تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای سبز دبی

ویزای سبز دبی
چکیده این مطلب:

در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما ….

نویسنده: منتشر شده در: 16 ژوئن 2022 48 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.
ویزای سبز دبی اقامت پنج ساله را بدون نیاز به کارفرما به عنوان حامی ارائه می دهد و به دارندگان اجازه می دهد تا اقوام درجه یک خود را برای مدت اقامت خود به کشور بیاورند.

ویزای سبز امارات اساساً یک دسته جدید ویزای اقامت است که بین مجوزهای کار و اقامت تمایز قائل می‌شود. ویزای سبز دبی به افراد بسیار ماهر، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برتر این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ارتباط با شرکت‌های مستقر در امارات، از خود حمایت مالی کنند. به گفته مقامات اماراتی، راه‌اندازی نوع جدیدی از  ویزای دبی بخشی از تلاش‌های دولت امارات برای جذب استعدادهای استثنایی و رشد اقتصادی است.

امارات اکنون انواع جدیدی از ویزای ورودی و مجوزهای اقامت را اعلام کرده و دسته‌بندی ویزای طلایی را گسترش داده است. سیستم جدید ورود و اقامت برای جذب و حفظ استعدادهای جهانی و کارگران ماهر از سراسر جهان، تقویت رقابت و انعطاف‌پذیری بازار کار و ایجاد حس ثبات بالا در بین ساکنان و خانواده‌های امارات معرفی‌شده است.

ویزای سبز دبی

ویزای سبز دبی

برخی از پیشرفت‌های عمده برای ویزای سبز امارات شامل مسیرهای اقامت 5 ساله جدید است که عمدتاً برای جذب استعدادها، متخصصان ماهر، فریلنسرها، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان معرفی‌شده‌اند. علاوه بر تسهیل و ساده‌سازی الزامات انواع اقامت، مزایای بیشتری ازجمله دوره‌های مهلت انعطاف‌پذیر طولانی‌تر ارائه می‌شود که تا ۶ ماه برای اقامت در کشور پس از لغو یا منقضی شدن مجوز اقامت می‌رسد تا اقامت اعضای خانواده تسهیل شود.

اقامتگاه سبز برای کارمندان ماهر

اقامتگاه سبز برای کارکنان ماهر، یک دوره اقامت 5 ساله را برای کارمندان ماهر بدون حامی یا کارفرما فراهم می‌کند. تنها شرایطی که باید داشته باشند عبارت‌اند از:

  • متقاضیان باید قرارداد کاری معتبر داشته باشند.
  • طبق وزارت منابع انسانی و امارات باید در سطح شغلی اول، دوم یا سوم طبقه‌بندی شود.
  • حداقل سطح تحصیلات باید لیسانس یا معادل آن باشد.
  • حقوق متقاضی نباید کمتر از پانزده (15) هزار درهم (4083.74 دلار آمریکا) باشد.

اقامتگاه سبز برای مشاغل آزاد و خوداشتغالی

با توجه به صنعت فریلنسینگ و مفهوم مدل‌های کاری انعطاف‌پذیر که رشد قابل‌توجهی در سرتاسر جهان دارد، اقامتگاه سبز جدید برای مشاغل آزاد و خوداشتغالی یک اقامت 5 ساله را برای فریلنسرها و افراد خود اشتغال بدون نیاز به حامی یا کارفرما در امارات فراهم می‌کند.

تنها شرایطی که باید دارا باشند عبارت‌اند از:

  • اخذ مجوز کار آزاد/خوداشتغالی از وزارت منابع انسانی و امارات
  • حداقل مدرک تحصیلی با مدرک لیسانس یا دیپلم تخصصی.
  • درآمد سالانه حاصل از خوداشتغالی برای دو سال قبل 360000 درهم (9800.99 دلار آمریکا) یا
  • متقاضی باید بتواند توانایی مالی خود را در طول اقامت خود در کشور اثبات کند.

اقامتگاه سبز برای سرمایه‌گذار یا شریک

اقامتگاه سبز برای سرمایه‌گذاران یا شرکا به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری معرفی‌شده است. 5 سال اقامت برای سرمایه‌گذارانی که در فعالیت‌های تجاری تأسیس یا شرکت می‌کنند، فراهم می‌کند. علاوه بر این، جایگزین اقامت قبلی که 2 سال اعتبار داشت نیز می‌شود.

شرایطی که لازم است عبارت‌اند از:

  1. تائید سرمایه‌گذاری و اثبات سرمایه‌گذاری
  2. درصورتی‌که سرمایه‌گذار (شریک) بیش از یک مجوز داشته باشد، کل سرمایه سرمایه‌گذاری شده محاسبه می‌شود.
  3. تائید مقامات ذیصلاح محلی الزامی است.

مزایای جدید برای اعضای خانواده

سیستم جدید مزایای بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. اکنون یک ساکن می‌تواند به‌راحتی اعضای خانواده خود ازجمله همسر و فرزندان خود را به امارات بیاورد.

علاوه بر این، سن فرزندان در حال حاضر به 25 سال (قبلاً 18 سال) افزایش‌یافته است و برای دختران مجرد محدودیت سنی وجود ندارد. به فرزندان تعیین‌شده بدون در نظر گرفتن سن آن‌ها اجازه اقامت اعطا می‌شود.

دارنده اقامتگاه سبز مجاز است اقوام درجه‌یک خود را به همراه داشته باشد و در تمامی موارد مدت اقامت اعضای خانواده به همان مدت اقامت دارنده اصلی خواهد بود.

چرا دولت امارات ویزای سبز را راه‌اندازی کرد؟

هدف اصلی این ویزای سبز دبی این است که به شهروندان کشورهای دیگر اجازه دهد بدون حمایت مالی برای کار در امارات درخواست دهند. برخی از دلایل پشت این طرح جدید ویزا به شرح زیر است:

  • جذب متخصصان ماهر و همچنین دانشجویان استثنایی و فارغ‌التحصیلان
  • کاهش وابستگی امارات به نفت و رونق دوباره گردشگری
  • رونق اقتصاد و افزایش توسعه کشور در چندین بخش

بااین‌حال، هنوز برخی اطلاعات وجود دارد که فاش نشده است. به‌عنوان‌مثال، هنوز قیمت ویزای سبز دبی وجود ندارد، بنابراین باید تا زمان اعلام رسمی این جنبه‌ها منتظر بمانیم.

ویزای سبز امارات

ویزای سبز امارات

چه کسی می‌تواند ویزای سبز دبی را درخواست کند؟

  • سرمایه‌گذاران
  • افراد باصلاحیت بالا
  • افراد تجاری
  • کارآفرینان
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برتر

لازم به ذکر است که این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند به دنبال شغل باشند…

ویزای سبز امارات 2022 برای چه کسانی است؟

ویزای سبز دبی به‌منظور تسهیل گسترش وضعیت اقامت خود برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، افراد دارای صلاحیت بالا، دانشجویان برتر و فارغ‌التحصیلانی که آرزوی کار وزندگی در امارات رادارند، راه‌اندازی شده است.

پیشنهاد شده این مطلب رو بخونی »»  هزینه زندگی در دبی چقدره

فریلنسرها نیز تشویق می‌شوند تا با استفاده از ویزای فدرال برای فریلنسرها تجارت خود را در امارات انجام دهند. کارگران خود اشتغال مستقر در امارات متحده عربی و خارج از کشور درزمینهٔ های تخصصی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و ارزهای دیجیتال می‌توانند برای ویزای فریلنسر درخواست دهند.

مزایای ویزای سبز امارات چیست؟

این سند جدید به افراد با پیشینه‌های مختلف اجازه می‌دهد تا برای کار وزندگی به امارات بیایند. بااین‌حال، برخی از مزایای اضافی را ارائه می‌دهد که به شرح زیر است:

  1. فرد می‌تواند به خود وابسته باشد، به این معنی که می‌تواند خود را حمایت کند.
  2. هم‌چنین به دارندگان اجازه می‌دهد تا از والدین و فرزندان تا 25 سال حمایت مالی کنند.
  3. مهلت 180 روزه را ارائه می‌دهد.
  4. آزادی بیشتری را برای کارگران فراهم می‌کند. آن‌ها دیگر نیازی به اسپانسر ندارند تا در صورت فسخ شغل قبلی، برای جستجوی شغل دیگری در کشور بمانند.

همان‌طور که می‌بینید، مزایای بیشتری نسبت به ویزای کار معمولی دارد. ذکر این نکته مهم است که مقامات امارات متحده عربی آن را برای تقویت رشد اقتصادی و جذب استعدادهای باکیفیت بالا راه‌اندازی کرده‌اند.

چه تفاوتی میان ویزای سبز دبی و ویزای استخدامی وجود دارد؟

در شرایط معمول، کارمندانی که می‌خواهند برای کار به امارات بیایند، باید ویزای مرتبط با کارفرمایان خود را داشته باشند که به‌عنوان ویزای کار شناخته می‌شود. اگرچه رایج است، اما مشکلاتی را برای کارگران ایجاد می‌کند زیرا آن‌ها نمی‌توانند به‌راحتی به دنبال اقامت طولانی‌مدت بگردند.

بااین‌حال، با ویزای سبز دبی، خارجی‌ها می‌توانند بدون حمایت کارفرما در کشور بمانند و کار کنند.

در این راستا، خارجی‌ها می‌توانند ویزای سبز دبی را درخواست کنند، اما باید منتظر بمانند تا روند درخواست باز شود و خدمات برون‌سپاری حقوق و دستمزد برجسته را دریافت کنند.

تماس بگیرید