تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هنرهای رزمی چینی

هنرهای رزمی چینی
چکیده این مطلب:

آشنایی با 29 مدل از هنرهای رزمی چینی + توضیحات و سوالات متداول درباره آنها در بهروزسیر | برای مشاهده عکس های هنرهای رزمی چینی ….

نویسنده: منتشر شده در: 17 جولای 2023 3,590 بازدید

هنرهای رزمی چینی

هنرهای رزمی چینی (Wushu) یک سیستم از تمرینات بدنی و ذهنی است که برای آموزش دفاع شخصی، سلامتی و فلسفه طراحی شده است. Wushu از هزاران سال پیش در چین وجود دارد و طیف گسترده ای از سبک ها دارد که هر کدام ویژگی ها و تکنیک های منحصر به فرد خود را دارند.

برخی از محبوب ترین سبک های Wushu عبارتند از:

  • ووشو ساندا: نوعی Wushu که برای مبارزه طراحی شده است.
  • ووشو تائوئه دو: نوعی Wushu که برای نمایش طراحی شده است.
  • ووشو یین نا: نوعی Wushu که برای سلامتی و تناسب اندام طراحی شده است.
  • ووشو شائولین: یک سبک کلاسیک Wushu که در کوه شائولین در چین توسعه یافته است.
  • ووشو ووجیا: یک سبک Wushu که بر استفاده از ضربات و مشت تمرکز دارد.
  • ووشو جیانگ: یک سبک Wushu که بر استفاده از چوب تمرکز دارد.

هنگامی که از هنرهای رزمی چینی سخن به میان می آید اولین چیزی که در ذهن ها نقش می بندد تصاویر و فیلم های سینمایی شائولین است. معبد شائولین که در داستان ها و افسانه ها آمده است، در حقیقت، نمادی از هنرهای رزمی چینی به شمار می رود. فیلم‌های سینمایی که از هنرمندان مشهوری مانند جکی چان و بروس لی به نمایش در آمده اند، همه با استفاده از هنرهای رزمی و تکنیک های خاص تهیه شده اند.

هنرهای رزمی چینی

هنرهای رزمی چینی

این هنرهای ورزشی نمادی از میراث فرهنگی چین باستان به شمار می رود. بسیاری از مردمان چین باستان عقیده داشتند مشغول بودن به هنرهای رزمی میتواند سلامتی آنها را تضمین کند. به همین دلیل پرداختن به مدل های مختلف هنرهای رزمی و تکنیک های آن از دیرباز تا کنون مورد توجه قرار داشته است. با خدمات بهروزسیر و با اخذ ویزای چین می توانید به مشرق زمین سفر کرده و از نزدیک با نماد و نشانه های هنرهای رزمی چینی آشنا شوید.

تاریخچه هنرهای رزمی چینی

 هنرهای رزمی چینی معمولاً به کونگ فو چینی و ووشو چینی شهرت دارند. ورزش های مبتنی بر هنرهای رزمی ، حرکت های ورزشی ویژه ای هستند که به طور شگفت انگیزی، بدن و ذهن ورزشکار را هماهنگ نگه می دارند. هر آن چیزی که به عنوان هنر های رزمی در ذهن دارید به نوعی از تمرین اشاره می کند که می تواند مهارت های بدنی فرد را ارتقا داده و او را قدرتمند و مقاوم سازند. افرادی که به هنرهای رزمی چینی مشغول هستند از نظر سلامت قلب و اخلاق اجتماعی در جایگاه بهتری قرار دارند.

تاریخچه هنرهای رزمی چینی

تاریخچه هنرهای رزمی چینی

تاریخچه هنرهای رزمی چینی به زمانی باز می گردد که قوم بربرها مجبور بودند از مهارت های بدنی خود و با استفاده از سلاح‌های ساده در مقابل حیوانات وحشی و حمله سایر قبیله‌های مهاجر، مقاومت کنند. این اقوام باستانی با استفاده از همین هنرهای رزمی در جنگ ها نیز شرکت می کردند. سلاح هایی که در هنرهای رزمی در زمان بربرها استفاده می شد به تدریج گسترش یافت به طوری که اکنون سلاح ها و ابزار‌های پیشرفته را می توانید در این ورزش مشاهده کنید.

در یک تعریف دیگر از هنرهای رزمی چینی می توان گفت این هنرها را به عنوان یک ترکیب منحصر به فرد از ورزش دفاع شخصی، نظم و هنر برشمرد. همه این عوامل به طور کامل مبتنی بر تعادل محیط خارجی و درون بدن قرار دارد؛ به عنوان مثال، هنرهای رزمی چینی بر کنترل تنفس، ذهن و قدرت ماهیچه شما تأثیر دارد.

28 نمونه از معروف ترین هنرهای رزمی چینی

هنرهای رزمی چینی کونگ فو شائولین Shaolin Kung Fu

شائولین کونگ فو که شائولین ووشو (少林武術؛ Shǎolín wǔshù) یا شائولین کوان (少林拳؛ Shàolínquán) نیز نامیده می شود، یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و معروف ترین هنرهای رزمی چینی است.
آیا شائولین و کونگ فو یکی هستند؟ نام شائولین همچنین به عنوان یک برند برای سبک های به اصطلاح خارجی کونگ فو استفاده می شود. بسیاری از سبک ها در جنوب و شمال چین از نام شائولین استفاده می کنند.

تفاوت بین کونگ فو شائولین و کونگ فو چیست؟ کونگ فو در واقع برای توصیف کلی هر مهارت، مطالعه یا رشته ای که از طریق هنرهای رزمی چینی به دست می آید، استفاده می شود، اما نه لزوماً هر سبک خاصی از هنر رزمی. کونگ فو را به عنوان یک اصطلاح فراگیر برای فرم هایی مانند کونگ فو شائولین، تای چی یا وینگ چون در نظر بگیرید.

کونگ فو شائولین برای چیست؟ استقامت، انعطاف پذیری و هماهنگی. کونگ فو از تای چی یا چی گونگ شدیدتر است، بنابراین تأثیر بیشتری بر سیستم قلبی عروقی شما دارد. برای انجام حرکات لگد زدن، ضربه زدن، پرتاب کردن و قفل کردن مفاصل که چهار تکنیک اصلی کونگ فو شائولین را تشکیل می دهند، باید انرژی بدنی بیشتری را اعمال کنید.

آیا کونگ فو شائولین برای دفاع شخصی خوب است؟ اول، کونگ فو در درجه اول در مورد ضربه زدن است. بنابراین، اکثر سبک های موجود در این قلمرو، ضربات ناتوان کننده را به مناطق حیاتی آموزش می دهند. این یک چیز خوب در موقعیت های دفاع شخصی است، زیرا سرعت کلیدی است.

هنرهای رزمی چینی کونگ فو شائولین Shaolin-Kung-Fu

هنرهای رزمی چینی کونگ فو شائولین Shaolin-Kung-Fu

هنرهای رزمی چینی تای چی Tai Chi

تای چی که تای چی چوان نیز نامیده می شود، یک سیستم غیررقابتی و خودگام از تمرینات بدنی ملایم و کشش است. هر پوزیشن بدون مکث به حالت بعدی جریان پیدا می کند و این اطمینان را می دهد که بدن شما در حرکت ثابت است. تای چی سبک های مختلفی دارد. هر سبک ممکن است به طور نامحسوس بر اصول و روش های مختلف تای چی تاکید کند.

آیا تای چی برای مبتدیان خوب است؟ در کنار این پیشرفت‌های فیزیکی، استفاده از تای چی برای مبتدیان می‌تواند سلامت روان شما را تا حدی خوب کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم تمرین تای چی را شروع کردند، بهبود قابل توجهی در بهزیستی روانشناختی، خلق و خوی بهتر و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه کردند.

آیا تای چی بهتر از یوگا است؟ فواید تای چی و یوگا تقریباً یکسان است. آنها ماهیچه ها، حرکت و انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشند و همچنین می توانند برای سلامت روان شما معجزه کنند. و بهترین بخش این است که برای انجام آنها به هیچ وسیله ای نیاز ندارید. یک تشک یوگا را روی زمین پهن کنید و دراز بکشید.

چه لباسی برای تای چی بهتر است؟ در تای چی، به طور کلی توصیه می شود که فرد لباسی نرم، سبک و انعطاف پذیر بپوشد، مانند لباس هایی که از کتانی گشاد، پنبه یا ابریشم ساخته شده است. یکی از ویژگی های کلیدی لباس های کتان، پنبه و ابریشم برای تای چی این است که مانع حرکات هنر رزمی نمی شوند.

معمولا چقدر طول می کشد تا تای چی یاد بگیریم؟ حدود 30 تا 36 ساعت کلاس. معمولاً حدود 30 تا 36 ساعت کلاس برای یادگیری حرکات اولیه بسته به برنامه محل تدریس شما طول می کشد. با این حال، فواید انجام تای چی را می توان بلافاصله احساس کرد: حتی با اولین حرکات فرم، ما شروع به تجسم اصول تای چی چوان می کنیم!

هنرهای رزمی چینی تای چی Tai Chi

هنرهای رزمی چینی تای چی Tai Chi

Baguazhang

Baguazhang-بهروزسیر

Xingyiquan

Xingyiquan-بهروزسیر

Qigong

Qigong-بهروزسیر

Wing Chun

Wing-Chun-بهروزسیر

Wushu

Wushu-بهروزسیر

Bajiquan

Bajiquan-بهروزسیر

Five Animals

Five-Animals-بهروزسیر

Choy Li Fut

Choy-Li-Fut-بهروزسیر

Yiguan

Yiguan بهروزسیر

Northern Praying Manits

Northern-Praying-Manits-بهروزسیر

Northern Shaolin

Northern-Shaolin-بهروزسیر

Emeiquan

Emeiquan-بهروزسیر

Snake Kung Fu

Snake-Kung-Fu-بهروزسیر

Drunken Boxing

Drunken-Boxing-بهروزسیر

Meihuaquan

Meihuaquan-بهروزسیر

Monkey Kung Fu

Monkey-Kung-Fu-بهروزسیر

 

 

Kenpo

Kenpo-بهروزسیر

Nanquan

Nanquan-بهروزسیر 

 

Fujian White Crane

Fujian-White-Crane-بهروزسیر

Shuai Jiao

Shuai-Jiao-بهروزسیر 

 

Changquan

Changquan-بهروزسیر

Hung Ga

Hung-Ga-بهروزسیر 

 

Xing Yi Quan

Xing-Yi-Quan-بهروزسیر

Karate

Karate بهروزسیر 

Fanzi Quan

Fanzi-Quan-بهروزسیر

Bagua Zhang

Bagua-Zhang-بهروزسیر

مهم نیست که قصد داشته باشید در کدام یک از هنرهای رزمی مشغول به فعالیت شوید، آنچه مهم است اینکه چهار مرحله ضروری را باید در ابتدا پشت سر بگذارید: 1) محل آموزش مهارت های پایه 2)تکرار و تمرین 3)استراتژی های هنرهای رزمی و 4) سلاح ها و ابزار مورد استفاده در هنرهای رزمی . مردم محلی چین عقیده دارند قبل از اینکه بتوانید به دنیای شگفت انگیز و پر هیجان هنرهای رزمی وارد شوید باید از نظر اخلاقی به درجه خاص رسیده باشید.

هنرهای رزمی چین و گردشگری کشور چین

 هنرهای رزمی علاوه بر جنبه ورزشی و هنری به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین نیز محسوب می شوند. بسیاری از توریست ها و گردشگران چینی برای بازدید از مناطقی که به طور ویژه به آموزش و تمرین هنرهای رزمی می‌پردازند به این کشور سفر می کنند. فرصت های زیادی برای بازدید از این میراث باستان وجود دارد. با اخذ ویزای چین و همراه با خدمات بهروزسیر می توانید سر تا سر چین را تماشا کنید. تجربه هایی در زمینه هنرهای رزمی به دست آورید.

یکی از مکان هایی که با هنرهای رزمی چینی در ارتباط است، معبد شائولین می باشد. همچنین این هنرها را در تای چی، کوهستان وودانگ می توانید جستجو کنید. بیش از تعداد ۱۰۰ مرکز آموزش هنرهای رزمی در نقاط مختلف این کشور در حال آموزش ورزشکاران حرفه‌ای هستند. بهروزسیر پیشنهاد می کند تماشای تمرینات ورزشکاران در این مراکز را در سفر به چین از دست ندهید.

تماس بگیرید