تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

همه چیز درباره سنگاپور

جاذبه‌های سنگاپور
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان سنگاپور کجاست؟ سنگاپور روی نقشه اطلاعات کشور سنگاپور جاذبه‌های کشور سنگاپور دین در سنگاپور سنگاپوری‌های معروف عبارت‌اند از: غذای سنگاپور اقتصاد در ….

نویسنده: منتشر شده در: 12 اکتبر 2022 514 بازدید

سنگاپور کجاست؟

سنگاپور، واقع در منتهی‌الیه جنوبی شبه‌جزیره مالایی، در 137 کیلومتری شمال خط استوا قرار دارد. این کشور بزرگ‌ترین بندر جنوب شرقی آسیا و یکی از شلوغ‌ترین بندرهای جهان است. رشد و شکوفایی خود را مدیون موقعیت کانونی خود در منتهی‌الیه جنوبی شبه‌جزیره مالایی است، جایی که بر تنگه مالاکا تسلط دارد که اقیانوس هند را به دریای چین جنوبی متصل می‌کند.

پرچم سنگاپور

پرچم سنگاپور

این کشور که زمانی مستعمره بریتانیا بود و اکنون عضوی از کشورهای مشترک‌المنافع است، ابتدا در سال 1963 به فدراسیون مالزی پیوست اما در 9 آگوست 1965 برای تبدیل‌شدن به یک کشور مستقل جدا شد. نزدیک به دوسوم جزیره اصلی کمتر از 15 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

تپه تیمه، مرتفع‌ترین قله، دارای ارتفاع 162 متر با قله‌های دیگر، مانند تپه‌های پنجانگ و ماندای است که بلوکی از زمین‌های ناهموار را در مرکز جزیره تشکیل می‌دهد. در غرب و جنوب اسکروپ های پایین‌تر با روندهای شمال غربی-جنوب شرقی مشخص، مانند کوه فابر وجود دارد. قسمت شرقی جزیره یک فلات کم ارتفاع است که در اثر فرسایش به الگوی پیچیده‌ای از تپه‌ها و دره‌ها بریده‌شده است.

این واحدهای فیزیکی پایه‌های زمین‌شناختی خود را منعکس می‌کنند: تپه‌های مرکزی از سنگ‌های گرانیتی، زمین‌های اسکارپ از سنگ‌های رسوبی بسیار چین‌خورده و گسل دار و فلات شرقی از ماسه‌ها و شن‌های متراکم نشده تشکیل‌شده‌اند.

سنگاپور روی نقشه

سنگاپور در منطقه موسمی استوایی جنوب شرقی آسیا قرار دارد و آب‌وهوای آن با دمای یکنواخت بالا و بارش تقریباً ثابت در طول سال مشخص می‌شود. میانگین دمای ماهانه از حدود 81 درجه فارنهایت (27 درجه سانتی‌گراد) در ژوئن تا 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتی‌گراد) در ژانویه متغیر است. محدوده روزانه تا حدودی بیشتر است، به‌طور متوسط ​​حدود 13 درجه فارنهایت (7 درجه سانتی‌گراد). بااین‌حال، موقعیت دریایی این کشور و رطوبت ثابت، حداکثر دما را نسبتاً معتدل نگه می‌دارد: بالاترین دمای ثبت‌شده تاکنون تنها 97 درجه فارنهایت (36 درجه سانتی‌گراد) بوده است.

نقشه کشور سنگاپور

نقشه کشور سنگاپور

فصول با وقوع نسبی بارندگی تعریف می‌شوند که به‌نوبه خود توسط حرکت توده‌های هوای موسمی تعیین می‌شود. مرطوب‌ترین و بادخیزی‌ترین دوره در طول موسمی شمال شرقی (نوامبر تا مارس) است که میزان بارندگی در ماه دسامبر به بالاترین میانگین ماهانه بیش از 250 میلی‌متر می‌رسد. برعکس، دوره کمترین میزان بارندگی و خفیف‌ترین بادها در جریان بادهای موسمی جنوب غربی (اردیبهشت-سپتامبر) است. آوریل و اکتبر دوره‌های بین موسمی هستند که با حرکات هوای کند و رگبارهای شدید بعدازظهر و رعدوبرق مشخص می‌شوند.

اطلاعات کشور سنگاپور

در حال حاضر جمعیت کشور این کشور 5،953،736 نفر، بر اساس جزئیات جهان سنج آخرین داده‌های ملل متحد است.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، جمعیت این کشور در سال 2020 در اواسط سال 5,850,342 نفر برآورد شده است.

جمعیت این کشور معادل 0.08 درصد از کل جمعیت جهان است.

این کشور رتبه 114 را در فهرست کشورها بر اساس جمعیت دارد.

تراکم جمعیت در سنگاپور 8358 در هر کیلومترمربع (21646 نفر در هر مایل مربع) است.

مساحت کل زمین 700 کیلومترمربع (270 مایل مربع) است.

100٪ جمعیت شهری هستند (5,850,342 نفر در سال 2020)

میانگین سنی در این کشور 42.2 سال است.

جاذبه‌های کم‌نظیر در سنگاپور

شما میتوانید با اخد ویزای سنگاپور با خیالی آسوده به این کشور سفر کنید

جاذبه‌های کشور سنگاپور

  • خلیج مارینا با باغ‌هایش در خلیج: ساخت‌وسازهای مدرن جذاب
  • پارک طبیعی بزرگ شامل دو باغ خانه: گنبد گل و جنگل ابر
  • موزه علوم هنر افسانه
  • پارک پرندگان جورونگ: مرتفع‌ترین آبشار ساخت بشر
جاذبه‌های کشور سنگاپور

جاذبه‌های کشور سنگاپور

 باغ پرندگان:

باغ پرندگان

باغ پرندگان

باغ ملی ارکیده در باغ گیاه‌شناسی:

بیش از 200 گونه مختلف ارکیده وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به نام بازدیدکنندگانی مانند نلسون ماندلا، ملکه الیزابت یا حتی جکی چان نام‌گذاری شده‌اند!

 باغ‌وحش:

این باغ‌وحش بسیار بزرگ است و بیش از 1000 حیوان را می‌توان در شب‌هنگام سوارشدن به‌قطار در محیط پارک می‌توان مشاهده کرد!
و…

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور

زبان‌های رسمی در سنگاپور عبارت‌اند از:

  • انگلیسی
  • ماندارین چینی
  • تامیل ومالایی

اشعار سرودهای ملی به زبان مالایی نوشته‌شده است. تقریباً همه سنگاپوری‌ها دوزبانه هستند، به این معنی که انگلیسی و زبان‌اصلی دیگری مانند مالایی یا ماندارین یا یک گویش چینی مانند هوکین صحبت می‌کنند.

دین در سنگاپور

بیشترین پیروی از دین در سنگاپور، بودیسم است که 33.3 درصد از جمعیت این کشور را بودائی تشکیل می‌دهد. این کشور  پذیرای  10 دین است – بودیسم، هندوئیسم، اسلام و مسیحیت مذاهب اولیه سنگاپور هستند، درحالی‌که زرتشتی، یهودیت، سیکیسم، جینیسم و ​​دیگران گروه اقلیت را تشکیل می‌دهند. شهر شیر، دیگ ذوب نهایی است، با مردم محلی که همه جشنواره‌ها را بدون توجه به دینی که پیروی می‌کنند، باشکوه جشن می‌گیرند. این کشور دارای یک دین تنظیم‌شده توسط دولت نیست که شهروندان باید از آن پیروی کنند. برخلاف سایر کشورها، سنگاپوری‌ها در تصمیم‌گیری و پیروی از هر دینی که دوست دارند آزادند.

سنگاپوری‌های معروف عبارت‌اند از:

  • لی کوان یو، بنیان‌گذار سنگاپور مدرن (1923 – 2015)
  • اشلی اسلام، طراح مد بسیار مشهور
  • دیک لی، نوازنده و داور بت سنگاپور.
  • فن ونگ، هنرپیشه هالیوود، بازی در شب‌های شانگهای
  • جوزف اسکلینگ، شناگر 21 ساله‌ای که اولین مدال طلای المپیک سنگاپور را در المپیک 2016 کسب کرد.

غذای سنگاپور

سنگاپوری‌ها عاشق خوردن برنج و غذاهای نودل برنج هستند. رژیم غذایی اصلی این کشور شامل غذاهای مبتنی بر لبنیات نمی‌شود، اما غذاهای زیادی ازجمله محصولات شیر ​​نارگیل یا برنج را خواهید چشید!
سنگاپوری‌ها عاشق غذا خوردن در بیرون هستند و فودکورت ها یا مراکز غذایی زیادی در سراسر شهر وجود دارد. (فودکورت ها مراکز دست‌فروشی نامیده می‌شوند.)

غذاهای محبوب سنگاپور:

  • ساتای: مکعب‌های مرغ یا گوشت گاو کبابی روی چوبی که با سس بادام‌زمینی سرو می‌شود در بسیاری از غرفه‌های خیابانی و مراکز دست‌فروشی موجود است.
  • نان تست kaya: میان وعده یا صبحانه محبوب. نان تست با مربای تخم‌مرغ نارگیل و رویه شیرین
  • روتی پراتا: نان سرخ‌شده با سبزیجات یا کاری
  • خرچنگ چیلی سنگاپور: خرچنگ در سس فلفل بسیار تند
  • ice kejang: یخ با دسر لوبیا قرمز – خوشمزه!
  • نوشیدنی‌های آب نارگیل
  • رشته‌فرنگی yu shen prosperity: غذای سنتی سنگاپوری برای جشن سال نو چینی

اقتصاد در سنگاپور

امتیاز آزادی اقتصادی این کشور 84.4 درصد است که اقتصاد آن را آزادترین اقتصاد در شاخص سال 2022 می‌کند. این کشور در میان 39 کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه رتبه اول را دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین منطقه‌ای و جهانی است.

طی پنج سال گذشته، اقتصاد سنگاپور به‌آرامی رشد کرده است، به‌جز در سال 2020 که به‌شدت رشد کرد. آزادی اقتصادی در آن دوره در سطح بسیار بالایی حفظ‌شده است. اقتصاد بازار آزاد بسیار توسعه‌یافته سنگاپور موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون محیط تجاری باز و عاری از فساد، سیاست‌های پولی و مالی محتاطانه و چارچوب قانونی شفاف آن است. آزادی تجارت قوی است و حقوق مالکیت به‌خوبی تضمین‌شده کارآفرینی و نوآوری را به‌طور مؤثر ترویج می‌کند. حاکمیت قانون کلی با درجه بالایی از شفافیت و پاسخگویی دولت همراه است.

امکانات جذاب سنگاپور

امکانات ورزشی

ورزش سنگاپور معتقد است که امکانات ورزشی با طراحی خوب و کارآمد به‌طور قابل‌توجهی فرصت‌هایی را برای سبک زندگی ورزشی، تفریحی و سلامتی برای همه سنگاپوری‌ها باز می‌کند.

ورزش  به‌طور مستمر در حال سرمایه‌گذاری بر روی امکانات ورزشی در سراسر جزیره است و تعداد فزاینده‌ای از نیازهای ورزشی را برآورده می‌کند.

جاذبه‌های سنگاپور

جاذبه‌های سنگاپور

در حال حاضر، ورزش این کشور دارای طیف گسترده‌ای از امکانات است که مجموعه‌ای از نیازهای ورزشی را در سراسر کشور برآورده می‌کند:

امکانات ورزشی سنگاپور:

  • 26 مجموعه شنا
  • 24 سالن بدن‌سازی
  • 17 استادیوم
  • 18 سالن ورزشی سرپوشیده
  • 11 مرکز تنیس
  • 5 رشته/ مرکز فوتسال
  • 5 مرکز اسکواش
  • 3 مرکز هاکی
  • 2 مرکز نت بال در فضای باز
  • 65 رشته مدرسه
  • 64 امکانات مدرسه رایگان برای بازی
  • 162 سالن ورزشی مدارس
  • 2 زمین بسکتبال
  • 1 زمین فوتبال خیابانی

کدام فصل و ماه، بهترین زمان سفر به سنگاپور است؟

سنگاپور در تمام طول سال گرم و مرطوب است اما بااین‌حال، بهتر است که همیشه یک چتر کوچک و قابل‌حمل برای بارندگی‌های ناگهانی استوایی، به‌خصوص در طول فصل باران‌های موسمی همراه داشته باشید. در خرداد و تیر، گرم‌ترین زمان، قیمت هتل‌ها به‌اندازه آب‌وهوا در نوسان است.

خرداد و تیرماه، این کشور در شلوغ‌ترین حالت خود است. مدارس تمام‌شده‌اند و فصل فروش شروع می‌شود.

در بهمن‌ماه، بسیاری از بازارها و مغازه‌های محلی در طول سال جدید چینی حداقل به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند، اما مراکز خرید اصلی و مناطق توریستی بازخواهند ماند. بااین‌حال، جاذبه‌های تفریحی سرتاسر شلوغ خواهند بود.

بهترین زمان برای سفر به این کشور آذر و دی‌ماه است، زیرا آن‌ها حداقل روی کاغذ سردترین ماه‌های سال در این کشور هستند و دما به 24 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

سفر به سنگاپور

سفر به سنگاپور

از ماه اسفند، بادهای موسمی شمال شرقی کاهش می‌یابد و دما تا ماه اردیبهشت به‌آرامی بالا می‌رود.

خرداد و آبان زمانی است که تعطیلات پس از مدرسه در این کشور شروع به آماده‌سازی برای فصل باران‌های موسمی می‌کند. همچنین زمانی که برخی از گردهمایی‌های فرهنگی مهم کشور برگزار می‌شود، ازجمله روز ملی سنگاپور، جشنواره ارواح گرسنه و جشنواره نیمه پاییز که همگی دیدگاه متفاوتی را در مورد این کشور جذاب ارائه می‌دهند.

رویدادهای کلیدی در دی‌ماه: فستیوال سنت جرومز لین وی صحنه هنر این کشور جشنواره حاشیه.

در دوره تعطیلات سال نو چینی بسیاری از بازارها و مغازه‌های محلی حداقل برای یک هفته بسته می‌شوند، بااین‌حال مراکز خرید عمده و مناطق توریستی در بهمن‌ماه باز هستند. جاذبه‌های تفریحی نیز در این زمان به طرز وحشتناکی شلوغ هستند.

رویدادهای کلیدی بهمن‌ماه: سال نو چینی تایپوسام چینگای.

رویدادهای کلیدی اسفندماه: نمایشگاه‌های بوتیک نشست جهانی لذیذ.

افزایش دما در ماه فروردین ادامه می‌یابد، بااین‌حال، رعدوبرق‌های نسبتاً قابل پیش‌بینی بعدازظهر، اوضاع را خنک می‌کند. نگران نباشید اگر عید پاک در فروردین است زیرا بیشتر مغازه‌ها و جاذبه‌ها به‌طور عادی به کار خود ادامه می‌دهند.

رویدادهای کلیدی فروردین: جشنواره بین‌المللی جاز این کشور باقیمت مناسب

رویدادهای کلیدی خرداد: جشنواره قایق اژدها در این کشور فروش بزرگ hari raya puasa.

رویدادهای کلیدی تیر: جشنواره غذای این کشور نقطه صورتی.

در شهریور مسابقه فرمول یک داغ‌ترین بلیط در تقویم سالانه است، به این معنی که هتل‌های محلی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

رویدادهای کلیدی شهریور: فرمول یک جایزه بزرگ جشنواره نیمه پاییز navarathiri.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

تماس بگیرید