تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

طرز تهیه 5 دسر چینی خوشمزه

دسر چینی
چکیده این مطلب:

آشنایی با 5 دسر چینی معروف به همراه طرز تهیه دسرهای چینی در بهروزسیر | برای مشاهده عکس های دسر چینی به همراه توضیحات و ….

نویسنده: منتشر شده در: 15 سپتامبر 2022 2,456 بازدید

آموزش 5 دسر چینی خوشمزه و راحت

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به کشور چین، غذا خوردن در رستوران های مختلف است. پس از خوردن غذا در رستوران های چین، معمولاً  خوراکی های خوشمزه به عنوان دسر بعد از غذا به مهمانان ارائه می شود.( دسر خوشمزه به سبک چینی ) خوراکی‌های مختلف، میوه‌های تازه، شیرینی، کیک، بستنی، ژله و بسیاری موارد دیگر به عنوان دسرهای محبوب در رستوران های چین از بهترین مواد تهیه می شوند.

با اخذ ویزای چین به راحتی می توانید به این کشور سفر کرده و از دسرهای مخصوص لذت ببرید. با توجه به خوراکی های مخصوص در سرزمین چین باستان، بهروزسیر تصمیم گرفته است در این مطلب، 5 دسر خوشمزه به سبک چینی را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید تا با بهترین و خوشمزه ترین دسرهای چین آشنا شوید.

دسر چینی

دسر چینی

 دسر چینی Nian Gao

یکی از خوشمزه ترین دسرهای مخصوص در کشور چین به دسر sweet ​nian gao با طعم شیرین و بسیار لذت بخش معروف است. این دسر با استفاده از مواد اولیه شامل کیک قهوه ای با طعم شیرین، تهیه شده که به صورت یک رول، پیچیده شده و سپس در روغن سرخ می شود. دسر nian gao در برخی موارد با لوبیای قرمز به عنوان ماده اصلی به کار می رود و در طول سال نوی چینی برای پذیرایی از مهمانان تهیه می شود.

دسر چینی Nian Gao

دسر چینی Nian Gao

مواد لازم برای تهیه Nian Gao:

  • لوبیا قرمز- 400 گرم که به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آب خیس خورده است.
  • ۴۰۰ گرم شکر قهوه ای
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • ۱۲۰ میلی لیتر آب
  • ۴۵۰ گرم نشاسته برنج

طرز تهیه دسر چینی Nian Gao:

دانه های لوبیا قرمز را به یک ماهیتابه منتقل کنید؛ ۷۵۰ میلی لیتر آب را به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید به جوش آید. در مرحله بعد، حرارت شعله را آهسته تر کرده و در حدود یک ساعت اجازه دهید لوبیاها به طور کامل نرم شوند به طوری که با انگشتتان بتوانید آن ها را له کنید. در هنگام حرارت دادن لوبیا قرمز باید آن ها را به هم بزنید که نسوزد. اگر نیاز بود آب بیشتری به آنها اضافه کنید. در ظرفی دیگر نمک و شکر را با هم مخلوط کرده و سپس به لوبیا قرمز اضافه کنید؛ چند دقیقه اجازه دهید تا مخلوط حاصل خنک شود. این مواد را به دلخواه برش می زنید و داخل خمیر به صورت رول می‌پیچید و سپس در روغن سرخ می‌کنید.

دسر چینی Eight Treasures Rice Pudding

دسر خوشمزه Eight Treasures Rice Pudding، یکی از دسرهای محبوب مردم چین در سال نوی چینی است. این دسر، مخلوطی از میوه‌ها و برنج سفید می باشد. برنج سفید که در تهیه این دسر خوشمزه به کار می رود، طعم شیرین داشته و به صورت لایه لایه با استفاده از میوه های شیرین و همچنین تکه های پاستیل به صورت لایه ای تهیه می شود. در نهایت، یک مربا یا شربت خوشمزه بر روی دسر ریخته می شود.

دسر چینی Eight Treasures Rice Pudding

دسر چینی Eight Treasures Rice Pudding

دسر چینی Almond Float

این دسر یکی از محبوب ترین دسرهای کشور چین است که به دسر بادام معروف است. این دسر با استفاده از ژلاتین که با شکر و بادام مخلوط شده به همراه مقداری شیر به قالب مورد نظر اضافه می شود. تکه های میوه برای تزیین کردن دسر Almond Float  به همراه مخلوطی از شربت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. طعم لذت بخش این دسر برای روزهای گرم تابستان مناسب است.

دسر چینی Almond Float

دسر چینی Almond Float

دسر چینی Bow Ties

یکی از لذت محبوب ترین دسرهای مورد علاقه مردم چین به ویژه کودکان، دسری است که در شکل ظاهری، شبیه طناب های پیچیده است. این دسر با استفاده از تخم مرغ، شکر و شربت تهیه می شود. برای تهیه این دسر، تخم مرغ ها به صورت طناب های پیچیده شده با اندازه مشخص به داخل روغن کافی انداخته شده تا سرخ شوند؛ سپس در داخل شربت و عسل غوطه ور می شود تا به اندازه کافی مزه دار گردد. اگر به این کشور سفر کردید، Bow Ties را می توانید از اغذیه فروشی های خیابانی هم تهیه کنید.

دسر چینی Bow Ties

دسر چینی Bow Ties

دسر چینی دانه برفی با طعم توت فرنگی (Chinese Snowflake Cake)

یکی از خوشمزه ترین دسرهای کشور چین نوعی کیک چینی توت فرنگی است که با استفاده از شیر، خامه و توت فرنگی، نشاسته سیب زمینی و پودر نارگیل تهیه می شود. رنگی که در نهایت در این دسر به وجود می آید شبیه یک کیک دانه برفی است. در نهایت سطح کیک با استفاده از تکه های توت فرنگی، بلوبری به همراه آناناس تزیین می شود. این کیک را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید.

دسر چینی دانه برفی با طعم توت فرنگی (Chinese Snowflake Cake)

دسر چینی دانه برفی با طعم توت فرنگی (Chinese Snowflake Cake)

دسرهایی که در این مطلب به عنوان خوشمزه ترین دسرهای کشور چین معرفی شدند، تنها قسمتی از خوراکی های مخصوص این کشور هستند. پیشنهاد میکنیم

10 دسر و غذای خوشمزه چینی را حتما بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

تماس بگیرید