تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

برج پاگودا چیست + 5 عکس مجسمه پاگودا

برج پاگودا
چکیده این مطلب:

برج پاگودا چیست و در کجاست + عکس مجسمه پاگودا در بهروزسیر | برای مشاهده اطلاعات جذاب درباره برج پاگودا به همراه تصاویر آن کلیک ….

نویسنده: منتشر شده در: 28 آگوست 2022 1,324 بازدید

معبدهای آهنین در چین (بنای سه پاگودا)، بناهای باستانی بسیار زیبا و باشکوهی هستند که تحت عنوان برج پاگودا نیز شناخته می شوند. این معبدها را می توانید در شهرهای مختلف کشور چین تماشا کنید. برج پاگودا به خاطر شیوه منحصر به فرد معماری که در ساخت آن ها به کار رفته است به این نام خوانده می شوند. اگر به تماشای بناهای تاریخی با قدمت چندین هزار ساله در کشور چین علاقه مند هستید می توانید با اخذ ویزای چین به صورت توریستی به این سرزمین افسانه ای سفر کنید.

برج پاگودا

برج پاگودا

معبدهای آهنین در چین علاوه بر ارزش تاریخی، نمادی از آئین بودا در کشور چین نیز محسوب می شوند. برج پاگودا در چین، برای عبادت و پرستش پیروان بودیسم در سال 1049 ساخته شده است اما قدمت تمام معبدهای آهنین در چین که تعداد آن ها قابل توجه است، به زمان های قبل تر از این سال باز می گردد. برای آشنایی دقیق با تاریخ این معبدها و بنای باستانی پاگودا در کشور چین با بهروزسیر همراه شوید.

5 عکس برج پاگودا در چین

از زمانی که فلزات از نظر ارزش به جایگاه بالاتری رسیدند، از آن ها برای ساخت بناها و ساختمان های قدیمی در کشور چین استفاده شد. معبدهای آهنین در چین نیز یکی از این ساختمان های قدیمی هستند. رد پای کاربرد فلزات در ساخت معبدهای پاگودا را می توان در دوران امپراتوری های باستان در چین جستجو نمود. ویزای انفرادی چین، بهترین فرصت برای تماشای این معبدهای اسرارآمیز است. بهروزسیر توصیه می کند تماشای معبدهای پاگودا را در سفر به چین از دست ندهید.

برج پاگودا معبد Tianshu

در دوره امپراتوری سلسله تانگ، امپراتور وو زتیان (Wu Zetian) یک معبد پاگودا از برنز ریخته گری شده و آهن به ارتفاع 50 متر ساخت. او این معبد را که یکی از معبدهای آهنین در چین است، “تیان شو” نامید؛ معبد تیان شو (Tianshu)، یک سمبل از برج مسکونی در لویانگ (Luoyang) به شمار می رفت. تا قبل از سلسله تانگ، هیچ معبد پاگودای دیگری حتی مشابه با این بنا ساخته نشده بوده است.

عکس برج پاگودا

عکس برج پاگودا مربوط به سلسله امپراتوری سونگ و بناهای برنزی پاگودا مربوط به سلسله های مینگ و کینگ

برج پاگودا در معبد Guangxiao

در حال حاضر، قدیمی ترین برج پاگودا به عنوان یکی معبدهای آهنین در چین، در معبد گوآنگ ژیائو (Guangxiao Temple) در شهر گوانگ ژو قرار دارد. برج پاگودا بناهای مربعی شکل هستند که در زمان امپراتوری هان جنوبی (947 تا 950) ساخته شده اند. برای تماشای این معبد زیبا و بی نظیر در شهر گوانگ ژو می توانید با ویزای انفرادی چین به این شهر سفر کنید.

برج پاگودا در معبد Yiwu

یکی دیگر از قدیمی ترین معبدهای آهنین در چین، معبدی است که در یی وو (Yiwu) در استان ژی جیانگ (Zhejiang) قرار دارد. اگرچه این بنا در حال تخریب است اما هنوز هم در اوج شکوه و عظمت، پابرجا بوده و می توان مجسمه های زیبا و آثار فلزی ریخته گری شده را در بنای آن تماشا کرد. در این معبد می توانید مجسمه های بودا را مشاهده کنید که به سبک تزئینی و دکوراتیو در معبد قرار داده شده است؛ قدمت این مجسمه به دوران امپراتوری سلسله سونگ باز می گردد.

برج پاگودا در Yiwu چین

برج پاگودا در Yiwu چین

پس از دوران میانی سلسله سونگ شمالی، روش جدیدی برای ساخت معبدهای آهنین در چین معرفی شد؛ در این روش از آهن ریخته گری برای ساخت معبد استفاده میشد. این فناوری به مرور زمان توسعه یافت. معماران و طراحان با استفاده از این روش، معبدهای را مطابق با طرح ها و مدل های دلخواه خود می ساختند. از آن زمان به بعد، معبدهای آهنین در چین رواج بیشتری یافتند و تعداد زیادی از آن ها در شهرهای مختلف ساخته شد. نمونه هایی از معبدهای آهنین در چین که به روش ریخته گری آهن ساخته شدند به صورت زیر معرفی می شوند:

  • معبد Jade Spring در دانگ یانگ، استان هِبِی
  • معبد گانلو (Ganlu) در ژِن جیانگ، استان جیانگ سو
  • معبد پاگودا در جینینگ، استان شان دونگ

معبدهای آهنین در چین ( بنای سه پاگودا ) در دوران اپراتوری سلسله مینگ و کینگ، به شیوه دیگری ساخته می شدند؛ برای ساخت این معبدهای پاگودا از برنز استفاده میشد. نمونه ای از معابد پاگودا برنزی را می توانید در کوهستان اِمی در استان سی چوان تماشا کنید. این معبد برنزی، یکی از مرتفع ترین و بلندترین معبدهای آهنین در چین در یک منطقه کوهستانی محسوب می شود. با ویزای انفرادی چین و خدمات بهروزسیر می توانید به استان سی چوان سفر کنید و از این بنای باستانی لذت ببرید.

عکس برج پاگودا در جینینگ چین

عکس برج پاگودا در جینینگ چین

معبد دوقلوی پاگودا در Xiantong

یکی دیگر از معبدهای آهنین در چین بسیار زیبا و وصف ناپذیر، معبدهای دوقلوی پاگودا ساخته شده از برنز هستند که در معبد ژیان تونگ (Xiantong) در کوهستان ووتای (Wutai Mount)، استان شان ژی واقع شده اند و در نوع خود، بی نظیر و دارای ساختاری یکنواخت و یکپارچه هستند.

مجسمه پاگودا در معبد Xiantong چین

مجسمه پاگودا در معبد Xiantong چین

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم برای ساخت بسیاری از معبدهای آهنین در چین ( بنای سه پاگودا )، علاوه بر آهن و برنز، از موارد دیگری مانند نقره، طلا، عاج دندان، مروارید و … که برخی از آن ها بسیار قیمتی و گرانبها نیز بوده اند استفاده میشده است. برخی از این برج پاگودا به عنوان یک بنای سلطنتی در کشور چین شناخته می شوند و دارای ارزش فرهنگی و ملی هستند. به طور کلی معبدهای آهنین در چین را نمادی از آئین بودا به شمار می آورند.

تماس بگیرید