تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر کونمینگ چین

کونمینگ
چکیده این مطلب:

کونمینگ کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد؟ برای آشنایی با شهر کونگمینگ چین و عکس های جذاب شهر کونمینگ در بهروزسیر همراه شوید.

نویسنده: منتشر شده در: 01 سپتامبر 2022 397 بازدید

شهر کونمینگ چین Kunming معروف به شهر بهار چین

شهر کونمینگ چین (Kunming)، پایتخت و بزرگ ترین شهر استان یوننان در جنوب غربی کشور چین است. شهر کون مینگ در دهه 1920 با نام یوننان فو (Yannan – Fu) معروف بوده است. کونگمینگ در استان یوننان جزو بهترین شهر در کشور چین از نظر شرایط زندگی، اقتصاد، ارتباطات، سیاست و فرهنگ مردم به شمار می رود. جالب است بدانید شهر کانگدین چین به دلیل آب و هوای بسیار مطبوعی که دارد با نام “شهر بهار” در این سرزمین شهرت یافته است.

در حال حاضر، شرکت ها و سازمان های معروف و معتبر در شهر کونمینگ فعالیت دارند. برای سفر به شهر کون مینگ چین می توانید ویزای چین را از بهروزسیر دریافت کرده و یک گردش لذت بخش در شهر داشته باشید.

کونمینگ

کونمینگ

تاریخچه شهر کونمینگ

شهر کونمینگ چین در دوران مختلف تاریخی، شاهد وقایع بسیار زیادی بوده است؛ رد پای بسیاری از امپراتوری ها، حکومت ها و حتی جنگ های پی در پی را می توان در سرزمین های جنوب غربی چین، به ویژه استان یوننان جستجو کرد. شهر کانگدین چین در دوره های جنگ جهانی دوم به عنوان پایگاه هوایی ارتش آمریکا به شمار می رفت و همچنین به عنوان یک پایانه یا ترمینال برای اتصال به کشور برمه محسوب می شد. شهر کون مینگ در فلات یوننان – گویی ژو (Yannan – Guizhou) قرار دارد و در ارتفاع حدود 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

کونگمینگ

کونگمینگ

وقایع مهم تاریخی در جنوب غربی چین

شهر کونمینگ چین به عنوان یک شهر تاریخی و بسیار قدیمی در کشور چین شناخته می شود که البته در حال حاضر دارای مناطق مسکونی و ساختمان های بسیار مدرن است. به طور کلی، تاریخ شهر کانگدین چین را به دوره های مختلفی نظیر تاریخ کهن، تاریخ قرون وسطی، دوران امپراتوری مینگ و کینگ، دوران پس از حکومت کینگ، دوران پس از پیمان تجاری در سال 1908 و دوران تاریخی پس از جنگ جهانی دوم تقسیم بندی می کنند.

در هر یک از این دوران تاریخی، وقایع بسیاری در شهر کونگمینگ رخ داده اند که بیان جزئیات هر یک از حکومت ها از حوصله این بحث خارج است. در بیان جاذبه های گردشگری شهر کونمینگ در استان یوننان، همین بس که بگوییم در کونگمینگ، آثار تاریخی و مکان های باستانی وجود دارند که در کنار ساختمان های تجاری می توانند توریست های بیشماری را به سمت این منطقه جذب نمایند.

موقعیت جغرافیایی شهر کونمینگ

شهر کونمینگ در مرکز استان یوننان در نواحی شرقی قرار گرفته است. شهر کانگدین چین دارای مساحتی حدود 21600 کیلومتر بوده و تا حدود 140 کیلومتر در امتداد مسیر شرق به غرب گسترده شده است. وسیع ترین ناحیه شهر در سمت شمال به جنوب در وسعتی حدود 220 کیلومتر قرار گرفته است. بسیاری از گردشگرانی که به شهر کونگمینگ سفر می کنند، مجذوب زیبایی های طبیعی شهر در مناطق مختلف می شوند.

کون مینگ از حوزه آبی دریاچه دیان (Lake Dian) قرار گرفته و از جهت های شمال، غرب و شرق توسط کوهستان های خیره کننده محصور شده است. در این سرزمین ها می توانید جنگل ها و پوشش های گیاهی بسیار زیبایی را تماشا کنید.

کون مینگ

کون مینگ

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی در شهر کونمینگ چین به صورت تابستان های خنک و کوتاه و تابستان های طولانی، گرم و مرطوب می باشد. شرایط دمایی بسیار داغ در فصل تابستان در شهر کون مینگ هرگز رخ نمی دهد بنابراین اگر قصد دارید به کونگمینگ سفر کنید پیشنهاد می کنیم فصل بهار و تابستان را برای این کار در نظر بگیرید. زیبایی های طبیعت در فلات یوننان واقعاً تماشایی هستند.

جاذبه های گردشگری شهر کونمینگ

آنچه می تواند شما را به عنوان یک توریست، راهی سرزمین های جنوب غربی کشور چین در شهر کونمینگ نماید، جاذبه های گردشگری شهر و مکان های دیدنی آن است. در شهر کون مینگ چین می توانید میدان های وسیع و بزرگ را تماشا کنید که مردم و وسایل نقلیه در آن رفت و آمد می کنند. در کونمینگ، 3 میدان معروف و بسیار بزرگ وجود دارد. تقریباً در تمام مناطق کون مینگ می توانید سبک های مختلفی از زندگی مردم، از چین باستان گرفته تا دنیای مدرن امروزی را مشاهده کنید.

پارک های شهر کونمینگ، نمونه های دیگری از جاذبه های گردشگری این منطقه هستند. باغ وحش کونگمینگ در سال 1950 تأسیس شده و محوطه آن به محل پارک یوآن تونگ (Yuantong) متصل می باشد. این پارک و باغ وحش شهر، محبوبیت ویژه ای نزد توریست ها دارند.

شهر کانگدین چین

شهر کانگدین چین

سایر جاذبه های گردشگری شهر کونمینگ چین

از سایر جاذبه های گردشگری شهر کونمینگ چین می توان به موزه استانی یوننان، موزه شهر کونگمینگ، موزه و باغ وحش تاریخی کونمینگ، موزه مردم شناسی، معبد بودا و دریاچه دیان اشاره کرد.

اگر به مبحث معبدهای بودایی علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله «معبدهای شهر کونمینگ» را بخوانید.

سوالات متداول درباره شهر کونمینگ چین

آیا کونمینگ چین امن است؟

کونمینگ مکانی نسبتا امن برای بازدید است. با این حال، اقدامات احتیاطی خاصی وجود دارد که باید برای اطمینان از یک سفر آرام از طریق استان یوننان چین انجام شود. مثل همیشه، عقل سلیم مهم ترین ابزاری است که برای ایمن ماندن از آن استفاده می شود. از پیاده روی به تنهایی در شب (به خصوص خانم ها) خودداری کنید.

در کونمینگ چین به چه زبانی صحبت می شود؟

چینی ماندارین (زبان ماندارین) جنوب غربی. گویش کونمینگ (چینی ساده شده: 昆明话؛ چینی سنتی: 昆明話؛ پینیین: Kūnmínghuà) یک گویش چینی ماندارین جنوب غربی است.

آیا کونمینگ برف دارد؟

بارش برف پیوسته در طول شب ادامه داشت و تا صبح روز دوشنبه شهر پوشیده از برف ملایمی بود. برای بسیاری، آب و هوا فرصتی نادر برای دیدن کونمینگ در نوری متفاوت، ساختن آدم برفی های کوچک و شرکت در مبارزات با گلوله برفی بود.

فاصله دالی تا کونمینگ چقدر است؟

فاصله بین کونمینگ و دالی 259 کیلومتر است. مسافت جاده 316.2 کیلومتر است.

 

تماس بگیرید