تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای سه ماهه هند

ویزای سه ماهه هند
چکیده این مطلب:

ویزای سه ماهه هند برای افرادی صادر می‌شود که به‌منظور بازدید و گردش، درخواست اخذ ویزای سه ماهه را می‌نمایند. فهرست مطالب پنهان چگونه ویزای ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 می 2022 118 بازدید

ویزای سه ماهه هند برای افرادی صادر می‌شود که به‌منظور بازدید و گردش، درخواست اخذ ویزای سه ماهه را می‌نمایند.

چگونه ویزای سه ماهه هند بگیریم؟

برای اخذ ویزای سه ماهه هند از نوع توریستی و درخواست آنلاین ویزای کوتاه مدت هندوستان به موارد زیر توجه کنید:

  • برخورداری از گذرنامه معتبر که دارای ۶ ماه اعتبار پس از تاریخ موردنظر برای ورود، امری ضروری هست.
  • گذرنامه شما باید دارای حداقل ۲ صفحه سفید برای ثبت تمبر ورود و خروج باشد.
  • متقاضیان ویزای سه ماهه هند ملزم به ارائه کپی رنگی صفحات اطلاعات گذرنامه و یک قطعه عکس تمام‌رنگی در قالب گذرنامه می‌باشند.
  • افراد متقاضی گذرنامه هند باید هزینه‌ی ویزای الکترونیکی را با بهره‌گیری از کارت‌های اعتباری معتبر پرداخت کنند و پس از تائید ویزای خود، آدرس ایمیل خود را برای دریافت ویزای سه ماهه هند ارائه کنند.
ویزای سه ماهه هند

ویزای سه ماهه هند

مدارک لازم برای ویزای سه ماهه هند توریستی

برای اخذ ویزای سه ماهه هندوستان باید با توجه به روش‌های مهاجرتی، مدارک موردنیاز را تهیه کنید و در زمان مصاحبه در سفارت هند آن‌ها را ارائه دهید. مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای سه ماهه هند توریستی به شرح زیر هست.

  • پاسپورت معتبر با ۶ ماه اعتبار.
  • عکس هماهنگ با قوانین پاسپورت جدید.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا توریستی هند.
  • پرداخت وجه هزینه ویزا.
  • کپی رنگی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی.
  • مدارک پذیرش تحصیلی یا شغلی برای دریافت ویزای تحصیلی یا کاری.
  • مدارک تحصیلی متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی و کار.
  • انگیزه نامه برای اخذ ویزای تحصیلی.
  • پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری جهت دریافت ویزای بیزینسی.
  • ارائه رزومه و سوابق کاری برای اخذ ویزای کاری.
  • مدرک زبان با توجه به نوع ویزا.
  • بیمه‌نامه مسافرتی.
  • مدارک عدم سو پیشینه کیفری.
  • مدارک محل اقامت متقاضی مانند رزرو هتل یا اجاره خانه.
  • مدارک تمکن مالی متقاضی مانند پرینت حساب بانکی.

ویزای سه ماهه هند ژورنالیستی (خبرنگاری)

ویزای سه ماهه هند خبرنگاری

ویزای سه ماهه هند خبرنگاری

هر فردی که در هر سمتی درزمینهٔ روزنامه‌نگاری مشغول به کار باشد – تدوینگر، کاریکاتوریست، روزنامه‌نگار حرفه‌ای، مصاحبه‌کننده، تصویربردار، خبرنگاران خانه‌های رسانه، کارگردانان و تهیه‌کنندگان (فیلم‌های غیرتجاری)، تمامی نمایندگان ایستگاه‌های روزنامه‌نگاری چاپی/صوتی/تلویزیونی. سفر نویسان/عکاسان/ویراستاران، عکاسان/نویسندگان تبلیغات گردشگری و غیره باید برای ورود به هند درخواست ویزای روزنامه‌نگاری کنند.

طبق قوانین رسمی «هر حرفه‌ای که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در فرآیند ایجاد، مدیریت یا انتشار محتوا برای یک سازمان رسانه‌ای دخالت داشته باشد، روزنامه‌نگار تلقی می‌شود»؛ و کسانی که با آن‌ها به‌عنوان روزنامه‌نگار رفتار می‌شود، صرف‌نظر از هدف سفرشان، باید فقط با ویزای روزنامه‌نگاری وارد هند شوند. حتی اگر شخصی که طبق قوانین تعریف‌شده است، روزنامه‌نگار بخواهد در تعطیلات به هند سفر کند، باید برای ویزای روزنامه‌نگاری اقدام کند و هدف دقیق بازدید را در فرم درخواست ویزای خود ذکر کند.

اساساً همه افرادی که در هر شرکتی استخدام می‌شوند که تجارت آن‌ها شامل تولید، توسعه، هدایت و پخش اخبار مکتوب، شنیداری یا بصری / امور جاری از طریق هر رسانه‌ای مانند چاپ / رادیو / تلویزیون / اینترنت است، برای سفر به این کشور نیاز به ویزای روزنامه‌نگاری دارند. هند، صرف‌نظر از هدف سفر آن‌ها.

الزامات:

ویزای ژورنالیستی به خبرنگاران و عکاسان حرفه‌ای برای حداکثر سه ماه اقامت در هند داده می‌شود. ویزای روزنامه‌نگاری معمولاً برای یک‌بار ورود به هند معتبر است.

  • خبرنگارانی که برای کار در شعبه‌ای از رسانه‌ها/تلویزیون خارجی به هند می‌روند، می‌توانند مستقیماً ویزای شش ماهه چند بار ورود «j» دریافت کنند (این برای روزنامه‌نگارانی که جایگزین خبرنگار در هند می‌شوند نیز قابل‌اعمال است).
  • روزنامه‌نگاران خارجی که برای مأموریت طولانی‌مدت از هند بازدید می‌کنند (برای اقامت در هند)، می‌توانند فرم آنلاین موجود در http://pibaccreditation.nic.in/ را پر کنند (در زیر دسته «کاربران جدید»، گزینه «من هستم» را انتخاب کنید. درخواست از طریق نمایندگی هند در خارج از کشور) برای صدور کارت پیب به‌طور هم‌زمان با ارائه درخواست ویزای روزنامه‌نگار انجام می‌شود.
  • روزنامه‌نگاران، سردبیران/نویسندگان شبکه‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی که برای کار یا تعطیلات به هند سفر می‌کنند باید به همراه یک کپی از کارت اعتبار رسانه‌ای خود و/یا سندی از سازمان خود که ماهیت کارشان را به‌طور واضح توضیح دهد.

کارهای مستند:

مجوز قبلی دولت هند برای هرگونه گزارش سمعی و بصری / فیلم‌برداری فیلم‌های مستند در هند، صرف‌نظر از موضوع، دسته یا مدت آن‌ها الزامی است. این‌ها شامل فیلم‌های مستند، گزارش‌ها، فیلم‌های سازمانی یا آموزشی، مستند رادیویی، فیلم‌برداری، ویدئوهای شرکتی، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغاتی، یا هر گزارش سمعی و بصری دیگری است که برای انتشار عمومی یا پخش تلویزیونی باشد.

آژانس‌های سمعی و بصری خارجی که قصد فیلم‌برداری فیلم‌های مستند/تبلیغات تبلیغاتی رادارند، باید فرم درخواست تکمیل‌شده و تعهدنامه امضاشده را برای پردازش به افسر مسئول کار مطبوعاتی و اطلاعاتی در سفارت هند، ارسال کنند. پس از تصویب این پیشنهاد، نمایندگی‌های هند در خارج از کشور ویزای روزنامه‌نگار (j) را برای سفر به هند برای فیلم‌برداری صادر می‌کنند. فیلم‌برداری مستند در سایر انواع ویزا (مثلاً ویزای توریستی/تجاری) مجاز نیست. واردات تجهیزات فیلم‌برداری تنها با صدور مجوز تسهیل می‌شود.

کلیه صفحات فرم درخواست فیلم‌برداری باید بر روی کاغذ سربرگ شرکت چاپ شود. تعهد باید به‌درستی امضا، تاریخ و مهرشده باشد. دو نسخه از فرم درخواست و تعهد تکمیل‌شده باید به سفارت هند، ارسال شود و باید حاوی اطلاعات زیر به ترتیب مشخص‌شده باشد:

  1. فرم درخواست
  2. تعهد
  3. خلاصه مفصل برنامه سفر (بندرهای ورودی و خروجی از هند باید مشخص شود)
  4. بیو پروفایل روزنامه‌نگار/کارگردان فیلم
  5. معرفی مختصر نمایندگی تولید
  6. لیستی از اعضای خدمه با جزئیات زیر:
  7. نام و نام خانوادگی همان‌طور که در گذرنامه درج‌شده است.
  8. مختصات تماس – تلفن و ایمیل
  9. حرفه
  10. ملیت
  11. تاریخ و محل تولد (روز / ماه / سال)
  12. شماره پاسپورت و اعتبار
  13. دو عکس اخیر یکسان 5 سانتی‌متر در 5 سانتی‌متر – اندازه
  14. پرینت فرم درخواست آنلاین به‌درستی امضاشده است.
  15. گذرنامه با حداقل 180 روز اعتبار با حداقل دو صفحه خالی.
ویزای 3 ماهه هند توریستی

ویزای 3 ماهه هند توریستی

ویزای سه ماهه هند توریستی

این نوع ویزا توریستی بااعتباری سه ماهه صادر می‌گردد که از این بازه‌ی زمانی تنها یک ماه فرصت اقامت دارید و امکان تمدید آن مقدور نیست.

ویزای بلند مدت هند یعنی ویزای یک‌ساله و پنج‌ساله  برای افرادی که به این کشور زیاد سفر می‌کنند مناسب است که در هر بار ورود می‌توانند 90 روز اقامت داشته باشند.

تعداد ورود ویزای سه ماهه هند

با این ویزا تنها مجوز یک‌بار ورود و خروج از کشور دارید که به‌صورت ویزای 3 ماهه هند یا کمتر صادر می‌شود. با گرفتن این ویزا قادر خواهید بود فقط یک‌بار وارد کشور شده و از آن خارج شوید. لذا اگر نیاز به تعداد بیشتری ورود به کشور رادارید بهتر است به سراغ ویزای مولتی هند بروید.

قیمت ویزای سه ماهه هند

ویزای سه ماهه هند هزینه‌ی ثابتی ندارد و تحت تأثیر بسیاری از عوامل همچون؛ نوسانات نرخ ارز و دلار تغییر می‌کند. ویزای هند انواع مختلف، با شرایط متفاوتی دارد و هزینه‌ی اخذ هر یک از انواع این ویزا با توجه به شرایط ذکرشده برای گرفتن آن متفاوت خواهد بود. اگر قصد دارید تا از هزینه‌ی هر یک از انواع این ویزا مطلع شوید با تیم پشتیبانی بهروزسیر در ارتباط باشید.

برای مشاوره و راهنمایی جهت اخذ ویزای سه ماهه هند با شماره 02141516 تماس بگیرید.

تماس بگیرید