تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

گویش های مردم چین

انواع-گویش-های-مردم-چین-به-تفکیک-استان-و-منطقه-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

گویش های مردم چین عبارتند از لهجه ها، عبارات و واژه های متفاوت که در هر یک از مناطق کشور چین به طور متفاوت توسط ….

نویسنده: منتشر شده در: 12 ژوئن 2019 179 بازدید

گویش-های-مردم-چین-بهروزسیر

گویش های مردم چین عبارتند از لهجه ها، عبارات و واژه های متفاوت که در هر یک از مناطق کشور چین به طور متفاوت توسط مردم صحبت می شوند. چین، یک سرزمین وسیع با تمدن باستانی است؛ به این ترتیب، انتظار می رود تمام قسمت های کشور چین دارای لهجه ها و گویش های مخصوص به خود باشد. سرزمین چین باستان از لحاظ گویش‌های مردم چین به ۷ گروه بزرگ تقسیم بندی می شود این ۷ گویش مهم عبارتند از:

  • Putonghua (ماندارین)
  • Gan
  • Kejia)Hakka)هاکا
  • Min
  • Wu
  • Xiang
  • Yue)Cantonese) کانتونیز

برای آشنایی با گویش های مردم چین، لهجه ها، زبان چینی و آشنایی با تمام شهرهای باستانی و مناطق دیدنی می توانید با ویزای توریستی چین  از بهروزسیر به این سرزمین سفر کنید.

زبان-چینی-بهروزسیر

کارشناسان زبان شناسی معتقدند حتی اگر تمام هفته گویش های مردم چین با یکدیگر متفاوت باشند اما تمام آنها در زبان ماندارین با لهجه قوی مشترک هستند. زبان ماندارین از سال ۱۹۱۳ به عنوان زبان رسمی کشور چین شناخته شده است. علی ‌رغم این تفاوت‌ها و تمایزات زیادی که در گویش های مردم وجود دارد، برخی از اصطلاحات و عبارت ها در تمام لهجه ها و مناطق این سرزمین مشترک هستند. بر همین اساس، شیوه های نوشتاری عبارات نیز با استفاده از کاراکترهای زبان چینی انجام می گیرد.

نقشه-چین-بهروزسیر

به علاوه ممکن است در گویش های مردم چین کاراکترهای مشابهی وجود داشته باشد که از لحاظ تلفظ با توجه به گویش و زبان در منطقه متفاوت باشد؛ به طور مثال واژه  我 برای واژه های “me” یا “I”، نمونه دیگر از این تفاوت ها می باشد. در زبان ماندارین، wo تلفظ می‌شود اما همین واژه در منطقه Wu  به صورت ngu  بیان می شود؛ در گویش های مردم چین با نام Min ،  به صورت gua  معرفی می شود؛ این عبارت در گویش Cantonese  به صورت ngo  بیان می گردد.

با توجه به نمونه هایی که در مورد گویش های مردم چین مطرح شد، دریافت ویزای توریستی چین برای افرادی که قصد دارند تمام سرزمین چین را از نزدیک ببینند، با محدودیت‌های زیادی روبرو است. گویش های مردم چین، لهجه ها و زبان نوشتاری مختلف که در شهرهای و مناطق متفاوت وجود دارد، گردشگران را دچار سردرگمی خواهد کرد. اگر با خدمات بهروزسیر به این سرزمین سفر کنید، بسیاری از مشکلات شما حذف خواهند شد.

 انواع گویش های مردم چین به تفکیک استان و منطقه

انواع-گویش-های-مردم-چین-به-تفکیک-استان-و-منطقه-بهروزسیر

Putonghua (ماندارین)

همانطور که در قسمت های قبلی بیان شد، زبان ماندارین در اکثر مناطق کشور چین توسط مردم صحبت می شود. زبان رسمی این کشور، ماندارین است. زبان منطقه شمالی عمدتاً بر اساس گویش مردم چین در منطقه پکن می باشد.

Gan

لهجه Gan در بخش های غربی چین، معمولاً مشاهده می شود. گویش های مردم چین در این منطقه به ویژه بسیار سخت و دشوار است. این لهجه را اغلب در استان جیانگ ژی می توان مشاهده نمود. ویزای توریستی چین را دریافت کنید و این لهجه جذاب را در استان جیانگ ژی بشنوید. قطعاً شگفت زده خواهید شد.

Kejia)Hakka) – هاکا

لهجه هاکا به عنوان یکی از گویش های مردم چین، با نام زبان هاکا معروف است. مردمی که به زبان و گویش هاکا صحبت می کنند در تمام مناطق تای وان، گوانگ دونگ، جیانگ ژی، گوئی ژو و نواحی اطراف آن گسترده شده اند. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر به این نواحی سفر کردید حتما، از راهنمایی یک مترجم زبان چینی محلی استفاده کنید.

Min

گویش های مردم چین در لهجه min در مناطق جنوبی کشور چین به ویژه استان های ساحلی گسترده شده اند. منطقه فوجیان یکی از مهم ترین نواحی در این کشور است که به گویش min صحبت می کنند. این نوع گویش به عنوان یکی از متنوع ترین گویش های مردم چین شناخته می شود؛ بسیار عجیب است که در میان واژه ها در این گویش، هنوز هم تلفظ برخی از اصطلاحات، متفاوت است.

Wu

یکی از گویش های مردم چین، گویش “وو” نام دارد. این نوع لهجه در نواحی دلتای رودخانه یانگ تسه کیانگ و شهر شانگهای شنیده می شود. لهجه “وو” با نام لهجه شانگهای نیز معروف است. با ویزای توریستی چین می توانید این گویش را در شهر شانگهای بشنوید.

Xiang

گویش ژیانگ، نوعی از گویش های مردم چین در نواحی جنوبی کشور چین به ویژه در استان هونان می باشد.

Yue)Cantonese)

لهجه یا گویش کانتونیز، یکی از گویش های مردم چین در نواحی جنوبی است که در مناطق گوانگ دونگ، گانگ ژی، هنگ کنگ و ماکائو وجود دارد.

نکته جالب دیگر در مورد گویش های مردم چین، تفاوت تلفظ حروف و صداها است. آهنگ ها و لحن های متفاوتی را در این 7 گویش می توانید بشنوید. خدمات بهروزسیر بهترین فرصت برای دریافت ویزای توریستی چین و لذت بردن از گویش های مردم چین را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

تماس بگیرید