را مانند یک بهشت روی زمین معرفی کرده است. اگر ویزای چین را از بهروزسیر دریافت کنید می توانید از تمام این مناظر در شهر سوژو لذت ببرید.

کانال سوژو

کانال سوژو

باغ هامبل Humble Gardenیا ژو ژنگ یوآن Zhuo Zheng Yuan

باغ هامبل یا ژو ژنگ یوآن یک نمونه عالی از باغ های قدیمی است که در ناحیه جنوبی رودخانه یانگ تسه کیانگ در شهر سوژو چین قرار گرفته است. بازدید از این باغ به عنوان یکی از چهار باغ معروف در چین و بزرگترین باغ در استان سوژو، یک حس فوق العاده است. این باغ به سه بخش تقسیم می شود و هر بخش ویژگی های خاص خود را دارد.

سالن ها و راهروهای زیبا، پنجره هایی با اشکال مختلف همراه با مسیرهای مارپیچ، نشان دهنده تکنیک های حرفه ای و ماهرانه ای از باغ های باستانی چین هستند. در عین حال، اسامی اکثر سازه ها در باغ، وجه تسمیه ای دارد که معمولاً به نگرش یا فلسفه مالکان قبلی این باغ ها بوده و به اصل زندگی اشاره می کند.

باغ هامبل Humble Gardenیا ژو ژنگ یوآن Zhuo Zheng Yuan

باغ هامبل Humble Gardenیا ژو ژنگ یوآن Zhuo Zheng Yuan

تپه بَبر (Tiger Hill)

یک شاعر معروف در دوران سانگ (960-1279) بیان کرده است: “اگر کسی از شهر سوژو بازدید کند و به مکان تپه ببر نرود، همیشه حسرت تماشای آن را تا پایان عمر به دوش می کشد”. از این کلمات، به راحتی می توان دریافت که تپه ببر چه اهمیتی در شهر سوژو داشته است.

تپه ببر ، یک تپه جذاب و زیبا است که مقبره پادشاه هی لو (He Lu) بوده؛ او در سال های 770 تا 470 قبل از میلاد بر این سرزمین (شهر سوژو) حکومت می کرده است. علاوه بر این، در تپه ببر، آثار فرهنگی بسیار ارزشمندی وجود دارد که نظر توریست های زیادی را به سمت این مکان جلب کرده اند. این آثار شامل معبد پاگودا در تپه ببر و استخر شمشیر و سنگ های شمشیر مانند هستند. در فرهنگ بودا، محوطه های زیبا، سابقه تاریخی طولانی دارند و همچنین داستان های افسانه ای که در مورد تپه ببر نقل شده اند، همگی جذابیت این مکان را در شهر سوژو دو چندان نموده اند.

تپه بَبر (Tiger Hill)

تپه بَبر (Tiger Hill)

باغ لینگرینگ  (Lingering Garden) ، لیو یوآن (Liu Yuan)

باغ لینگرینگ (Lingering Garden) در سال 1593 در طی دوران حکومت مینگ در شهر سوژو چین ساخته شده است (1368-1644) و تاریخچه ای بیش از 400 ساله دارد. در این باغ، ساختمان ها، درختان و گل ها در ترکیبی هماهنگ با محیط اطراف خود قرار دارند. لیو شو ( Liu Shu ) یکی از مالکان قبلی باغ لینگرینگ، علاقه عجیبی به جمع آوری سنگ داشت. او سنگ های دریاچه ای با شکل های عجیب و غریب را در باغ جمع می کرد؛ در میان مالکان، معروف ترین و ارزشمندترین افراد، گوآن یان فنگ (Guan Yun Feng ) بود که اعتبار بسیاری برای این باغ به ارمغان آورد.

باغ لینگرینگ  (Lingering Garden) ، لیو یوآن (Liu Yuan)

باغ لینگرینگ  (Lingering Garden) ، لیو یوآن (Liu Yuan)

شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

یکی از جاذبه های گردشگری شهر سوژو چین ، شهر آبی ژوژوآنگ است. این شهر، وارث فرهنگ غنی Wu در دوره تاریخی قبل از میلاد می باشد. این مکان بهترین نمونه از شهر آبی در کشور چین است. در این مکان، شما می توانید از یک منظره شبیه نقاشی منظره به سبک چینی لذت ببرید؛ درست شبیه به همان چیزی که ماژی یوآن (Ma Zhiyuan)، شاعر سلسله یوآن در یکی از شعرهایش به آن اشاره کرده است. چند خانه در زیر یک پل باریک از نظرها پنهان شده و در زیر پل، یک رودخانه آرام جریان دارد. مناظر آبی در این شهر، قطعاً شما را مجذوب و مسحور خود خواهند ساخت.

شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

شهر تونگلی ( Tongli Town)

در فاصله 11 مایلی (18 کیلومتری) از مرکز شهر سوژو، شهر تونگلی به عنوان یک مقصد گردشگری زیبا و خیره کننده قرار گرفته است که شما می توانید زندگی به سبک چین باستان را در آن مشاهده کنید. در این شهر تعداد زیادی پل وجود دارد که مناطق مختلف را به یکدیگر مرتبط ساخته است؛ به همین دلیل است که در این شهر سیستم حمل و نقل وجود ندارد. مردم محلی شهر تونگلی، طبق یک رسم باستانی، در مواقع خوشحالی از روی سه پل عبور می کنند. علاوه بر این، خانه ها و باغ های این شهر نیز بسیار زیبا و دلفریب هستند.

شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

سایر مکان های دیدنی در شهر سوژو چین

  • شهر قدیمی گوآنگ فو (Guangfu Ancient Town)
  • معبد هان شان ( Hanshan Temple)
  • دریاچه جین جی ( Jinji Lake)
  • باغ مجسمه های شیر ( Lion Grove Garden)
  • شهرستان لوژی ( Luzhi Town)
  • شهر باستانی مودو ( Mudu Ancient Town)
  • جاده پینگ جیانگ ( Pingjiang Road)
  • خیابان شانتانگ ( Shantang Street)
  • موزه ابریشم شهر سوژو چین
  • معبد تائوئیسم ژوآن میائو ( Xuanmiao Taoist Temple)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

تماس بگیرید