تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

کیک چینی خوشمزه + 2 مدل طرز تهیه

کیک چینی
چکیده این مطلب:

کیک چینی خوشمزه با طرز تهیه کیک + مرحله به مرحله همراه با عکس در بهروزسیر | برای مشاهده دستور و طرز تهیه کیک چینی ….

نویسنده: منتشر شده در: 25 آگوست 2022 311 بازدید

کیک چینی اسفنجی بسیار نرم، پف دار و کمی شیرین است. با میوه های تازه و خامه فرم گرفته عالی میشود. یکی از جذاب ترین موضوعاتی که پیرامون کشور چین بارها و بارها در منابع مختلف و وب سایت ها شاهد آن هستیم، آشپزی چینی است. مردم مشرق زمین به سبک خاصی آشپزی می کنند. اهالی کشور چین در مناطق مختلف از ادویه‌های و گیاهان چینی دارویی برای تهیه غذاهای خود استفاده می کنند. انواع غذاها، شیرینی کیک، دسر چینی و … در سرزمین چین به سبک بومی و محلی تهیه می شوند.

کیک چینی اسفنجی خوشمزه

کیک چینی اسفنجی خوشمزه

کیک چینی اسفنجی

شاید دستور پخت کیک چینی به دستور پخت در سایر کشورهای جهان شباهت داشته باشد اما بسیاری از شیرینی ها و میان وعده ها در این کشور، دستور تهیه مخصوص به خود را دارد. اگر تصمیم دارید خوراکی های خوشمزه سرزمین چین را امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم با ویزای چین و خدمات بهروزسیر، یک سفر چند روزه به این منطقه داشته باشید. غذاهای بخصوص چینی در شمال، نیمه جنوبی، شرق و غرب کشور چین با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلب شما را با طرز تهیه کیک چینی آشنا می کنیم.

طرز تهیه کیک چینی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی به سبک چینی

  • 6 عدد تخم مرغ
  • آرد سفید 2 فنجان
  • شکر سفید حدود یک و یک چهارم فنجان
  • بکینگ پودر 3 قاشق چای خوری
  • کمتر از یک قاشق چای خوری نمک
  • نصف فنجان روغن – بهتر است از روغن گیاهی یا روغن زیتون استفاده کنید
  • سه چهارم فنجان آب ( می توانید آب و روغن را با یکدیگر مخلوط کنید و در مجموع یک و یک چهارم فنجان به مواد اولیه کیک اضافه کنید)

ابزار و لوازم مورد نیاز برای تهیه کیک چینی اسفنجی

  • همزن برقی برای مخلوط کردن تخم‌ مرغ ‌ها
  • قاشق، چنگال و ظرف مخصوص برای مخلوط کردن مواد خشک با یکدیگر
  • ماهیتابه حدود ۹ اینچی
  • فر برای تهیه کیک
  • الک

روش اول طرز تهیه کیک چینی اسفنجی

طرز تهیه کیک چینی: افزودن تخم مرغ

طرز تهیه کیک چینی: افزودن تخم مرغ

24 ساعت قبل از اینکه مرحله پخت کیک چینی اسفنجی را آغاز کنید، تخم مرغ ها را از یخچال بیرون آورده و در دمای اتاق اجازه دهید گرم شود. این کار باعث می شود تا زمانی که تخم مرغ ها را با شکر مخلوط می کنید، به آسانی با یکدیگر یک دست شوند. می ‌توانید تخم مرغ ها را برای چند دقیقه کوتاه در آب گرم قرار دهید تا دمای مناسب را به دست آورد.

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله هم زدن تخم مرغ ها

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله هم زدن تخم مرغ ها

اکنون زمان تهیه یک کیک خوشمزه است! قبل از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، ماهی تابه یا ظرف خود را بر روی گاز قرار داده و زیر آن را روشن کنید تا به صورت ملایم گرم شود. برای این کار بهتر است یک حمام آب گرم فراهم کنید؛ ظرفی را پر از آب کرده و آن را روی گاز قرار دهید تا به جوش آید؛ سپس ماهی تابه را در داخل آب داغ قرار دهید تا به صورت غیرمستقیم به آرامی گرم شود.

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله افزودن آرد

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله افزودن آرد

در مرحله بعدی، سه عدد تخم مرغ داخل ظرف بشکنید و یک فنجان شکر به آن اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه این مخلوط را به خوبی به هم بزنید تا صاف و یک دست شود؛ سپس یک قاشق چای خوری بکینگ پودر را به آن اضافه کنید. در یک ظرف دیگر، آرد را الک کرده و  به آرامی به مخلوط قبلی اضافه کنید.

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله پخت کیک

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: مرحله پخت کیک

زمانی که خمیر شما صاف، یکنواخت و یک دست شد آن را درون ماهیتابه که در حمام آب گرم قرار داده بودید بریزید. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک به طور کامل آماده شود. پس از گذشت ۴۵ دقیقه اگر لازم است، 10 دقیقه دیگر نیز به زمان بدهید تا به طور کامل پخته شود.

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: آماده برش

طرز تهیه کیک چینی اسفنجی: آماده برش

زمانی که مطمئن شدید کیک اسفنجی به طور کامل آماده شده است، شعله را خاموش کنید و ظرف کیک را با دقت از روی گاز برداشته و روی میز قرار دهید. باید اجازه دهید ظرف به طور کامل و به تدریج خنک شود. فراموش نکنید اگر کیک را در حالی که داغ است برش بزنید، از ظرف جدا نمی شود.

روش دوم طرز تهیه کیک چینی اسفنجی

زرده و سفیده های هفت عدد تخم‌ مرغ را از یکدیگر جدا کنید و زرده های تخم مرغ را به ظرفی منتقل کرده و به اندازه سه چهارم لیوان شکر به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بسته به ذائقه خود می‌توانید میزان شکر را کمتر به تخم مرغ ها اضافه کنید. سعی کنید این کار را به تدریج انجام دهید تا تمام شکر در تخم‌ مرغ حل شود.

کیک اسفنجی چینی افزودن آرد

کیک اسفنجی چینی افزودن آرد

مخلوط آب و روغن که در مواد اولیه به آن اشاره کردیم را به مخلوط قبلی اضافه کنید؛ سپس ۲ فنجان آرد را به آرامی به مواد تهیه شده بیافزایید. سعی کنید آرد را از الک عبور دهید. این مخلوط را برای مراحل بعدی در یک ظرف کنار بگذارید…

کیک اسفنجی چینی افزودن مواد

کیک اسفنجی چینی افزودن مواد

قبل از آغاز پخت کیک به دستور چینی، فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ظرف مخصوص تهیه کیک را توسط روغن یا کره چرب کنید.

در یک ظرف دیگر، سفیده های تخم مرغ را با باقیمانده شکر از مرحله قبل به خوبی به هم بزنید تا کف کند. ۱۵ دقیقه این کار را ادامه دهید تا مخلوط سفید رنگ به دست آید. این مخلوط نباید از ظرف بیرون بریزد. پس از اینکه این مخلوط سفیده تخم مرغ آماده شد آن را به آرامی به مواد قبلی شامل زرده تخم مرغ و آرد بیافزایید. رنگ حاصل به صورت کرمی روشن و بسیار زیبا در می آید.

کیک اسفنجی چینی مخلوط کردن مواد

کیک اسفنجی چینی مخلوط کردن مواد

کیک اسفنجی چینی بعد از پخت

کیک اسفنجی چینی بعد از پخت

اکنون مخلوط به دست آمده را داخل ظرف تهیه کیک منتقل کنید. حدود ۴۵ دقیقه آن را در داخل فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید؛ پس از این زمان، ظرف را از داخل فر بیرون آورده و اجازه دهید خنک شود. سطح کیک را می توانید با شکلات و قطعه های میوه و خامه تزیین کنید.

کیک چینی اسفنجی به روش دوم

کیک چینی اسفنجی به روش دوم

تماس بگیرید