تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای کار اندونزی

ویزای کار اندونزی
چکیده این مطلب:

در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما ….

نویسنده: منتشر شده در: 22 آگوست 2022 127 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

اگر به فکر درخواست ویزای کار اندونزی هستید، باید قبل از آن‌یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. اگر کارفرما در اندونزی ندارید که بتواند به شما درگرفتن مجوز کار کمک کند، نمی‌توانید برای ویزای کار اندونزی درخواست دهید. روند درخواست ویزای کار و مجوز کار (که اغلب به آن کیتا گفته می‌شود) طولانی و ممکن است تا چندین ماه طول بکشد.

برای ویزای کار اندونزی، این کارفرماست که باید بیشتر کارها را انجام دهد، مانند کسب مجوز برای استخدام شما، مجوز کار و ویزای اقامت محدود/اجازه اقامت شما. چون‌که این فرآیند باید عمدتاً از داخل اندونزی انجام شود.

ویزای کار اندونزی با ویزای تجاری اندونزی متفاوت است. با ویزا کار اندونزی در واقع شما میتوانید نوعی اقامت در اندونزی بگیرید که سالانه آن را تمدید کنید و بعد از چند سال میتوانید طبق قوانینی اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

ویزای کار اندونزی

ویزای کار اندونزی

شرایط ویزای کار اندونزی چگونه است؟

شرایط ویزای کار اندونزی شامل مراحل زیر است:

کارفرمای شما باید مجوز استخدام شمارا از دولت اندونزی دریافت کند. کارفرمای شما rptka را از وزارت نیروی انسانی اندونزی دریافت می‌کند. این طرح استقرار در خارج از کشور نامیده می‌شود (rptka = rencana penempatan tenaga kerja asing).

کارفرمای شما برای اجازه کار شما در اندونزی درخواست می‌دهد. این درخواست به وزارت نیروی انسانی نیز ارسال می‌شود. قبل از درخواست، باید مدارک موردنیاز درخواست مانند گواهی کار و تحصیل، کپی پاسپورت و غیره را برای کارفرمای خود ارسال کنید.

imta تنها مرجعی است که به شما اجازه می‌دهد به‌طور قانونی در اندونزی کارکنید. کارفرمای شما برای ویزای کار با اقامت محدود/موقت (ویتا) در هیئت هماهنگی سرمایه‌گذاری اندونزی (bkpm) درخواست می‌دهد. به این ویزا اجازه اقامت موقت (vitas = visa izin tinggal terbatas) می‌گویند.

bkpm یک توصیه‌نامه به اداره مهاجرت اندونزی صادر می‌کند. شما باید برای ویزای کار اندونزی (بانام مستعار ویتا) در نزدیک‌ترین سفارت/کنسولگری اندونزی درخواست دهید. شما نیاز به فتوکپی از rptka و imta دارید.

هنگامی‌که با ویتا (ویزا) وارد اندونزی شدید، اداره مهاجرت itas (مجوز اقامت موقت) شمارا صادر می‌کند. itas مجوزی است که به شما امکان می‌دهد تا یک سال در اندونزی زندگی و کارکنید (قابل تمدید). ویتا ویزایی است که به شما اجازه ورود به اندونزی را می‌دهد. پس‌ازاینکه اداره مهاجرت مجوز اقامت موقت شمارا صادر کرد، باید به یک اداره مهاجرت بروید و برای کیت‌های خود درخواست دهید.

پیشنهاد شده این مطلب رو بخونی »»  هزینه زندگی در اندونزی

(تصور اشتباه: برخی از مردم فکر می‌کنند کیتاس مخفف ویزای کار اندونزی است، درحالی‌که درواقع، کیتا فقط کارت فیزیکی است که نشان می‌دهد شما مجوز اقامت موقت دارید.)

نامه گزارش پلیس (stm) را از اداره پلیس دریافت کنید. برای دریافت گواهی ثبت‌نام برای اقامت موقت (skpps) در اداره جمعیت شهرداری محلی خود ثبت‌نام کنید. به وزارت نیروی انسانی بروید و برای اکتا (izin Kerja Tenaga Asing) یا «اجازه کار کارگران خارجی» درخواست دهید.

قبل از اینکه وزارت نیروی انسانی به شما ikta بدهد، کارفرمای شما باید صندوق مهارت و توسعه (dpkk) را بپردازد. dpkk هزینه ماهانه 100 (1200 در سال) است که کارفرمای شما باید به‌عنوان غرامت برای انتخاب استخدام یک غیر اندونزیایی بپردازد.

برای ویزای کاری اندونزی چه مدارکی لازم است؟

زمانی که برای ویزای کار اندونزی درخواست می‌کنید، هم شما و هم کارفرمایتان باید چندین مدرک ارائه دهید.

مدارک ویزای کاری اندونزی

  1. فرم درخواست rptka
  2. نامه‌ای از کارفرمای شما که توضیح می‌دهد چرا شمارا استخدام می‌کنند و چه موقعیتی در شرکت آن‌ها خواهید داشت.
  3. اسناد شرکت، مانند سند تأسیس، مجوز کسب‌وکار و شماره مالیات
  4. ساختار سازمانی شرکت
  5. گزارش سالانه شرکت در مورد تعداد کارکنان داخلی و بین‌المللی

مدارک موردنیاز برای درخواست imta

  1. کپی پاسپورت شما
  2. مدرک تحصیلی و تجربه مرتبط با رشته/شغل شما و موقعیتی که خواهید داشت.
  3. گواهی سابقه کار (حداقل پنج سال) که به شغل مرتبط است.
  4. نامه‌ای از شما، مبنی بر اینکه با استخدام در شرکت اندونزی موافقت می‌کنید (به‌عنوان‌مثال، اگر از یک شعبه شرکت به شعبه اندونزی منتقل می‌شوید)
  5. گواهی بیمه‌نامه صادرشده توسط یک شرکت بیمه اندونزی
  6. سیاست امنیت اجتماعی ملی و شماره شناسایی مالیاتی (npwp)، اگر بیش از شش ماه در اندونزی کار می‌کنید.
  7. اثبات پرداخت هزینه dpkk (صندوق مهارت و توسعه) (1200 در سال)
  8. دو عکس رنگی در اندازه گذرنامه از خودتان
شرایط ویزای کاری اندونزی

شرایط ویزای کاری اندونزی

مدت اعتبار ویزای کاری اندونزی چقدر است؟

هنگامی‌که درنهایت ویزای کار اندونزی تکمیل‌شده خود را دریافت کردید، برای یک دوره زمانی محدود، معمولاً بین 3 ماه تا یک سال معتبر خواهد بود. چیزی که درواقع دریافت می‌کنید کیتا یا «کارت اجازه اقامت موقت» برای اهداف شغلی است. بسته به نوع کاری که انجام خواهید داد، قرارداد شما و تصمیم افسران مهاجرت، کیتا برای مدت حداکثر یک سال صادر می‌شود و می‌تواند قبل از انقضای آن تمدید شود.

آیا می‌توانم ویزای کار اندونزی را تمدید کنم؟

بله. شما در ابتدا ویزای کار اندونزی (کیتاس) را برای یک دوره بین 3 ماه تا یک سال دریافت خواهید کرد. می‌توانید این مدت را قبل از انقضای آن تمدید کنید. هنگامی‌که به مدت سه سال متوالی در اندونزی زندگی کرده‌اید، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم (کیتاپ) هستید که به مدت پنج سال معتبر و قابل تمدید است.

آیا می‌توانم اعضای خانواده‌ام را به همراه ویزای کار اندونزی بیاورم؟

بله شما و اعضای خانواده تحت تکفلتان می‌توانید برای ویزای کار اندونزی درخواست دهید و کیت‌های خود را باهم دریافت خواهید کرد. کارفرمای شما باید برای ویزای اندونزی خود در همان زمان که برای ویزای شما در اداره مهاجرت اندونزی درخواست می‌کند، درخواست دهد. بااین‌حال، اگر همسر شما تحت تکفل شما باشد، نمی‌تواند کار کند. برای اینکه بتوانند کار کنند، باید یک حامی (کارفرما) پیدا کنند و مجوز کار خودشان را بگیرند.

قبل از اینکه برای ویزای کاری اندونزی اقدام کنید، کارشناسان پیشنهاد میکنند در مورد رسوم کشور اندونزی بیشتر بدانید تا بتوانید تصمیمات درستی در جهت کار، تحصیل و یا اقامت در این کشور زیبا داشته باشید.

تماس بگیرید