تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای تحصیلی هند

ویزای تحصیلی هند
چکیده این مطلب:

در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 ژوئن 2022 142 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

ویزای تحصیلی هند (ویزای دانشجویی) به افرادی اعطا می‌شود که می‌خواهند به هند بیایند و در یک موسسه آموزشی معتبر تحصیل کنند. آنها ممکن است پس از دریافت نامه پیشنهادی از هر یک از موسسات همکار Study in India درخواست کنند.

ویزای تحصیلی هند

ویزای تحصیلی هند

ویزای تحصیلی هند چگونه است

دریافت ویزای دانشجویی هند شرایط مختلفی دارد، اما برای ویزای دانشجویی نیازی به مدرک بیمه نیست. دانشجویان بین‌المللی باید برای محافظت از خود در صورت وقوع اتفاق، بیمه درمانی بخرند.

هند برای اتباع اکثر کشورها به‌استثنای بوتان، مالدیو و نپال به ویزا نیاز دارد. الزامات مربوط به ویزای تحصیلی هند در زیر ذکرشده است و هیچ الزامات بیمه ویزای تحصیلی وجود ندارد، اگرچه خرید بیمه اکیداً توسط وزارت امور خارجه ایالات‌متحده توصیه می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی که در هند تحصیل می‌کنند ویزای چند بار ورود برای دوره تحصیلی دریافت می‌کنند. دانشجویانی که برای تحصیل در یک مؤسسه هندی پذیرفته‌شده‌اند باید نامه‌ای از مؤسسه میزبان خود ارائه دهند تا ویزای دانشجویی را تضمین کنند. اگر برای ویزای توریستی هند درخواست می‌کنید، توجه داشته باشید که طول مدت ویزا از روز صدور شروع می‌شود، نه از تاریخ ورود به هند.

برای دانش‌آموزانی که هنوز در مدرسه‌ای در هند پذیرفته‌نشده‌اند، ویزای موقت سه‌ماهه در دسترس است. در این صورت نامه‌ای از موسسه میزبان که تأیید می‌کند دانشجو درخواست کرده است برای دریافت ویزای موقت ضروری است.

لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی هند باید قبل از ورود به کشور اخذ شود. خطوط هوایی به شما اجازه ورود بدون نمایش یکی را نمی‌دهند.

الزامات ویزای تحصیلی هند

علاوه بر هزینه‌های ذکرشده در بالا، پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد و دارای حداقل دو صفحه خالی ازجمله یک صفحه ویزا باشد.

شرایط بیمه ویزای تحصیلی هند

دولت هند برای دریافت ویزای دانشجویی نیازی به مدرک بیمه درمانی ندارد. درحالی‌که هیچ الزامات بیمه‌ای برای هند وجود ندارد، هنوز اکیداً توصیه می‌شود که قبل از رفتن به هند بیمه خریداری کنید. بیمه هند برای دانشجویان بین‌المللی به دلیل خطرات زیادی که سفر می‌تواند به همراه داشته باشد، ایده خوبی است. حتی اگر هیچ الزامات بیمه رسمی برای هند وجود نداشته باشد، مسافران در هند به‌اندازه کافی با خطرات سلامتی بالقوه روبرو هستند تا آن را به یک ایده هوشمند تبدیل کنند.

الزامات بیمه شما برای هند با توجه به مدت‌زمان تحصیل در هند و همچنین موقعیت و انتخاب‌های شخصی شما تعیین می‌شود. همان‌طور که گزینه‌های خود را برای بیمه در هند بررسی می‌کنید، مهم است که طرحی را بیابید که تمام مدت‌زمان شمارا در آنجا پوشش دهد. حتی بدون نیازهای رسمی بیمه ویزای تحصیلی هند، شما می‌خواهید مطمئن شوید که درهرصورت تحت پوشش هستید!

چگونه ویزای دانشجویی هند بگیریم

چگونه ویزای دانشجویی هند بگیریم

مراحل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی هند

  1. تا زمانی که تمام مدارک موردنیاز را به ترتیب داشته باشید، روند درخواست ویزای دانشجویی هند ساده و کارآمد است. شما فقط باید این مراحل را دنبال کنید:
  2. ثبت‌نام در دانشگاه هند: نامه پذیرش رسمی از موسسه خود دریافت کنید و هزینه‌های ثبت‌نام را بپردازید.
  3. فرم درخواست ویزای آنلاین را پرکنید: حتماً تمام مشخصات شخصی درخواستی را تکمیل کنید در غیر این صورت درخواست شمارد خواهد شد.
  4. یک عکس دیجیتال آپلود کنید: باید یک عکس به سبک پاسپورت خود را به برنامه آنلاین خود پیوست کنید.
  5. پرداخت آنلاین: از شما خواسته می‌شود که یک پرداخت الکترونیکی به مقامات هندی انجام دهید. هزینه به ملیت شما بستگی دارد.
  6. درخواست آنلاین خود را ارسال کنید: پس از ارسال نمی‌توانید درخواست خود را ویرایش کنید، بنابراین قبل از ارسال، برای تصحیح آن‌وقت بگذارید.
  7. یک کپی از درخواست آنلاین خود را چاپ کنید: باید این سند را به یک مرکز درخواست ویزای هند (ivac) یا مأموریت در مراحل بعدی ارائه دهید.
  8. یک قرار ملاقات با نزدیک‌ترین ivac یا مأموریت خود رزرو کنید: به یاد داشته باشید که یک نسخه از درخواست آنلاین خود و مدارک پشتیبانی مشخص‌شده را همراه داشته باشید. لیست کامل اسناد را می‌توان در بخش زیر یافت.
  9. منتظر تصمیم باشید: اگر موفق شدید، می‌توانید ویزای تحصیلی خود را از طریق پست دریافت کنید یا می‌توانید آن را از ivac یا مأموریت دریافت کنید.

مدارک موردنیاز ویزا تحصیلی هند (دانشجویی)

ویزای دانشجویی هند

ویزای دانشجویی هند

هنگام حضور در قرار ملاقات خود در ivac یا مأموریت، از شما خواسته می‌شود موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  1. گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی و تاریخ انقضا بیش از 180 روز
  2. دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  3. یک فتوکپی از پاسپورت شما
  4. اثبات جایی که در هند زندگی خواهید کرد
  5. نسخه چاپی برنامه آنلاین شما
  6. نامه پذیرش رسمی از دانشگاه شما
  7. شواهدی از منابع مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی شما در هند

دریافت ویزای دانشجویی هندوستان چقدر طول می‌کشد؟

هیچ زمان پردازش استانداردی برای ویزای دانشجویی هند وجود ندارد، اما اکثر دانشجویان در عرض دو هفته پس از ارسال درخواست خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اگرچه ویزا را می‌توان به‌سرعت پردازش کرد، اما ارزش آن را دارد که به‌محض دریافت نامه پذیرش، درخواست ویزا خود را شروع کنید.

هرگونه مشکل یا تأخیر در درخواست شما می‌تواند به این معنی باشد که ویزای خود را به‌موقع دریافت نمی‌کنید. با ترک درخواست ویزای خود تا آخرین لحظه، برنامه‌های خود را بر هم نزنید.

آیا خانواده شما می‌توانند در هند به شما بپیوندند؟

اگر همسر یا فرزندان زیر 18 سال دارید، می‌توانید ویزای افراد تحت تکفل را دریافت کنید. برای هر یک از اعضای خانواده باید یک درخواست فردی ارائه شود.

ویزای وابستگان معمولاً برای مدت‌زمانی مشابه ویزای دانشجویی هند شما تأیید می‌شود. بااین‌حال، این مورد به‌صورت موردی تصمیم‌گیری می‌شود و ویزای برخی افراد تحت تکفل فقط برای مدت کوتاهی معتبر است.

شرایط ویزای تحصیلی هند

شرایط ویزای تحصیلی هند

آیا شما با ویزای زبان هند مجاز به کار در هند هستید؟

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، اجازه ندارید در کنار تحصیلات خود به‌صورت پاره‌وقت کارکنید؛ بنابراین، شما باید پول کافی برای پوشش هزینه‌های شهریه، خوابگاه، غذا، سرگرمی‌ها و سایر موارد ضروری برای کل برنامه خود داشته باشید.

شما مجاز به شرکت در یک دوره کارآموزی یا ساندویچ به‌عنوان بخشی از برنامه خود هستید، اما این موقعیت‌ها معمولاً بدون پرداخت هستند.

اگر ویزای شما رد شد چه باید کرد؟

درصد کمی از ویزای دانشجویی هند رد می‌شوند، زیرا درخواست‌ها شرایط تعیین‌شده توسط دولت هند را برآورده نمی‌کنند.

اگرچه ivac یا مأموریت نمی‌توانند دلایل دقیق رد درخواست شمارا توضیح دهند، دلایل رایج برای رد عبارت‌اند از:

  • عدم آپلود عکس
  • فرم نادرست یا ناقص
  • گذرنامه‌ای که خیلی زود منقضی می‌شود.
  • مدرک کافی برای حمایت از تحصیل شما وجود ندارد.

درحالی‌که رد ویزای تحصیلی هند خسته‌کننده است، امیدتان را از دست ندهید. شما همیشه می‌توانید دوباره درخواست دهید، اما باید در برنامه اصلی خود بهبودهایی ایجاد کنید. ارسال فرم یکسان فقط به همان نتیجه منفی منجر می‌شود.

تماس بگیرید