تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

برج جین مائو در چین

برج جین مائو
چکیده این مطلب:

برج جین مائو، یک سازه بسیار زیبا و منحصر به فرد است که در 88 طبقه ساخته شده است. برای آشنایی با برج جین مائو ….

نویسنده: منتشر شده در: 18 سپتامبر 2022 245 بازدید

برج جین مائو کجاست؟

برج جین مائو (Jin Mao Tower)، یک سازه بسیار زیبا و منحصر به فرد است که در 88 طبقه ساخته شده است. این برج که با نام ساختمان جین مائو نیز شناخته می شود یک آسمان خراش مرتفع بوده که در منطقه لوجیازوی (Lujiazui)، پودونگ (Pudong)، شهر شانگهای در کشور چین واقع شده است. اگر این برج را از طبقات همکف در نظر بگیریم، جین مائو یک آسمان خراش 93 طبقه ای است. اگر قصد دارید یک معماری بی همتا در شهر شانگهای چین را تماشا کنید می توانید ویزای چین را دریافت کنید و با بهروزسیر رهسپار این سرزمین شوید.

ارتفاع برج جین مائو حدود 5/420 متر است و یکی از بلندترین ساختمان های جهان به شمار می رود. در این برج، امکانات رفاهی، تجاری و گردشگری متنوعی برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان فراهم شده است. در برج جین مائو تعداد زیادی مراکز خرید لوکس، اداره و دفتر کار و همچنین یکی از هتل های معروف شهر شانگهای با نام هتل گران هیات (Grand Hyatt Hotel) قرار دارد. پیشنهاد می کنیم اگر برای شرکت در جلسات کاری قصد دارید به شانگهای سفر کنید، با أخذ ویزای تجاری چین، حتماً هتل هیات را برای اقامت انتخاب کنید. برج جین مائو یک شاهکار معماری از آسمان خراش در نوع خود است.

برج جین مائو

برج جین مائو

عملیات ساخت برج جین مائو از سال 1999 آغاز شد و در سال 2007 به پایان رسید. این برج در مجاورت مرکز سرمایه گذاری و مالی شهر شانگهای قرار گرفته است. برج معروف شانگهای با 121 طبقه در نزدیکی این دو برج معروف قرار دارد و ارتفاع آن در سال 2015 در مقایسه با دو برج دیگر، ارتقا یافته است.

برج جین مائو از نظر معماری و ساختار

آسمان خراش جین مائو یا ساختمان برج جین مائو در وسعتی به مساحت 24000 متر مربع طراحی شده است. این محوطه شامل فضای اطراف ایستگاه متروی لوجیازوی می باشد. بودجه ای که برای ساخت این برج مرتفع در نظر گرفته شد، چیزی معادل 530 میلیون دلار بوده است. طرح اولیه برج جین مائو توسط یک شرکت معماری و طراحی از شیکاگو ارائه شد. معماری این بنا به سبک پُست مدرن برنامه ریزی شده بود. هدف از این انتخاب، تلفیق معماری باستانی کشور چین به سبک معماری های معبد پاگودا با سبک های معماری مدرن معرفی شد. در حقیقت، تماشای برج جین مائو از فاصله دور، نمایی مانند معابد باستانی پاگودا در کشور چین را در ذهن تداعی می کند.

معماری برج جین مائو

معماری برج جین مائو

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم ساخت برج جین مائو با فرهنگ باستانی چین در ارتباط است. این برج بر مبنای عدد 8 که نمادی از فرهنگ قدیمی مردم کشور چین است ساخته شده است. این برج، نمایی از برج های پتروناس در مالزی را به یاد بینندگان می آورد. تعداد 88 طبقه در برج، 16 بخش مجزا که هر کدام به میزان یک هشتم، کوتاهتر از 16 طبقه هستند، نمادی از کاربرد عدد 8 در این برج هستند.

برج جین مائو از نمای بیرونی به شکل یک هشت وجهی ساخته شده است. دیوارهای همه از بتن ساخته شده و 8 ستون بیرونی شامل متریال کامپوزیت و 8 ستون نیز از فولاد بسیار مقاوم ساخته شده اند. این بنا از استحکام فوق العاده ای برخوردار است.

پایه های برج جین مائو بر روی 1062 فولاد بسیار مقاوم با ظرفیت بالا و با عمق حدود 5/83 متر ساخته شده است. این پایه ها حدود 4 متر ضخامت دارند و از بتن نیز در اطراف آن استفاده شده است. این برج در برابر زمین لرزه ایمن سازی شده است.

مشاغلی که در برج جین مائو وجود دارند

اگر به شانگهای سفر کنید می توانید در برج جین مائو گردش کنید. این برج هم جنبه گردشگری دارد و هم جنبه تفریحی. در 3 طبقه اول این برج به یک سالن غذاخوری وسیع تعلق دارد. طبقات بعدی شامل اتاق های کنفرانس، مهمانی ها و مراسم است؛ در شش طبقه اول می توانید مراکز خرید، رستوران ها و کلوب های شبانه را تماشا کنید.

در 50 طبقه بعدی که با آسانسور باید به آن ها دسترسی پیدا کنید شامل مجموعه های تجاری و اداری است. مساحت واحدهای این طبقات با یکدیگر متفاوت است. هتل گراند هیات شانگهای در طبقات 53 تا 87 این برج قرار دارد. هتل گراند هیات، مرتفع ترین هتل جهان است و اقامت در آن می تواند هیجان انگیز و رویایی باشد.

مشاغل در برج جین مائو

مشاغل در برج جین مائو

در طبقات 79 تا 93 این برج، مرکز مالی و سرمایه گذاری مرکزی شانگهای وجود دارد. بسیاری از شرکت های مالی شهر در این مرکز رفت و آمد دارند. این آسمان خراش، یک پدیده معماری بسیار بی نظیر در کشور چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =

تماس بگیرید