تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای ازدواج اندونزی

ویزای ازدواج اندونزی
چکیده این مطلب:

ویزای ازدواج اندونزی و شرایط اخذ اقامت اندونزی از طریق ازدواج چگونه است؟ برای مشاهده مدارک ویزای اندونزی و مراحل آن با بهروزسیر همراه شوید.

نویسنده: منتشر شده در: 02 سپتامبر 2022 1,222 بازدید
در حال حاضر فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه نداریم، اما مطلب زیر برای راهنمایی شما تهیه شده و می تواند به شما کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

ویزای ازدواج اندونزی چیست؟

ویزای ازدواج اندونزی یک نوع ویزا در میان چندین نوع ویزا برای خارجی‌هایی است که با اتباع اندونزیایی ازدواج‌کرده‌اند. دو نوع ویزای همسر وجود دارد: kitas/itas (kartu izin tinggal terbatas) و kitap که از طریق اسپانسرشیپ همسر قابل دریافت است. کیتاس مجوز اقامت محدود و کیتاپ مجوز اقامت دائم است. در بیشتر موارد، کیتاس به‌عنوان پایه‌ای برای درخواست کیتاپ عمل می‌کند.

در این مقاله به شما می‌گوییم ویزای ازدواج اندونزی چیست، روند اخذ ویزای همسر چیست و چگونه می‌تواند برای زندگی و تجارت در اندونزی برای شما مفید باشد.

اخذ اقامت اندونزی از طریق ازدواج

درحالی‌که ازدواج با یک شهروند اندونزی اولین شرط لازم برای دریافت ویزای ازدواج اندونزی است، همچنین شما به گواهی ازدواج رسمی مورد تائید دولت اندونزی نیز نیاز دارید. بهترین راه برای درخواست ویزای ازدواج اندونزی این است که آن را مستقیماً در اندونزی انجام دهید. طبق قانون ازدواج در اندونزی، ازدواج با همسر اندونزیایی شما تنها زمانی مشروع است که مطابق با مقررات و اعتقادات مذهبی زن و شوهر در اندونزی انجام شود.

دفاتر مجاز که می‌توانند ازدواج را انجام دهند، مساجد محلی یا مسلمانان (کانتور اوروسان آگاما) و دفاتر ثبت‌احوال (کانتور کاتاتان سیپیل) هستند. از سوی دیگر، اگر در خارج از اندونزی ازدواج کنید، گواهی ازدواج از کشور مبدأ شما کافی نیست. cni (گواهی عدم مانع ازدواج) به همراه گواهی رسمی ازدواج شما الزامی است. هر دو سند باید به زبان اندونزیایی ترجمه‌شده و در اندونزی محضری شوند.

ویزای ازدواج اندونزی

ویزای ازدواج اندونزی

چگونه می‌توان با یک تبعه اندونزی ازدواج  کرد؟

ازدواج در اندونزی مستلزم برگزاری مراسم مذهبی است. قانون اندونزی ایجاب می‌کند که هر دو طرف باید از یک مذهب باشند و ازدواج باید مطابق قوانین کشورهای طرفین باشد. مجلس نمایندگان اندونزی شش دین را که توسط دولت به رسمیت شناخته‌شده بودند تصویب کرد. آن‌ها اسلام، کاتولیک، مسیحیت معترض، هندوئیسم، بودیسم و ​​کنفوسیوسیسم هستند. بسته به نوع مراسم ازدواج مذهبی، الزامات مختلفی برای معتبر ساختن ازدواج در اندونزی وجود دارد.

پیشنهاد شده این مطلب رو بخونی »»  هزینه زندگی در اندونزی

اگر نامزد شما مسلمان است، مراسم باید در اداره امور مذهبی محلی (کانتور اوروسان آگاما (کوا)) برگزار شود. کوا دفتر ازدواج (بوکو نکاح) را صادر می‌کند که دلیلی بر ازدواج معتبر با مسلمان است. مراسم ازدواج مسلمانان نیازی به ثبت‌نام مدنی (کاتاتان سیپیل) ندارد.

سایر مراسم مذهبی نیاز به ثبت‌نام دارند. اگر مسیحی، بودائی یا هندو بهستید، ابتدا باید مراسم مذهبی را برگزار کنید، سپس ازدواج را در اداره ثبت‌احوال (dinas kependudukan یا kantor catatan sipil) ثبت کنید. ثبت‌احوال سند ازدواج (اکته پرکاوینان یا سورت نکاح) را صادر می‌کند که دلیلی بر ازدواج معتبر با غیرمسلمان است.

مدارک ویزای ازدواج اندونزی و اخذ اقامت

  1. گذرنامه‌های معتبر (هر پاسپورت حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به اندونزی اعتبار دارد).
  2. ویزای اندونزی برای ورود به کشور
  3. گواهی تولد (akta lahir) همسر اندونزیایی
  4. حداقل سن ازدواج: 16 سال یا بیشتر برای زن و 19 سال یا بیشتر برای مرد.
  5. نامه‌ای از هر دو گروه از والدین / سرپرستان، مبنی بر اینکه هیچ اعتراضی برای ازدواج وجود ندارد.
  6. اظهارات کتبی قانونی که وضعیت هر فرد (مجرد / بیوه / بیوه / مطلقه و غیره) را تائید می‌کند.
  7. نامه‌ای از کلیسای زوج (اگر زن و شوهر هر دو مسیحی و عضو یک کلیسا هستند و مایل‌اند در کلیسایی در اندونزی ازدواج کنند).
  8. صورت‌حساب بانکی همسر اندونزیایی با حداقل موجودی 20,000,000 (بیست میلیون) idr

مراحل اخذ ویزای ازدواج در اندونزی

اگر شما با یک شهروند اندونزیایی ازدواج‌کرده‌اید، kitas اسپانسر شده توسط همسر، ویزای ازدواج اندونزی است که به دنبال آن هستید. دو گزینه در دسترس وجود دارد:

  1. کیتاهای حمایت‌شده از همسر (kartu izin tinggal terbatus) که دارای اعتبار یک‌ساله است.
  2. کیتاپ حمایت‌شده همسر (kartu izin tinggal tetap) که دارای اعتبار 5 ساله است.

با دریافت ویزای ازدواج اندونزی، مزایای زیادی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • اعتبار برای اقامت تا 5 سال در اندونزی
  • یک id ktp اندونزیایی (kartu tanda penuduk)
  • امکان دریافت گواهینامه رانندگی
  • افتتاح حساب بانکی
  • درخواست وام و کارت اعتباری

چگونه کیت‌های حمایت‌شده از همسر را دریافت کنیم؟

مرحله 1 – تائید ویتا

ابتدا باید مدارک زیر را جمع‌آوری کنید: گذرنامه معتبر و کپی پاسپورت خود، گواهی ازدواج، کپی شناسنامه و کارت خانواده همسر اندونزیایی خود که دارای وضعیت متأهل است، کپی آخرین صورت‌حساب بانکی همسر اندونزیایی شما و همچنین نامه حامی

درخواست ویتا، (پیش تائید ویزای اقامت موقت). سپس ویتا از طریق ایمیل در قالب ویزای الکترونیکی (ویزای الکترونیکی) برای شما صادر می‌شود که فقط باید آن را پرینت بگیرید و همراه خود بیاورید. پس از دریافت ویزای الکترونیکی خود، می‌توانید وارد اندونزی شوید.

مرحله 2 – تبدیل ویتا به کیتا

پس از بازگشت به اندونزی، 7 روز فرصت دارید تا ویتاهای خود را به کیتا تبدیل کنید. در طول این مدت، شما اجازه خروج از اندونزی را نخواهید داشت. شما باید برای یک جلسه بیومتریک به اداره مهاجرت محلی بروید که شامل گرفتن عکس و ارائه اثرانگشت شما می‌شود. ویزای ازدواج اندونزی شما با یک مجوز ورود چندگانه (merp) ارائه می‌شود که به این معنی است که اکنون می‌توانید آزادانه به اندونزی سفر کنید و از آن خارج شوید.

پیشنهاد شده این مطلب رو بخونی »»  سفر به اندونزی

لطفاً به یاد داشته باشید، این‌یک ویزای غیر کاری است، بنابراین نمی‌توانید در اندونزی کارکنید یا کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید. اگر تصمیم بگیرید که می‌خواهید در آینده کارکنید، باید برای مجوز کار درخواست دهید.

مرحله 3 – ثبت‌احوال و گزارش

ظرف 14 روز پس از صدور کیتا، باید در بخش مدنی ثبت‌نام کنید تا skskps (گواهی تشکیل خانواده ساکنان موقت) و stm (گواهی گزارش پلیس) خود را دریافت کنید.

اقامت اندونزی از طریق ازدواج و اقامت KITAS

مدارک ویزای ازدواج اندونزی

مدارک ویزای ازدواج اندونزی

مرحله 1: درخواست مجوز اقامت محدود (vitas).

برای دریافت مجوز اقامت محدود تحت حمایت همسر (kitas)، باید با ویزای اقامت محدود (vitas) وارد کشور شوید. قبل از اینکه بتوانید ویتا دریافت کنید، باید برای تأییدیه ویتا که به‌عنوان تلکس شناخته می‌شود، درخواست دهید.

اداره مهاجرت اندونزی در جاکارتا تأییدیه‌های ویتا را صادر می‌کند و آن‌ها را به سفارت‌های اندونزی در خارج از کشور ارسال می‌کند. emerhub می‌تواند از طرف شما برای یک مجوز اقامت محدود در جاکارتا درخواست دهد.

بااین‌حال، اگر در حال حاضر در اندونزی با ویزای توریستی اندونزی هستید، قبل از اینکه بتوانید یک کیتا دریافت کنید، باید آن ویزا را به ویتا تبدیل کنید. ما می‌توانیم در این مورد نیز به شما کمک کنیم. رسیدگی به درخواست‌های تائید ویتا 5 روز کاری طول می‌کشد.

مدارک موردنیاز برای تائید ویتا

  • گواهی ازدواج
  • کپی کارت خانواده و کارت شناسایی همسر اندونزیایی (وضعیت «متأهل»)
  • آخرین نسخه صورتحساب بانکی همسر اندونزیایی
  • نامه حامی (طرح‌شده توسط emerhub)

مرحله 2: ویزای اقامت محدود (ویتا) خود را از سفارت اندونزی دریافت کنید.

پس از پذیرش درخواست، تأییدیه ویتا به سفارت مربوطه اندونزی در خارج از کشور ارسال خواهد شد. آن‌ها بر اساس تائید درخواست، ویزای اقامت محدود (ویتا) را برای شما صادر می‌کنند. به‌محض اینکه وارد اندونزی شدید، باید ویتا را به مجوز اقامت محدود (کیتا) تبدیل کنید.

تبدیل اقامت VITAS به KITAS از طریق ویزای ازدواج اندونزی

مرحله 3: تبدیل ویتا به مجوز اقامت محدود (kitas)

پس‌ازاینکه با ویتا وارد اندونزی شدید، هفت روز فرصت دارید تا آن را به مجوز اقامت محدود (کیتاس) تبدیل کنید.

قبل از تبدیل ویتا به کیتا نباید به خارج از کشور بروید. اگر اندونزی را ترک کنید، ویتاهای شما دیگر معتبر نخواهد بود. بااین‌حال، با یک کیتا می‌توانید از اندونزی خارج‌شده و دوباره وارد شوید زیرا مجوز خروج و ورود مجدد (merp) همراه با آن است.

کارت kitas، به شما امکان می‌دهد در اندونزی بمانید. متأسفانه با این ویزا نمی‌توانید کارکنید. هنگامی‌که در اندونزی شغل پیدا کردید، کارفرمای شما باید برای اجازه کار و اقامت برای شما درخواست دهد.

ویزای ازدواج اندونزی: مدارک درخواست کیتاس (هنگام تبدیل ویتا)

  1. فرم درخواست (تهیه‌شده توسط emerhub)
  2. حضور فیزیکی در مهاجرت برای پردازش داده‌های بیومتریک

پس از بازگشت شما به اندونزی، خرید کیت ازدواج می‌تواند تا 8 روز کاری طول بکشد و یک سال اعتبار دارد. بااین‌حال، می‌توانید سالانه آن را تمدید کنید. درخواست تمدید باید حداقل 30 روز قبل از انقضا راه‌اندازی شود.

مرحله 4: ثبت‌احوال و گزارش پلیس

هر خارجی که یک کیتا دارد که توسط یک همسر اندونزیایی حمایت می‌شود، باید خود را در بخش مدیریت مدنی ثبت‌نام کند. ثبت‌نام باید 14 روز پس از صدور کیتا انجام شود.

تبدیل اقامت VITAS به KITAP از طریق ویزای ازدواج اندونزی

مرحله 5: تبدیل کیتا به مجوز اقامت دائم (کیتاپ)

پس از دو سال ازدواج با همسر اندونزیایی خود، می‌توانید برای ویزای اقامت دائم (کیتاپ) اقدام کنید. این بدان معنی است که اگر دو سال است که ازدواج‌کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله کیت‌های خود را تبدیل کنید.

مزایای داشتن کیتاپ:

  • معتبر به مدت 5 سال، بدون هیچ زحمتی سالانه
  • اخذ merp (مجوز خروج/ورود مجدد چندگانه)
  • اخذ skld، کارت ثبت‌نام پلیس ملی (بااعتبار 5 سال)
  • اخذ ktp، کارت شناسایی اندونزیایی (اعتبار به مدت 5 سال)
  • مجازِ به دریافت سیم‌کارت، گواهینامه رانندگی اندونزیایی (اعتبار به مدت 5 سال)
  • کارت kitap همچنین به شما اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک کارآفرین انحصاری در اندونزی کارکنید.

بااین‌حال، حتی با یک کیتاپ، باید اقامت خود را هر 5 سال یک‌بار تمدید کنید. متأسفانه، فقط تابعیت اندونزی نیازی به تمدید وضعیت مهاجرت خود ندارد.

ویزای ازدواج اندونزی: مراسم ازدواج در اندونزی

قبل از اخذ ویزای ازدواج اندونزی بهتر است بدانید که انواع مختلف مراسم ازدواج در اندونزی وجود دارد. ازدواج اندونزیایی دارای سه جزء است: مدنی، مذهبی و جشنی که از آداب و رسوم کشور اندونزی پیروی می‌کند. جشن عروسی اغلب جداگانه است و ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها پس از مراسم قانونی و مذهبی برگزار شود. هر منطقه و گروه قومی آداب‌ورسوم ازدواج خود را انجام می‌دهد. گاهی اوقات تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری جشن توسط خانواده گرفته می‌شود، اما معمولاً سنت‌های جامعه غالب است. (ویزای ازدواج اندونزی)

عروسی‌های اندونزیایی درآن‌واحد رنگارنگ، شاد و باشکوه هستند. زن و شوهر و مهمانان اغلب لباس‌های سنتی می‌پوشند. در پایان مراسم، هدایای عروسی پولی که به هزینه عروسی کمک می‌کند، در جعبه چوبی قرار می‌گیرد. پول باید در یک پاکت دربسته داده شود. عروسی‌های مسیحی گاهی اوقات بیشتر غربی است. عروسی‌ها در کلیسا برگزار می‌شود و عروس و داماد لباس‌های عروسی غربی می‌پوشند.

تماس بگیرید