تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای بلند مدت هند

ویزای بلند مدت هند
چکیده این مطلب:

برای خارجی‌هایی که منشأ غیر هندی دارند، ویزای بلند مدت هند به‌عنوان ویزایی طبقه‌بندی می‌شود که به دارنده آن اجازه می‌دهد بیش از 180 روز ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 می 2022 197 بازدید

برای خارجی‌هایی که منشأ غیر هندی دارند، ویزای بلند مدت هند به‌عنوان ویزایی طبقه‌بندی می‌شود که به دارنده آن اجازه می‌دهد بیش از 180 روز (شش ماه) به‌طور مداوم در هند بماند. ویزاهای اصلی که این را ارائه می‌دهند ویزای استخدام، ورود و دانشجو هستند.

ویزای بلند مدت هند (بیش از 180 روز) نیاز به ثبت‌نام در دفتر ثبت منطقه‌ای خارجی در منطقه محل اقامت در طی 14 روز پس از ورود به هند دارد. پس از تکمیل مراحل، یک گواهی ثبت‌نام صادر می‌شود که می‌تواند برای دریافت مجوز اقامت استفاده شود. برای خارجی‌هایی که می‌خواهند در هند کار کنند، مجوز اقامت الزامی است.

ویزای بلند مدت هند

ویزای بلند مدت هند

چگونه ویزای بلند مدت هند بگیریم؟

ثبت‌نام در یک اداره ثبت منطقه‌ای خارجی

شهرهای بزرگ هند (دهلی، بمبئی، کلکته، امریتسار، بنگالورو، چنای و حیدرآباد) دارای دفاتر ثبت منطقه‌ای خارجی (frro) هستند.

ثبت‌نام و قرار ملاقات برای مصاحبه، باید به‌صورت آنلاین برای کسانی که در دهلی ثبت‌نام می‌کنند انجام شود.

ثبت‌نام خارجی در مناطقی که تحت پوشش Frro نیستند را می‌توان در ناظران ناحیه پلیس که به‌عنوان اداره ثبت خارجی (fro) فعالیت می‌کند، تکمیل کرد.

در صورت درخواست افسر ثبت‌نام، افسر قاضی یا پلیس، همه خارجی‌ها موظف‌اند ظرف 24 ساعت گواهی ثبت‌نام را ارائه دهند.

در اداره ثبت باید فرم ثبت‌نام تکمیل‌شده در حضور مسئول ثبت امضا شود.

مدارک زیر نیز موردنیاز است:

  • چهار عکس پاسپورت
  • پاسپورت با ویزای معتبر
  • سه فتوکپی از صفحه عکس و ویزای معتبر پاسپورت
  • جزئیات و سه نسخه از مدرک اقامت (قرارداد اجاره / قبض آب و برق با نامه از صاحب‌خانه)
  • هزینه ثبت‌نام
  • ویزای شغلی، تجاری و دانشجویی به مدارک اضافی نیاز دارد:
  • ویزای کار
  • سه نسخه (درمجموع) فرم ثبت‌نام
  • سه نسخه از قرارداد کارفرما شامل شرایط و ضوابط، حقوق، تعیین و غیره
  • سه نسخه از تعهدنامه شرکت با مهر و امضا (توسط مرجع ذی‌ربط) روی سربرگ شرکت.
  • اگر بیش از یک سال در هند زندگی می‌کنید، یک کپی از فرم 16 / اوراق مالیات بر درآمد.
  • سه نسخه از کارت شماره‌حساب دائمی (پان) یا سه نسخه از برنامه کاربردی ساخته‌شده برای کارت پان.

انواع ویزای بلند مدت هند

  1. ویزای بلند مدت بیزینس هند
  2. ویزای بلند مدت تحصیلی هند
  3. ویزای بلند مدت درمانی هند

ویزای بلند مدت هند | بیزینسی

ویزای بلند مدت هند تجاری

ویزای بلند مدت هند تجاری

اهداف سفر تجاری زیر با ویزای بیزینس هند (نوع تجارت الکترونیک) مجاز است:

  • شرکت در رویدادها و گردهمایی‌های تجاری
  • جلسات با تأمین‌کنندگان (بالقوه)، مشتریان و سایر شرکای تجاری
  • تحویل، نصب یا نگهداری محصولات
  • ارائه مشاوره، اجرا یا ارائه سایر خدمات تجاری
  • استخدام پرسنل

به‌طور خلاصه: شما می‌توانید در هند کارکنید تا زمانی که (فقط) در خدمت کارفرمای فعلی خود که خارج از هند واقع‌شده است بمانید. به‌عنوان‌مثال، شما مجاز به انجام کار تخصصی با یک مشتری یا مشتری هندی هستید، مشروط بر اینکه وارد کار مستقیم با آن سازمان هندی نشوید.

مدت اعتبار ویزای تجاری هند

از سال 2019، تمام ویزاهای تجاری الکترونیکی هند به مدت 365 روز معتبر است. در این مدت، می‌توانید حداکثر 180 روز در هند بمانید. این می‌تواند در یک اقامت طولانی باشد، یا در تعداد نامحدودی از سفرهای کوتاه‌تر پخش شود. به‌عنوان‌مثال، به‌این‌ترتیب می‌توان 60 بار به هند سفر کرد که هر اقامت آن سه روز طول می‌کشد.

مسافران تجاری مکرر متوجه خواهند شد که محدودیت‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است، به این معنی که در بیشتر موارد دیگر نیازی به دنبال کردن مسیر بوروکراتیک برای ویزای فیزیکی نیست.

استخدام با یک سازمان هندی

مسافرانی که می‌خواهند با یک کارفرمای هندی وارد کار حقوق‌بگیر شوند، مسافران تجاری محسوب نمی‌شوند. آن‌ها همچنان باید از ویزا استفاده کنند که بر روی پاسپورت مهر زده‌شده است. این ویزا برای مسافران تجاری که نیاز به اقامت بیش از 180 روز در سال در هند دارند نیز توصیه می‌شود.

ویزای بلند مدت هند | تحصیلی

ویزای بلند مدت هند تحصیلی

ویزای بلند مدت هند تحصیلی

هند برای دریافت ویزای دانشجویی شرایط مختلفی دارد، اما برای ویزای تحصیلی هند نیازی به مدرک بیمه نیست. دانشجویان بین‌المللی همچنان باید بیمه درمانی بخرند.

دانشجویان بین‌المللی که در هند تحصیل می‌کنند ویزای چند بار ورود برای دوره تحصیلی دریافت می‌کنند. اگر برای ویزای توریستی هند درخواست می‌کنید، توجه داشته باشید که طول مدت ویزا از روز صدور شروع می‌شود، نه از تاریخ ورود به هند.

برای دانش‌آموزانی که هنوز در مدرسه‌ای در هند پذیرفته‌نشده‌اند، ویزای موقت سه‌ماهه در دسترس است. در این صورت نامه‌ای از موسسه میزبان که تائید می‌کند دانشجو درخواست کرده است برای دریافت ویزای موقت ضروری است.

لازم به ذکر است که ویزای بلند مدت هند باید قبل از ورود به کشور اخذ شود. خطوط هوایی به شما اجازه ورود بدون نمایش یکی را نمی‌دهند.

علاوه بر هزینه‌های ذکرشده در بالا، پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد و دارای حداقل دو صفحه خالی ازجمله یک صفحه ویزا باشد. علاوه بر این، شما باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • نامه‌ای از موسسه میزبان شما که نشان می‌دهد شما پذیرفته‌شده‌اید (در مورد ویزای موقت که درخواست داده‌اید)
  • مدرک حمایت مالی برای پوشش شهریه و اقامت در هند کافی است.

شرایط بیمه ویزای تحصیلی بلند مدت هند

دولت هند برای دریافت ویزای دانشجویی نیازی به مدرک بیمه درمانی ندارد. درحالی‌که هیچ الزامات بیمه‌ای برای هند وجود ندارد، هنوز اکیداً توصیه می‌شود که قبل از رفتن به هند بیمه خریداری کنید. بیمه هند برای دانشجویان بین‌المللی به دلیل خطرات زیادی که سفر می‌تواند به همراه داشته باشد، ایده خوبی است. حتی اگر هیچ الزامات بیمه رسمی برای هند وجود نداشته باشد، مسافران در هند به‌اندازه کافی با خطرات سلامتی بالقوه روبرو هستند تا آن را به یک ایده هوشمند تبدیل کنند.

الزامات بیمه شما برای هند با توجه به مدت‌زمان تحصیل در هند و همچنین موقعیت و انتخاب‌های شخصی شما تعیین می‌شود. همان‌طور که گزینه‌های خود را برای بیمه در هند بررسی می‌کنید، مهم است که طرحی را بیابید که تمام مدت‌زمان شمارا در آنجا پوشش دهد. حتی بدون نیازهای رسمی بیمه ویزای هند، شما می‌خواهید مطمئن شوید که درهرصورت تحت پوشش هستید!

ویزای بلند مدت هند | درمانی

اگرچه هند مدتی است که کشوری درحال‌توسعه بوده است، اما سطح مراقبت‌های بهداشتی ارائه‌شده توسط بیمارستان‌ها در اینجا تقریباً برابر با چندین کشور آمریکایی و اروپایی است. ازاین‌رو، جای تعجب نیست که خارجی‌ها از سراسر جهان برای رفع نیازهای پزشکی خود به هند بیایند. برای شروع، هزینه مراقبت‌های بهداشتی در هند در مقایسه با ایالات‌متحده آمریکا بسیار ارزان است، به همین دلیل است که هجوم سریع آمریکایی‌ها برای درمان به هند آمده است.

معیارهای واجد شرایط بودن

درحالی‌که هند یک سیاست روادید نسبتاً ملایم برای اکثریت قریب به‌اتفاق کشورهای آمریکایی و اروپایی دارد، هنوز یک‌رویه مشخص وجود دارد که همه برای ورود به کشور باید از آن پیروی کنند؛ که برای اولین بار باید معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کنید.

هر تبعه خارجی می‌تواند ویزای پزشکی هند را دریافت کند تا زمانی که یک نگرانی واقعی در مورد سلامتی داشته باشد که باید به آن رسیدگی شود؛ بنابراین، اگر به دنبال درمان دریکی از هزاران بیمارستان فوق تخصصی در سراسر کشور هستید، ویزای خود را تائید می‌کنید. یک متقاضی (بیمار) می‌تواند حداکثر دو نفر همراه داشته باشد که می‌توانند بیمار را در داخل کشور همراهی کنند.

بااین‌حال، ورود آن‌ها مستلزم فرم دیگری از ویزا به نام ویزای متصدی پزشکی است. این ویزا همان اعتبار ویزای پزشکی را خواهد داشت.

در زیر لیست مختصری از بیماری‌هایی که در هنگام رسیدگی به درخواست به‌عنوان یک مورد اولویت در نظر گرفته می‌شوند آورده شده است:

  • مشکلات مربوط به قلب
  • جراحی مغز و اعصاب
  • پیوند عضو
  • اختلالات کلیوی
  • اختلالات مادرزادی
  • اختلالات چشمی
  • تعویض مفصل
  • ژن‌درمانی
  • جراحی پلاستیک
  • رادیوتراپی

هنگام درخواست برای ویزای پزشکی، متقاضی باید بداند که هیئت هندی ممکن است دلیل متقاضی را برای ورود به‌طور کامل بررسی کند.

اعتبار و تمدید ویزا

به‌طورمعمول، اعتبار ویزای پزشکی حداکثر 1 سال و برای کل دوره درمان است، هرکدام زودتر برسد. این ویزا به بیمار اجازه می‌دهد حداکثر 3 بار در یک سال تقویمی وارد کشور شود. همچنین نکته‌ای که در اینجا قابل‌ذکر است این است که شمارش معکوس برای ویزا از روز صدور شروع می‌شود و نه از روز ورود به هند. درصورتی‌که بیمار نیاز به تمدید ویزا داشته باشد، باید گواهی پزشکی برای آن ارائه کند و آن را به اداره دولتی و اداره ثبت منطقه‌ای خارجی (frro) ارائه کند. در چنین مواردی، ویزای آن‌ها برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.

ویزا را می‌توان تمدید کرد، اما این بار درخواست توسط وزارت امور داخلی رسیدگی می‌شود که بسته به توصیه‌های FRO یا دولت‌های ایالتی مربوطه ویزا را ارائه یا رد می‌کند.

هر فردی که با «ویزای m» وارد هند می‌شود، باید در 14 روز اول ورود خود به کشور، خود را در frro/fro ثبت‌نام کند. درحالی‌که روند ثبت‌نام برای اکثر کشورها یکسان است، اما برای کشورهای شبه‌قاره کمی متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، اتباع پاکستانی و بنگلادشی باید ظرف 24 ساعت پس از ورود خود به کشور، ثبت‌نام را انجام دهند. ثبت ویزای آن‌ها طبق مقررات مندرج دربند 118 و بند 106 انجام خواهد شد.

ویزا برای اعضای خانواده

درحالی‌که ویزای پزشکی فقط برای بیماران قابل‌اعمال است، اعضای خانواده آن‌ها نیز ملزم به درخواست ویزا هستند. نزدیک‌ترین بستگان خونی بیمار باید ویزای مراقبت پزشکی داشته باشند.

ویزای یک‌ساله هند | ویزای بلند مدت هند

ویزای یک‌ساله هندوستان از زمان صدور یک سال اعتبار داشته و محدودیت زمانی برای اولین ورود وجود ندارد. این ویزا به‌صورت چند بار ورود صادرشده و دارنده ویزای یک‌ساله هند می‌تواند حداکثر 90 روز به‌صورت پیوسته در هندوستان اقامت داشته باشد.

شرایط ویزای بلند مدت هند

ویزای بلند مدت هند لازم است حداکثر 14 روز پس از ورود به هند در اداره ثبت اطلاعات بیگانگان این کشور به ثبت برسند. افرادی که این کار را با تأخیر انجام دهند به پرداخت 30 دلار جریمه محکوم می‌شوند. پس از تکمیل فرآیند تعیین‌شده یک «گواهی ثبت» برای متقاضی اخذ ویزای هند صادر می‌شود که بعداً برای صدور مجوز اقامت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

هزینه ویزای بلند مدت هند

شرایط اخذ و هزینه ویزای هند در سال ۱۴۰۱ تفاوت چندانی با سال‌های قبل نکرده است. مراحل دریافت ویزای هند مطابق با کلیه‌ی موارد گفته‌شده هست اما برای مشاوره بهتر، مشاوران ما شمارا درزمینهٔ ی شرایط اخذ ویزا، مدارک لازم و قیمت ویزای کشورهای مختلف همچون؛ ویزای هندوستان راهنمایی خواهند کرد، ازاین‌رو با ما تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره و راهنمایی جهت اخذ ویزای بلند مدت هند با شماره 02141516 تماس بگیرید.

تماس بگیرید