تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای ازدواج هند

ویزای ازدواج هند
چکیده این مطلب:

با ویزای ازدواج هند میتوانید اقامت دائم این کشور را بگیرید. برای مشاهده شرایط ویزای ازدواج هند و مراحل دریافت آن با بهروزسیر همراه شوید.

نویسنده: منتشر شده در: 11 ژوئن 2022 399 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

اقامت هند از طریق ویزای ازدواج هند

برای آن‌که بتوانید از طریق ویزای ازدواج هند به اقامت در هند دست پیدا کنید، باید با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید. ازدواج شما باید رسماً و به‌صورت قانونی به ثبت برسد.

درواقع در کشور هند ویزایی به نام ویزای ازدواج هند وجود ندارد اما اگر فردی با یک تبعه‌ی کشور هند ازدواج کند بعدازاین که 7 سال در کشور هند اقامت داشته باشد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم یا شهروندی خود در کشور هند اقدام نماید.

در حال حاضر، هیچ ویزای خاصی به نام ویزای همسر برای هند وجود ندارد. برای هر خارجی که با هندی ازدواج‌کرده است، می‌توانید ویزای ورود (x) را از طریق هر یک از frros در هند دریافت کنید.

ویزای ازدواج هند

ویزای ازدواج هند

ویزای ازدواج هند و مهاجرت به هند از طریق ازدواج

این ویزا به شما هیچ حقی برای استخدام یا تجارت نمی‌دهد، اما می‌توانید با این ویزا برای مدت طولانی در هند بمانید؛ و می‌توانید حساب بانکی بازکنید و همچنین برای پان کارت و کارت آدهر اقدام کنید. اگرچه به دست می‌آورید یا نه داستان جداگانه‌ای است.

می‌توانید ویزای توریستی خود را برای هند به ویزای ورودی تبدیل کنید و اگر ویزای دیگری مانند ویزای کار یا ویزای تحصیلی هند دارید، فرآیند تبدیل یکسان است. پس از تبدیل آن، می‌توانید ویزای هند x را در frro نیز تمدید کنید.

بهترین بخش در مورد این ویزا این است که شما برای این کار نیازی به ترک هند ندارید. می‌توانید آن را در هند دریافت کنید، به تمدید ادامه دهید، ترک کنید و برگردید. و درواقع باید تا زمانی که منتظر ویزای همسر هستید در هند باشید. این فرآیند زمان و تلاش می‌خواهد. شما باید صبور باشید و حتی اگر اکنون با e-frro، کل فرآیند آنلاین است، آماده‌باشید که حداقل یک سفر به frro داشته باشید.

و بعد از بیش از 2 سال ازدواج می‌توانید برای کارت oci اقدام کنید.

مدارک مهاجرت به هند از طریق ویزای ازدواج هند

اشاره کردیم که برای سفر به هند بهتر است ابتدا از ویزای توریستی این کشور استفاده کنید. اصلی‌ترین مدارکی که برای تغییر ویزای خود به آن نیاز خواهید داشت عبارت‌اند از؛

  1. گواهی ازدواج رسمی
  2. دو قطعه عکس رنگی مربوط به بازه زمانی نزدیک به درخواست
  3. گذرنامه و ویزای رسمی
  4. گواهی شناسایی رسمی شهروند هندی
  5. گواهی اقامت معتبر فرد هندی در این کشور (اجاره‌نامه مسکن، گواهی پرداخت یکی از قبض‌های انرژی، قبض تلفن)
  6. خرید یک تمبر به ارزش 100 روپیه با امضای شهروند هندی
  7. تأییدیه رسمی از اداره پلیس در رابطه با وضعیت ازدواج که نشان‌دهنده قطعیت ازدواج افراد و زندگی آنان در کنار یکدیگر است.

ازآنجاکه صدور چنین ویزایی ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد، توصیه می‌شود که در روزهای اول سفر خود به هند برای دریافت آن اقدام کنید و همچنین شرایط تمدید ویزای توریستی خود را نیز فراهم آورید.

آیا می‌توانید با ویزای الکترونیکی هند ازدواج کنید و ویزای ورود به هند دریافت کنید؟

توجه داشته باشید که درحالی‌که امکان ازدواج با ویزای الکترونیکی هند وجود دارد، معمولاً برای 90 روز صادر می‌شود اما بهتر است به‌سادگی ریسک نکنید.

شرایط اقامت هند از طریق ویزای ازدواج هند

گواهی ازدواج هندی

برای اخذ اصطلاحا ویزای ازدواج هند، گواهی ازدواج هند مهم‌ترین سندی است که شما نیاز دارید.ذپیشنهاد ما به شما این است که فقط از طریق قانون ازدواج خاص ازدواج کنید. این عمل به‌طور خاص برای افراد از دو مذهب مختلف برای ازدواج در هند است. در حال حاضر، در هند، شما می‌توانید به‌طور قانونی از طریق قوانین مختلف ازدواج کنید.

اقامت هند با ازدواج | ویزای ازدواج هند

اقامت هند با ازدواج | ویزای ازدواج هند

تعهد از شریک هندی

شریک هندی شما یک سوگندنامه محضری دریافت می‌کند که می‌گوید او مسئولیت مالی کامل شمارا بر عهده خواهد گرفت. این نامه باید هر دو نام، شماره پاسپورت و غیره شمارا داشته باشد و او باید آن را امضا کند.

شما باید بتوانید یک تعهدنامه را به‌سادگی با چاپ و امضای آن و سپس بارگذاری یک نسخه اسکن شده ارسال کنید. پس از آپلود، اگر frro از شما بخواهد که آن را محضری دریافت کنید، باید این کار را انجام دهید.

خارجیانی که با ویزای بلند مدت هند از این کشور بازدید می‌کنند، درصورتی‌که مدت اقامتشان ​​در یک‌بار بازدید از 180 روز تجاوز نکند، نیازی به ثبت‌نام در Fros/Fros مربوطه ندارند. درصورتی‌که یک خارجی قصد اقامت بیش از 180 روز را در یک‌بار ملاقات داشته باشد، باید قبل از انقضای 180 روز ثبت‌نام کند.

خارجی‌هایی که از هند بازدید می‌کنند نیز ملزم به رعایت تأییدیه ویژه‌ای هستند که در ویزا توسط هیئت هندی ایجادشده است.

هر فرد خارجی در هنگام ثبت‌نام باید اطلاعاتی را که در اختیار دارد در گزارش ثبتی به‌منظور جلب رضایت مأمور ثبت ارائه کند و در صورت لزوم، گزارش ثبت را با حضور مأمور مذکور امضاء خواهد کرد.

امکانات ثبت‌نام در فرودگاه ارائه نمی‌شود و در دفتر frros یا سرپرستان ناحیه پلیس (fros) انجام می‌شود.

برای خدمات مربوط به ویزا، حضور شخصی خارجی در دفتر frro/fro الزامی است. کودکان زیر 16 سال در صورت ورود به ویزای ورود از ثبت‌نام معاف هستند. آن‌ها ممکن است پس از اتمام 15 سال جریمه برای ثبت‌نام تأخیری، برای ثبت‌نام به Frro/Fro مربوطه مراجعه کنند. برای ثبت‌نام نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست، اما در صورت تأخیر در ثبت‌نام، جریمه‌ای به ارز هندی معادل 30/- یا معادل آن (به واحد پول هند) دریافت می‌شود.

اخذ کارت oci هند از طریق ویزای ازدواج هند

کارت oci را می‌توان پس از دو سال از مدت ازدواج و پاسپورت هندی را پس از هفت سال زندگی مشترک با همسر تبعه هند و با اثبات شرایط لازم کسب کرد.

اخذ تابعیت هند از طریق ازدواج در 2022

و در آخر به این نکات دقت کنید:

  • حتماً وضعیت اقامتی شخص در هند برسی شود.
  • پیش از مهاجرت اسناد موردنیاز برسی کنید.
  • شرایط ازدواج را قبل از ازدواج در هند با یک حقوقدان برسی نمایید.
  • مدارک موردنیاز را ترجمه رسمی و تائید نمایید.
  • مسائلی مانند مهریه و. تحت تأثیر قانون هند و ایران در تعارفی قرار می‌گیرد حتماً با وکلای حقوق بین‌الملل مشورت نمایید.
تماس بگیرید