تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ورزش های چینی رایج در ایران

ورزش های چینی رایج در ایران -بهروزسیر
چکیده این مطلب:

ورزش های چینی یا در عبارت ساده تر، ورزش های رزمی کشور چین، فعالیت های ورزشی است که در تمام جهان رواج پیدا … این ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 اکتبر 2019 1,920 بازدید

آشنایی با ورزش های چینی رایج در ایران

ورزش های چینی رایج در ایران -بهروزسیر

ورزش های چینی یا در عبارت ساده تر، ورزش های رزمی کشور چین، فعالیت های ورزشی است که در تمام جهان رواج پیدا کرده اند. این ورزش ها هم به عنوان هنرهای فردی – دفاع شخصی و هم به عنوان ورزش های قهرمانی در کشور ایران نیز به محبوبیت رسیده اند. بسیاری از افراد در سراسر جهان در رشته های مختلف ورزش های چینی دارای مقام قهرمانی هستند. این ورزش ها ریشه در فرهنگ و رسوم کشور چین باستان دارد. در این مطلب با ورزش های چینی رایج در کشور ایران صحبت می کنیم. اگر تمایل داشته باشید می توانید با ویزای توریستی چین برای تماشای تمرین های واقعی چینی ها در ورزش های چینی به این کشور سفر کنید.

انواع ورزش های چینی

ورزش های چینی یا ورزش های رزمی چینی به طور کلی به دو دسته ورزش های ساده و ورزش های با ابزارها و تجهیزات دسته بندی می شوند. برخی از فعالیت های ورزشی چینی بدون استفاده از هیچ ابزار یا وسیله ای انجام می شوند اما برخی دیگر نظیر ووشو یا شمشیرزنی، نیاز به ابزارهای خاصی دارند. ورزش های چینی نظیر کونگ فو و تای چی، نیاز به هیچ ابزاری ندارند؛ در این ورزش ها، ورزشکاران صرفاً با انجام حرکات اصولی، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

انواع ورزش های چینی-بهروزسیر

1-کونگ فو، یکی از محبوب ترین ورزش های چینی در ایران

کونگ فو یکی از متداول ترین ورزش های چینی در ایران است. این ورزش به ویژه در میان جوانان و در باشگاه های ورزشی دنبال می شود. برای ورزش رزمی کونگ فو، سبک های مختلفی معرفی شده است؛ شائولین، پنجه عقاب، مشت بلند، وینگ چون، چی لی فوت و …، برخی از مهم ترین نمونه سبک های ورزش کونگ فو هستند. این سبک ها در مناطق مختلف کشور چین به شیوه های متفاوتی اجرا می شوند.

2-تای چی، یکی از بهترین ورزش های چینی برای کسب آرامش و تعادل

یکی از بهترین ورزش های چینی که برای تمام سنین توصیه می شود، ورزش تای چی است. این ورزش محبوب در تمام شهرهای چین، انجام می شود. به ویژه افراد میانسال و سالمندان برای کسب آرامش و سلامت بدنی بیشتر، هنگام صبح به صورت گروهی به تمرینات ورزشی تای چی می پردازند. اگر با ویزای توریستی چین به این سرزمین سفر کنید می توانید این تمرینات گروهی را از نزدیک تماشا کنید. ورزش تای چی، مجموعه ای از حرکت های هماهنگ و آرام است که تعادل بدنی فرد را تقویت می کند و موجب آرامش فردی او می شود.

3-ووشو، یک ورزش رزمی و قهرمانی در ایران

ووشو و تمام سبک های آن، محبوب ترین ورزش های چینی در ایران است. بسیاری از افراد در این رشته ورزشی توانسته اند مدال های قهرمانی جهانی را به دست آورند. ورزش ووشو، یک هنر رزمی همراه با مهارت های جنگ است. برخی از حرکات ورزش ووشو بدون استفاده از ابزار و برخی دیگر با استفاده از سلاح انجام می شوند. پیشینه تاریخی ورزش ووشو به حدود 2000 سال قبل باز می گردد. سبک های ورزشی تانگ چوان، نان چوان و تای چی چوان، سبک های متداول برای ورزش ووشو هستند.

 

 

برخی از مفاهیم درباره ورزش های چینی  هنرهای رزمی چین

هنرهای رزمی چین -بهروزسیر

کشور چین، سابقه ای طولانی در هنرهای رزمی و ورزش های چینی دارد که شامل بیشتر از 100 سبک مختلف است. در طول حدود 2000 سال گذشته، سبک های متمایزی برای ورزش های چینی و هنرهای رزمی ایجاد شده است که هر کدام، مجموعه ای از تکنیک ها و ایده های خاص را ارائه می دهند؛ به تدریج این تکنیک ها نیز به سایر کشورها منتقل شده است. برخی از سبک هایی که در ورزش های چینی وجود دارند برگرفته از افسانه ها، حیوانات، حرکات و … در سرزمین ها شرقی می باشند.

ورزش های چینی بر اساس مناطق جنوبی یا شمالی کشور چین دسته بندی می شوند. این طبقه بندی حتی ممکن است بر اساس شهرهای مختلف، متفاوت باشد. جالب آن است که برخی از هنرهای رزمی چین در اطراف منطقه رودخانه یانگ تسه کیانگ و شهرهای اطراف آن، متفاوت آن چیزی است که در شمال یا جنوب چین وجود دارد.

سبک ورزش های چینی در شمال این کشور بر حرکات سریع، پرش، لگدهای سریع و قدرتمند استوار است؛ در حالی که سبک هنرهای رزمی در جنوب چین بر اساس قدرت بازو و دست ها، حرکات تعادلی و سریع انجام می گیرد.

برخی از ورزش های چینی در ظاهر با ورزش های رزمی که به صورت بومی از کشور ژاپن منشأ گرفته اند، اشتباه گرفته می شوند. بسیاری از ورزش هایی که امروزه با نام هنرهای رزمی دفاع شخصی می شناسیم در حقیقت از کشور ژاپن هستند. اکثر ورزش های چینی تقریباً جزو هنرهای فردی، مهارتی و جنگاوری دسته بندی می شوند و اهدافی نظیر تعادل، آرامش، تمرکز و … را دنبال می کنند. اگر همراه با بهروزسیر و اخذ ویزای چین به این کشور سفر کنید می توانید در مدارس شائولین یا مراکز آموزش ورزش های چینی، تمرین های هماهنگ افراد را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

تماس بگیرید