تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

مکان های تاریخی شهر ژی آن چین

ارتش-سرخ،-یادگار-باستانی-از-دوران-امپراتوری-کین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

در شهر ژی آن، بناها، ساختمان ها و مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها به دوران مختلف امپراتوری در کشور ….

نویسنده: منتشر شده در: 27 ژانویه 2019 79 بازدید

آشنایی-با-مکان-های-تاریخی-شهر-ژی-آن-بهروزسیر

مکان های تاریخی شهر ژی آن (Xi`an)، جاذبه های گردشگری دیدنی هستند که علاوه بر ارزش تاریخی و باستانی کشور چین، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نمایند. در شهر ژی آن، بناها، ساختمان ها و مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها به دوران مختلف امپراتوری در کشور چین مربوط می شوند. بازدید از این شهر زیبا از طریق  بهروزسیر  و اخذ ویزای انفرادی چین برای علاقه مندان به تمدن مشرق زمین امکان پذیر است.

شهر ژی آن، پایتخت استان شا آن ژی (Shaanxi) است. این استان تقریباً در نزدیکی نواحی مرکزی کشور چین واقع شده است. بسیاری از قدیمی ترین بناهای چین در این استان قرار دارند. ژی آن به دلیل مهم ترین جاذبه گردشگری خود، یعنی ارتش سرخ، در جهان شهرت یافته است. بهروزسیر پیشنهاد می کند برای دیدن این مکان های تاریخی حتماً ویزای انفرادی تهیه کرده و به شهر ژی آن مسافرت نمایید.

جذابترین مکان های تاریخی شهر ژی آن

1-ارتش سرخ، یادگار باستانی از دوران امپراتوری کین

ارتش-سرخ،-یادگار-باستانی-از-دوران-امپراتوری-کین-بهروزسیر

یکی از مکان های تاریخی شهر ژی آن که بازدید از آن می توان حیرت شما را بر انگیزد، ارتش سرخ چین است. ارتش سرخ در متون تاریخی با نام بازی پادشاهان شهرت یافته است؛ پادشاهانی که برای گسترش قلمرو فرمانروایی خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کردند. آنچه امروز به عنوان مکان های تاریخی شهر ژی آن در چین مشاهده می کنیم دقیقاً نتایج این بازی قدرت طلبانه است.

امپراتور سلسله کین، برای محافظت از خود در دوران زندگی، ارتش عظیمی برپا کرد؛ ارتشی متشکل از 8000 سرباز، 130 ارابه به همراه 520 اسب و 150 اسب سوارکاری توسط این امپراتوری تدارک دیده شد؛ آنچه امروز از این ارتش تاریخی به عنوان یکی از مکان های تاریخی شهر ژی آن برای گردشگران بر جای مانده است، با نام “ارتش سرخ” قابل مشاهده می باشد.

اگر ویزای انفرادی چین را تهیه کنید می توانید ارتش سرخ در شهر ژی آن را از نزدیک تماشا کنید. اولین گروه سربازان که در این ارتش قرار داشتند سربازانی بودند که خود را برای مرگ آماده کرده بودند؛ دلیل این ادعا، نداشتن زره مجهز این سربازان نسبت به سایر سربازان ارتش است.

کشف مکان تاریخی ارتش سرخ، یکی از بزرگ ترین یافته های باستان شناسی کشور چین محسوب می شود. برای دسترسی به این مکان باید حدود 1 ساعت از شهر ژی آن خارج شوید.

ارتش سرخ، شگفت انگیزترین مکان های تاریخی شهر ژی آن محسوب می شود؛ تصور اینکه این مجسمه ها با تعداد انبوه، بسیار منظم و دقیق در کنار هم چیده شده اند، موجب حیرت می شود. بهروز سیر پیشنهاد می کند در سفر به ژی آن، تماشای این مکان تاریخی را از دست ندهید.

2-دروازه جنوبی دیوار قدیمی شهر ژی آن

یکی دیگر از مکان های تاریخی شهر ژی آن که می توانید با ویزای انفرادی چین از آن دیدن کنید، دروازه جنوبی شهر قدیمی است. قدم زدن در کنار دیواره های قدیمی شهر ژی آن برای توریست ها بسیار هیجان انگیز است. این مکان با نورپردازی بسیار زیبایی، یک فضای لذت بخش و شاعرانه را در کنار دیواره قدیمی به وجود آورده است.

دروازه-جنوبی-دیوار-قدیمی-شهر-ژی-آن-بهروزسیر

در شب، موسیقی سنتی چین در این مکان نواخته می شود؛ اگر در سفر به ژی آن به سمت دروازه های جنوبی حرکت کنید می توانید در کنار دیواره های خشتی شهر قدم بزنید و از این فضای زیبا لذت ببرید. تماشای منظره قایق ها در نزدیکی دروازه قدیمی، چیزی است که گردشگران به آن علاقه زیادی دارند.

3-موزه تاریخ در شا آن ژی، مجموعه ای غنی از آثار تاریخی و تمدن استان

یکی از بی نظیرترین مکان های تاریخی شهر ژی آن، موزه تاریخ نام دارد. این موزه به عنوان نمادی از تمدن استان شا آن ژی، آثار با ارزشی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است. ساختمان این موزه به سبک معماری عظیم امپراتوری تانگ ساخته شده است.

موزه-تاریخ-در-شا-آن-ژی-بهروزسیر

موزه تاریخ ژی آن، مجموعه ای شامل بیش از 370000 اثر گرانبها و ارزشمند از تاریخ این سرزمین می باشد. مهم ترین آثار تاریخی که در این موزه وجود دارند شامل 12 تمثال زودیاک چینی، چهار مجسمه از سربازان ارتش سرخ و نقاشی های دیواری که یک بازی مسابقه ای را نشان می دهند، می باشد. بهروزسیر، بازدید از این موزه را به عنوان یکی از مکان های تاریخی شهر ژی آن به شما توصیه می کند.

4-محوطه وابسته به موزه جنگلی ستون های سنگی خانوادگی (Stele Forest Museum)

محوطه-وابسته-به-موزه-جنگلی-ستون-های-سنگی-خانوادگی-بهروزسیر

یکی از مکان های تاریخی شهر ژی آن، محوطه ای بسیار قدیمی است که به صورت یک موزه، دارای تعداد زیادی ستون های سنگی است که نمادی از زندگی خانوادگی در این شهر در زمان های قدیم را به نمایش می گذارد.

موزه تاریخی بناهای تاریخی خانوادگی در داخل دروازه وِن چانگ (Wenchang Gate) دیواره شهر ژی آن قرار دارد. این موزه، شباهت بسیار زیادی به معبد کنفوسیوس شهر ژی آن داشته و قدمت آن به سال 1087 باز می گردد. برای بازدید از مکان های تاریخی شهر ژی آن با بهروزسیر همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =

تماس بگیرید