تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

جاذبه های گردشگری بالی

معبد تاناه لوت در بالی در جاذبه های گردشگری بالی
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان جاذبه های گردشگری بالی کجا ها هستند؟ معبد تاناه لوت یکی از جاذبه های گردشگری بالی جنگل میمون اوبود معبد اولوواتو یکی ….

نویسنده: منتشر شده در: 07 ژانویه 2023 23 بازدید

جاذبه های گردشگری بالی کجا ها هستند؟

بالی مملو از مکان‌های شگفت‌انگیز برای گردشگری است، بنابراین برای کمک به الهام بخشیدن به برنامه سفر بالی و اطمینان از اینکه بهترین چیزها را برای انجام و دیدن از دست نمی‌دهید، این راهنما از بهروزسیر را از دست ندهید.

این مقاله بهترین مکان‌ها را برای بازدید در سراسر جزیره در کنار برخی از کارهای برتر برای انجام در آن بررسی می‌کند، همچنین بهترین مکان‌ها را برای بازدید در بالی برای زوج‌ها، خانواده‌ها معرفی می‌کند.

شما می‌توانید با اخذ ویزای اندونزی از بهروزسیر با خیالی آسوده از سفر خود به اندونزی و بالی لذت ببرید. در این مقاله با جاذبه های گردشگری بالی همراه ما باشید.

معبد تاناه لوت یکی از جاذبه های گردشگری بالی

تاناه لوت به معنای «سرزمینی در دریا» است و معبد تاناه لوت یک نقطه عطف مذهبی و فرهنگی بالی است. در فاصله 300 متری از ساحل قرار دارد و مناظر استوایی باورنکردنی را به‌ویژه در غروب خورشید ارائه می‌دهد. معبد تاناه لوت به‌عنوان یکی از هفت «معبد دریایی» در اطراف سواحل بالی، برای پرستش بهاتارا سگارا یا «خدای دریا» ساخته شد. بهترین زمان برای بازدید از تانه در جشنواره اودالان (سالگرد ساخت) آن است (به مدت 3 روز، گاهی اوقات بیشتر) که هر 210 روز جشن گرفته می‌شود.

معبد تاناه لوت در بالی

معبد تاناه لوت در بالی

جنگل میمون اوبود

جنگل میمون‌های اوبود که به‌عنوان پناهگاه جنگلی میمون‌های مقدس نیز شناخته می‌شود، تنها حدود 10 دقیقه پیاده تا مرکز گردشگری مرتفع اوبود فاصله دارد.

جنگل میمون_های اوبود

جنگل میمون_های اوبود

بیش از 700 ماکان دم‌دراز خاکستری وجود دارد و مکان خوبی برای دوستداران حیوانات یا عکاسان است. علاوه بر میمون‌ها، می‌توانید یک پیاده‌روی آرامش‌بخش در میان جنگل‌های برگ‌دار جوز هندی داشته باشید و همچنین از چندین معبد باستانی زیر شاخ و برگ‌های انبوه دیدن کنید.

نکاتی که باید برای ورود به جاذبه های گردشگری بالی به خصوص جنگل میمون های اوبود مورد توجه قرار داد:

مطمئن شوید که دستورالعمل‌هایی را که در ورودی خوانده می‌شود دنبال کنید: وسایل خود را در داخل جیب‌ها و کیف‌ها محکم کنید و از تماس مستقیم چشمی با میمون‌ها (و لبخند زدن) خودداری کنید. از پوشیدن هرگونه جواهرات یا اقلام گشاد (که میمون‌ها ممکن است بگیرند/دزدند) خودداری کنید.

معبد اولوواتو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بالی

معبد uluwatu یکی دیگر از معبدهای دریایی هندو بالی است که در 4 کیلومتری جنوب شرقی اولوواتو، 16 کیلومتری جنوب ساحل کوتا قرار دارد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در لبه صخره‌ای به ارتفاع 70 متر یا صخره (واتو) که به داخل دریا می‌رود، مشهور است. شما می‌توانید چشم‌اندازی تماشایی از امواج اقیانوس هند داشته باشید که به‌ویژه در غروب آفتاب بسیار عالی است.

معبد اواوواتو یکی از جاذبه های گردشگری بالی

معبد اواوواتو یکی از جاذبه های گردشگری بالی

یک رقص کچاک (روایت رامایانا) هر ساعت 6 بعدازظهر اجرا می‌شود. توسط بسیاری از مردان محلی بالباس کمر در بیرون معبد اولوواتو در کنار صخره. اجرا در فضای باز است، بنابراین می‌توانید از نمایش و غروب زیبای خورشید باهم لذت ببرید.

تراس های برنج تگالالانگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بالی تراس های برنج تگالالانگ می باشد. تراس های برنج تگالالانگ بخشی از چشم‌انداز فرهنگی استان بالی در میراث جهانی یونسکو است. این شهر برای چیدمان پلکانی خوش‌منظره و سیستم آبیاری سنتی بالیایی سوبک معروف است. تراس های برنج در مارس/آوریل و سپتامبر/اکتبر قبل از برداشت سالانه سبزترین یا رنگارنگ‌ترین و فتوژنیک هستند. بهترین ساعات روز برای بازدید از تراس های برنج تگالالانگ، صبح زود یا اواخر بعدازظهر برای طلوع یا غروب خورشید است.

معبد تیرتا امپول

معبد تیرتا امپول یک معبد آبی هندو بالی است که به دلیل آب چشمه مقدسش معروف است. چشمه‌ای وجود دارد که دائماً آب شیرین تولید می‌کند و بسیاری از هندوهای بالی برای تطهیر آیینی با استفاده از شیوه‌های حمام کردن آیینی می‌روند.

معبد تیرتا امپول در بالی

معبد تیرتا امپول در بالی

اگر می‌خواهید به مردم محلی در مراسم پاک‌سازی بپیوندید، مطمئن شوید که به آداب‌ورسوم احترام می‌گذارید: باید بالباس کامل و پوشیدن سارافون و ارسی وارد آب شوید. معمولاً خیلی شلوغ است، به خصوص از ظهر تا نزدیک غروب، بنابراین بهتر است صبح زود بروید.

این معبد با اب مقدس جزو بهترین جاذبه های گردشگری بالی برای افراد مذهبی و کسانی که به ایین بودا علاقه دارند می‌باشد.

خلیج جیمباران

خلیج جیمباران در حاشیه یکی از بهترین سواحل بالی قرارگرفته است و به خاطر رستوران‌های محبوب غذاهای دریایی، سواحل بکر و مقاصد خرید بی‌نظیرش به‌خوبی شناخته‌شده است.

خلیج جیمباران

خلیج جیمباران

توصیه می‌شود حدود ساعت 5 بعدازظهر در آنجا باشید، سپس دریکی از رستوران‌های واقع در ساحل بنشینید، غذا و نوشیدنی سفارش دهید و درحالی‌که منتظر غذاهای دریایی تازه خود هستید، از غروب عاشقانه خورشید لذت ببرید. غروب خورشید در جیمباران بسیار زیباست. پس از غروب آفتاب، سرگرمی‌های زنده مانند گروه ماریاچی (نوازندگان گیتار، ویولن و ترومپت) یا رقص‌های سنتی وجود دارد.

نوسا لمبوگان

نوسا لمبوگان (nusa lembongan) جزیره‌ای کوچک در سواحل بالی و محبوب‌ترین جزیره از سه جزیره نوسا (nusa lembongan، nusa ceningan و nusa penida) است. حدود 20 کیلومتر از ساحل سنور فاصله دارد و با قایق تندرو به‌راحتی قابل‌دسترسی است. این ساحل یک انتخاب عالی برای یک سفر یک‌روزه جزیره پرش است.

نوسا لمبوگان محبوب ترین جاذبه های گردگشری بالی  برای تفریح یک روزه برای گردشگران می‌‌باشد که می‌توانید بهترین تجربه موج‌سواری، غواصی، غواصی، کایاک سواری و پدل‌برد را بدون شلوغی، ترافیک و تورهای توریستی در سواحل اصلی بالی داشته باشید.

جاذبه های گردشگری بالی کوه باتور

کوه باتور (gunung batur) یک آتش‌فشان فعال است که در نزدیکی بانگلی در مرکز بالی، 1 و نیم ساعت شمال اوبود واقع‌شده است. طلوع آفتاب تا دهانه آتش‌فشان gunung batur محبوب‌ترین و حماسی‌ترین تجربه پیاده‌روی در بالی است. شما می‌توانید مناظر شگفت‌انگیز طلوع خورشید را از بالای کوه، معمولاً در دریایی از ابرهای نارنجی تماشا کنید.

معمولاً پیاده‌روی تا gunung batur حدود 2 ساعت طول می‌کشد. اگر در اوبود اقامت دارید، برای اینکه طلوع خورشید را ببینید، ممکن است لازم باشد ساعت 2 بامداد حرکت کنید.

کاخ سلطنتی اوبود

کاخ سلطنتی اوبود که یکی از جاذبه های گردشگری بالی محصوب می‌شود، کاخ خانواده سلطنتی اوبود است و یک نقطه عطف برجسته در اوبود است که به دلیل داشتن مخزن فرهنگی هنر، رقص و ادبیات شناخته‌شده است. چیزهای جالب و منحصربه‌فردی را برای سفر ارائه می‌دهد، مانند معماری بالی و باغ‌های جذاب!

همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است، هر بازدیدکننده می‌تواند در ساعات کاری به‌صورت رایگان وارد کاخ اوبود شود. هر شب در حدود ساعت 7:30، اجراهای رقص در بیرون برگزار می‌شود. بلیت این اجراها معمولاً بعدازظهرها در کاخ موجود است.

بازار هنر اوبو

بازار هنر اوبود که در مرکز خود اوبود قرار دارد، یک مکان خرید استراتژیک برای صنایع‌دستی و سوغاتی‌های بالی است. شما می‌توانید بسیاری از محصولات سنتی، منحصربه‌فرد و اصیل را که نشان‌دهنده جزیره بالی در بازار هنر اوبود هستند، پیدا کنید، به‌عنوان‌مثال، روسری ابریشمی، پیراهن سبک، مجسمه، بادبادک، کیف دستباف، سبد یا کلاه و بسیاری از کالاهای دست‌ساز دیگر. حتی اگر چیزی نخرید، مشاهده اقلام مختلف نمایش داده‌شده از یک غرفه به غرفه دیگر از نکات برجسته بازدید است.

بازار همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر باز است و چانه‌زنی به‌عنوان بخشی از سرگرمی خرید در بازار هنر اوبود انتظار می‌رود و تشویق می‌شود.

ساحل سمینیاک

سمینیاک (seminyak) یک ساحل 8 کیلومتری است که از کوتا و لژیان به سمت شمال امتداد دارد. نه‌تنها می‌توانید از ساحل لذت ببرید، بلکه seminyak به خاطر خرید و بهترین رستوران‌ها، بارها و کافه‌های ساحلی معروف است.

ساحل کوتا

ساحل کوتا فقط ماسه و دریا نیست. این ساحل هم‌چنین، یک مرکز تجاری و اجتماعی شلوغ، هم برای گردشگران بین‌المللی و هم برای مردم محلی بالی است. کوتا که در ساحل جنوب غربی واقع‌شده است برای غروب آفتاب، موج‌سواری و آفتاب گرفتن مناسب است.

برای به دست آوردن محلی مناسب روی شن، بهتر است زودتر به آنجا بروید. برای موج‌سواری، فصل خشک (آوریل-سپتامبر) معمولاً از مساعدترین امواج برخوردار است.

ساحل نوسا دعا

ساحل Nusa dua که در شبه‌جزیره جنوبی بالیس واقع‌شده است مرکز استان بالی است و ساحل یک منطقه تفریحی دردار است، بنابراین می‌توانید از هیاهوی شهری بالیس به آنجا پناه ببرید. فقط از حمام آفتاب گرفتن در ساحل لذت ببرید و به صدای آرام موج‌سواری روی ماسه‌های سفید ابریشمی گوش دهید. اگر دوست دارید بیشتر فعال باشید، nusa dua شرایط خوبی برای ورزش‌های آبی آرام مانند شنا، غواصی و موج‌سواری دارد.

آبشار sekumpul

آبشار سکومپول یکی از زیباترین آبشارهای بالی و همچنین زیباترین جاذبه های گردشگری بالی با مجموعه‌ای از هفت آبشار – مرکز یک دره سرسبز، سرسبز و پوشیده از بامبو است. واقع در کوه‌های شمالی بالی، حدود 2 و نیم ساعت رانندگی طول می‌کشد تا از قطب‌های توریستی اصلی کانگو، سمینیاک، کوتا و اوبود به آنجا برسید.

برای دسترسی به آبشار، باید حدود 2 ساعت از تراس‌های برنج و روستاهای محلی مملو از درختان رامبوتان و دوریان و از میان جنگل‌های انبوه استوایی عبور کنید.

رقص کچاک

رقص کچاک یکی از رقص‌های سنتی و نمایش‌های موزیکال بالی است که مسحورکننده و یکی از برترین جاذبه های گردشگری بالی است. این رقص از افسانه لگونگ و بارونگ است، رقصی از جنوب بالی، با داستان نبردی بی‌پایان بین خیر و شر. بیشتر به‌عنوان رقص آتش برای تحت تأثیر قرار دادن شناخته می‌شود. بهترین مکان برای تماشای آن در محوطه معبد puri dalem taman kaja است که در آن فضا و محیطی اصیل خواهید یافت. یکی دیگر از مکان‌های محبوب برای تماشای این رقص، معبد تانه لات است، با محیطی دراماتیک.

نوار آیانا روی سنگ

این بار به‌عنوان بهترین بار در بالی شناخته می‌شود، با داشتن صف طولانی از مردم که هرروز سعی می‌کنند وارد شوند و یک یا دو نوشیدنی با مقداری لقمه بخورند (که به طرز شگفت‌انگیزی خوب است) درحالی‌که مشرف‌به دریا است که به صخره‌های زیر برخورد می‌کند. به نوشیدن، خنک شدن و همچنین رقصیدن بر فراز صخره‌ای فکر کنید که دریای خروشان پشت سر شما تا بی‌نهایت کشیده شده است. در همان زمان، برخورد آب سفید به کنار دیوار را تماشا می‌کنید که یک نمایش طبیعی تماشایی ایجاد می‌کند. اگر برای تصمیم‌گیری مردد هستید که بهتر است به کدام نوار در بالی بروید، آیانا بار روی صخره‌ها بهترین مکان است.

بهترین اقامتگاه‌ها بالی

لوکس (از 150 دلار آمریکا)

هتل oberoi, seminyak

برای کسانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند و برای ماه‌عسل یا مناسبت‌های خاص سفر می‌کنند. با دسترسی سریع به ساحل Seminyak، این اقامتگاه با الهام از بالی در 15 هکتار از باغ‌های استوایی ساخته‌شده است. کافه frangipani داخل اینجا به خاطر غذاهایش مشهور است. غرفه‌های ماساژ در فضای باز و استخر روباز مشرف‌به اقیانوس از موارد قابل‌توجه آن‌ها هستند.

هتل تنجونگ ساری، سنور در جاذبه های گردشگری بالی

برای کسانی که از معماری و طراحی سنتی لذت می‌برند. این هتل که در سال 1962 ساخته‌شده است، سبک و روح بالی را در خود جای‌داده است. باغ‌های بزرگ شامل خانه‌های ییلاقی با سقف کاه‌گلی، آلاچیق‌ها، مجسمه‌ها و حوضچه‌های ماهی است. همچنین دسترسی مستقیم به ساحل سنور دارد.

متوسط (از 50 تا 150 دلار آمریکا)

کلبه سری راتیه، اوبود در جاذبه های گردشگری بالی

برای کسانی که به دنبال راحتی بی‌تکلف با جذابیت بالیایی هستند. در اوبود، بهترین مکان برای اقامت در بالی، کلبه‌هایی به سبک بالیایی با وسایل چوبی کنده‌کاری‌شده در باغ‌های زیبا با استخر هستند.

حیاط استراحتگاه ماریوت بالی در جاذبه های گردشگری بالی

سمینیاک ماریوت برای بسیاری یک برند قابل‌اعتماد است. این هتل فقط 5 دقیقه پیاده تا ساحل سمینیاک واقع‌شده است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه تراس های خصوصی آن برای استراحت است که آن را موردعلاقه زوج‌ها قرار می‌دهد.

معمولی (زیر 50 دلار آمریکا)

پانسیون نیک، اوبود در جاذبه های گردشگری بالی

برای کسانی که به دنبال آمیزه‌ای از صلح و عمل در قلب بالی – اوبود هستند. اتاق‌ها دارای معماری سنتی اندونزیایی و تهویه مطبوع هستند. همچنین یک استخر، رستوران، وای فای و پارکینگ ارائه‌شده است.

ویلا لیندا، سنور در جاذبه های گردشگری بالی

برای افرادی که از بودجه آگاه هستند، این مهمانسرا در سنور است که دارای استخرهای شنا، اتاق‌های تمیز و مجهز به تهویه مطبوع و یک صبحانه ساده است. در مکانی آرام با تنها 15 دقیقه پیاده‌روی آسان تا ساحل واقع‌شده است. قیمت‌ها فقط از 24 دلار شروع می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

تماس بگیرید