تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر ژیان چین

برج ناقوس (Bell Tower) در شهر ژی آن
چکیده این مطلب:

شهر ژیان چین ، پایتخت استان شانژی در کشور چین است. این شهر در یک منطقه تاریخی در شمال غربی چین واقع شده است. ژیان ….

نویسنده: منتشر شده در: 17 دسامبر 2018 291 بازدید

شهر ژیان چین و آشنایی با مناطق تاریخی و باستانی

شهر ژیان چین و آشنایی با مناطق تاریخی و باستانی بهروزسیر

شهر ژیان چین (Xi An)، پایتخت استان شانژی (Shaanxi) در کشور چین است. این شهر در یک منطقه تاریخی در شمال غربی چین واقع شده است و یکی از مکان های قدیمی و شهرهای تاریخی این کشور محسوب می شود. ژیان یکی از شهرهای تاریخی چهارگانه به شمار می رود که با داشتن موقعیت های باستانی و کهن، نقش مهمی در تاریخ کشور چین ایفا کرده است. برای بازدید از این شهر با اخذ ویزای فوری چین می توانید به چین سفر کنید.

در حقیقت سلسله های امپراتوری مختلف که در دوران تاریخ بر این سرزمین حکومت می کرده اند به نوعی در شهر ژیان ظهور داشته اند؛ سلسله های کین (Qin)، ژو (Zhou)، هان غربی (Western Han)، سو (Sui) و تانگ (Tang)، نمونه هایی از این حکومت های پادشاهی هستند. جالب است بدانید که ژیان، نقطه آغاز مسیر جاده ابریشم به سمت ارتش سرخپوشان امپراتوری کین شی هوانگ (Qin Shi Huang) است.

اهمیت شهر ژیان به ویژه از سال 1990 در منطقه پر رنگ تر شد. در این دهه، این شهر به عنوان یک قطب اقتصادی فعال در نواحی مرکزی و شمال غربی این کشور به شمار می رفت و یکی از بهترین شهرها برای اهداف توسعه فرهنگی و صنعتی شمال غرب کشور چین شناخته شد. این شهر در حال حاضر دارای جایگاه ایالتی در چین است و دارای 9 ناحیه و 4 بخش می باشد.

مناطق تاریخی و باستانی در شهر ژیان چین

مکان های تاریخی هر منطقه، نقش مهمی در جذب توریست به این مکان ها دارند. جاذبه های تاریخی  نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر نمادی از مذهب و سیاست چین در قرن 11 پیش از میلاد مسیح را معرفی می کند. در آن زمان، سلسله امپراتوری ژو (Zhou) بر این سرزمین ها حکومت می کرد.

در زمان حکومت امپراتوری ژو، دو شهرک مجاور با نام های فِنگجینگ (Fengjing) و هائوجینگ (Haojing)، به عنوان شهرهای پایتختی این سلسله انتخاب شدند؛ این دو شهرک که در جنوب غربی شهر ژیان چین قرار دارند، به طور کلی به نام فِنگ هائو (Fenghao) شهرت یافتند. اگرچه پایتخت های امپراتوری در سال 770 قبل از میلاد به شهر دیگری تغییر یافت اما بقایای این دو شهرک هنوز هم جزو جاذبه های گردشگری شهر ژیان محسوب می شوند. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر با تور چین به این کشور سفر کردید حتماً از این پایتخت باستانی دیدن کنید.

بتخانه غاز وحشی غول پیکر (Giant Wild Goose Pagoda)، بنای تاریخی شگفت انگیز در شهر ژیان

بتخانه غاز وحشی غول پیکر (Giant Wild Goose Pagoda)، بنای تاریخی شگفت انگیز در شهر ژیان بهروزسیرعمارت پاگودا که در فرهنگ مردم چین به بتخانه یا معبد مخصوص عبادت گفته می شود، نمادی از مذهب مردم ژیان است. بتخانه غاز وحشی که به سبک معماری شرقی و به شیوه ای بسیار ماهرانه ساخته شده است در ناحیه یانتا در این شهر قرار دارد. این معبد را می توان نمادی از آیین بودیسم در چین دانست. بنای پاگودا در سال 652 و در دوران سلسله امپراتوری تانگ ساخته شده است. برخی از قسمت های این بتخانه در سال 704 و با حکومت وو زتیان (Wu Zetian) مرمت و بازسازی شد. با اخذ ویزای فوری چین می توانید به شهر ژیان سفر کرده و از بنای باستانی پاگودا دیدن کنید. در این معبد مرتفع، مجسمه های بسیاری مشاهده خواهید کرد که نمادی از بودا، آیین هندو و سلسله های مختلف در چین می باشند.

برج ناقوس (Bell Tower) در شهر ژیان

برج ناقوس یکی از جاذبه های شهر ژیان است که دارای قدمت تاریخی ارزشمندی است. این برج ناقوس در سال 1384 و در دوران امپراتوری مینگ ساخته شد و نمادی از شهر ژیان به شمار می رود. این برج در نوع خود یکی از بناهای بی نظیر کشور چین محسوب می شود. در بالای این برج، ناقوس غول پیکری از جنس برنز وجود دارد که قدمت آن به دوران سلسله تانگ باز می گردد. محوطه این برج در مساحتی به وسعت 1377 متر مربع ساخته شده و حدود 40 متر ارتفاع دارد. اگر قصد دارید یکی از زیباترین آثار تاریخی را در چین تماشا کنید، با دریافت ویزای انفرادی چین با ویزای فوری چین، به شهر ژیان سفر کنید.

مسجد بزرگ شهر ژیان چین

برج ناقوس (Bell Tower) در شهر ژیان بهروزسیریکی دیگر از بناهای زیبا با معماری خیره کننده، مسجد بزرگ شهر ژیان است. این بنای زیبا مکانی است که برای عبادت مسلمانان این شهر ساخته شده است. محوطه باغ این مسجد چین در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری شهر محسوب می شود. مسجد اصلی در زمان سلسله امپراتوری مینگ ساخته شد که بیش از 20 ساختمان  به همراه حیات، فضایی به مساحت حدود 12000 متر مربع را پوشش می دهد. بهروزسیر به علاقه مندان به هنر و معماری و همچنین طراحی فضای سبز پیشنهاد می دهد با ویزای انفرادی چین به شهر ژیان سفر کرده و از تماشای این مسجد بزرگ لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =

تماس بگیرید