تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای سرمایه گذاری در هند

مزایای سرمایه گذاری در هند
چکیده این مطلب:

ویزای سرمایه گذاری در هند چیست و چگونه میتوان با سرمایه گذاری در هند، اقامت این کشور را اخذ کرد؟ یکی از راه‌های مهاجرت به ….

نویسنده: منتشر شده در: 28 می 2022 146 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

ویزای سرمایه گذاری در هند چیست

ویزای سرمایه گذاری در هند چیست و چگونه میتوان با سرمایه گذاری در هند، اقامت این کشور را اخذ کرد؟ یکی از راه‌های مهاجرت به هند، سرمایه گذاری در این کشور است. هند، یکی از برترین اقتصادهای دنیا را دارد و طی سال‌های اخیر ایرانیان زیادی برای تحصیل وزندگی به هند مهاجرت کرده‌اند. هزینه‌های زندگی در هند بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

سرمایه‌گذاری در هند و اخذ اقامت

همه روش‌های سرمایه گذای در هند منجر به اخذ اقامت و درنهایت تابعیت افراد خارجی نمی‌گردد. در حال حاضر این کشور زمینه خوبی را جهت ورود سرمایه‌گذاران به این کشور فراهم کرده است. شما با ثبت شرکت و کارآفرینی در هند، به اقامت دائم این کشور خواهید رسید. همچنین می‌توانید از طریق خرید اوراق قرضه دولتی اقامت هند را اخذ نمایید.

سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند

شرایط سرمایه گذاری در هند

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در هند، افتتاح یک حساب بانکی برای سرمایه گذاری در این کشور است.

۱- حساب خارجی افراد غیر شهروند: این حساب‌ها به شما کمک می‌کند تا سرمایه خود را در کشور هند نگهداری کنید. در این صورت شما باید سرمایه خود را به روپیه تغییر داده و آن را در حساب خود ذخیره کنید. سالیانه در حدود %7 الی 9% سود به سرمایه شما اضافه خواهد شد. به‌طور کامل معاف از مالیات است.

۲- سرمایه گذاری به واحد پول خارجی: شما می‌توانید سرمایه خود را با توجه به همان واحد پول اصلی خود در بانک سرمایه گذاری کنید. این روش هیچ‌گونه سودی برای شما به همراه نخواهد داشت؛ اما معافیت مالیاتی دارد.

انواع و روش‌های سرمایه گذاری در هند

انواع مختلف روش‌های سرمایه گذاری در هند به شرح زیر است:

  • سرمایه گذاری در هند از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در هند از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در هند از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در هند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

اخذ اقامت و سرمایه گذاری در هند از طریق ثبت شرکت

شرایط سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی به این صورت است که با مبلغ حداقل 500 هزار دلار، می‌توانند در کشور هند سرمایه گذاری کنند. جهت تحقق این امر، شما باید بیزینس پلن یا طرح اقتصادی خود را به کنسولگری کشور هند ارائه دهید و حتماً می‌بایستی برای حداقل 20 نفر از اتباع هندی شغل ایجاد کنید که در این صورت به شما اقامت ده‌ساله داده خواهد شد.

به‌طورکلی به دلیل جمعیت بالای کشور هند، شما به‌احتمال خیلی زیاد به دلیل اشتغالی که در این کشور ایجاد می‌کنید، موردقبول دولت واقع می‌شوید. پس از دریافت اقامت هند، شما و خانواده‌تان اجازه تحصیل و کاردارید و همچنین می‌توانید مسکن خریداری کنید. این نوع ویزای هند به‌صورت مولتی خواهد بود، به این معنا که شما و خانواده‌تان اجازه ورود و خروج چندباره خواهید داشت.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در هند

  • پر کردن فرم ثبت شرکت در هند
  • مشخص کردن تعداد سهامداران
  • اطلاعات و مشخصات دقیق مدیرعامل و خانواده آن
  • دریافت کد اقتصادی
  • دریافت مجوز کار در هند
  • آدرس محل شرکت
  • افتتاح حساب دریکی از بانک‌های هند
  • پرداخت کلیه هزینه‌های دولتی جهت ثبت شرکت
  • ثبت شرکت و کارآفرینی در هند منجر به اخذ اقامت ده‌ساله کشور هند برای سرمایه‌گذار و خانواده او می‌گردد.

سرمایه گذاری در هند از طریق خرید املاک

سرمایه گذاری در هند با خرید ملک

سرمایه گذاری در هند با خرید ملک

یکی از سرمایه گذاری های امن و پرسود در کشور هند خرید املاک و مستغلات هست. سودآوری این نوع سرمایه گذاری هم از طریق اجاره املاک میسر می‌گردد و هم از طریق افزایش قیمت ملک. جهت خرید ملک در کشور هند ابتدا باید اقامت این کشور را داشته باشید. این بدین معنی است که بر اساس قانون هند، افراد خارجی تنها در صورتی می‌توانند خرید ملک در هند داشته باشند که اقامت حداقل 183 روزه در این کشور را داشته باشند.

اشخاص خارجی که از طریق ویزای توریستی هند وارد می‌شوند، مجاز به خرید ملک در این کشور نیستند. لازم به یادآوری است در کشور هند تنها اعیان قابل خریداری هست. به این معنا که شخص می‌تواند ملک مسکونی و یا تجاری خریداری کند ولی مجاز به خرید زمین‌های کشاورزی و یا هر نوع دارایی که قابل‌کشت باشد، نیست.

سرمایه گذاری در هند از طریق خرید اوراق قرضه

راه دیگری برای سرمایه گذاری در هند وجود دارد. بله از طریق خرید اوراق قرضه و سهام کمپانی‌های دولتی می‌توانید با حداقل مبلغ سرمایه برای خرید اوراق قرضه 1.5 میلیون دلار سرمایه گذاری کنید. عمدتاً کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ دنیا از این طرح استفاده می‌کنند. در صورت دارا بودن سرمایه، این طرح، انتخاب فوق‌العاده‌ای می‌تواند برای شما باشد؛ زیرا شما در این طرح از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستید و مبلغ سرمایه گذاری تان را به همراه سود، پس از ده سال می‌توانید برداشت کنید و حتی از کشور هند خارج کنید.

شما با این روش سرمایه گذاری قادر خواهید بود اقامت ده‌ساله کشور هند را نیز به دست آورید.

مزایای سرمایه گذاری در هند

مزایای سرمایه گذاری در هند

مزایای سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند می‌تواند مزایایی برای شخص سرمایه‌گذار در پی داشته باشد. در لیست زیر برخی از این مزایا عنوان‌شده‌اند:

  • وجود نیروی کار ارزان در این کشور
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • سهولت ارتباط با بازارهای جهانی
  • پایین بودن هزینه‌های تولید جهت سرمایه گذاری
  • پایین بودن قیمت مواد اولیه و منابع تولید
  • رسمی بودن زبان انگلیسی در این کشور
  • نزدیکی هند ازنظر جغرافیایی به کشورهای آسیایی و اروپایی جهت انتقال محصولات تولیدشده
تماس بگیرید