تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دهکده تاریخی و باستانی بانپو

آثار-تاریخی-بانپو-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

بانپو (Banpo) یک منطقه باستان شناسی و تاریخی از که در سال 1953 کشف شد و در دره رودخانه زرد در شرق ژی آن در ….

نویسنده: منتشر شده در: 17 فوریه 2019 345 بازدید

دهکده-تاریخی-و-باستانی-بانپو--بهروزسیربانپو (Banpo) یک منطقه باستان شناسی و تاریخی از که در سال 1953 کشف شد و در دره رودخانه زرد در شرق ژی آن در کشور چین واقع شده است. این منطقه شامل بقایای برجای مانده از مناطق مسکونی دوران نئولیتیک نظیر جیانگ ژای و عصر کربن، یعنی حدود 6700 تا 5600 سال قبل می باشد. دوران نئولیتیک به دورانی از تاریخ عصر سنگی تعلق دارد که قدمت 12000 ساله را به نمایش می گذارد. بازدید از دره تاریخی بانپو در شهر ژی آن با ویزای انفرادی چین امکان پذیر است.

محوطه تاریخی بانپو، مساحتی در حدود 5 تا 6 هکتار را پوشش می دهد و با حفره هایی احاطه شده است؛ چیزی که مانند یک سد دایره ای شکل محافظ دیده می شود. عرض این سد محافظ حدود 5 تا 6 متر است. خانه هایی که در این محوطه کشف شده اند دایره ای شکل بوده و از گل و چوب ساخته شده اند. به نظر می رسد پایه ریزی این خانه ها ضعیف اجرا شده است.

دهکده-تاریخی-و-باستانی-بانپو-بهروزسیرمنطقه تاریخی و باستان شناسی بانپو، معرف تمدن و فرهنگ یانگ شائو (Yangshao) است. محل هایی که دارای ارزش تاریخی بسیار قدیمی در بانپو هستند قسمت هایی از فاز بانپو به هزاره هفتم قبل از میلاد تعلق دارند و نمادی از فرهنگ یانگ شائو محسوب می شوند. محوطه بانپو در سال های 1954 تا 1957 مورد کاوش های باستان شناسی قرار گرفت.

محوطه تاریخی بانپو، یکی از جاذبه های گردشگری در شهر ژی آن

محوطه-تاریخی-بانپو-بهروزسیرخانه هایی که در محوطه تاریخی بانپو در ژی آن کشف شدند توسط خندق هایی احاطه شده اند. آثاری از سفال ها و همچنین گورهایی در بیرون از محوطه از این مکان به دست آمدند. بسیاری از خانه ها دارای پایه ریزی خشک بودند؛ این پایه ها در عمق حدود 1 متری در زیر زمین قرار داشتند. در بیان اینکه محوطه باستانی بانپو در کشور چین دارای ارزش باستان شناسی است یا خیر، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد اما بسیاری از نظریه ها بر این عقیده هستند که ساختار مذهبی و سیاسی این منطقه می تواند نمونه هایی از یک اثر تاریخی و ارزشمند باشد.

محوطه تاریخی بانپو در حال حاضر با نام موزه بانپو ژی آن شناخته می شود. این مکان در سال 1957 به عنوان یک مجموعه باستان شناسی معرفی شد. با ویزای انفرادی چین می توانید از خدمات بهروزسیر استفاده کرده و برای تماشای موزه بانپو به سرزمین های شرقی سفر کنید.

نمادهای تاریخی محوطه باستانی بانپو و جیانگ ژای مربوط به اواسط دوران نئولیتیک

نمادهای-تاریخی-محوطه-باستانی-بانپو--بهروزسیرتحقیقات باستان شناسی در محوطه بانپو به کشف نمادهای مختلف تاریخی منجر شد. نمادهای باستانی این منطقه معمولاً بر روی آثار سفالی قابل مشاهده هستند و به اشکل متنوع حک شده اند. این نمادها به دوران هزاره پنجم قبل از میلاد باز می گردند و تمدن و فرهنگ شهر ژی آن را معرفی می کنند. برخی از این نمادها در منطقه جیانگ ژای به هزاره چهارم قبل از میلاد تعلق دارد. این اکتشافات شامل 22 نماد متفاوت بر روی 113 اثر باستانی نظیر اشیای سفالی کشف شدند.

دهکده باستان شناسی بانپو

دهکده-باستان-شناسی-بانپو-بهروزسیردهکده بانپو در دره رودخانه زرد قرار دارد. مردم محلی، این دهکده را با نام پان پو (Pan Po) می شناسند. این دهکده زمانی کشف شد که کارگرانی برای احداث یک کارخانه در جستجوی زمین مناسب بودند. این اتفاق در سال 1953 رخ داد. این کشف عظیم منجر به یافته های بسیار ارزشمندی شد که مهم ترین آن ها شامل مواردی نظیر 10000 ابزار سنگی، 250 قبر، 6 کوره بزرگ، خندق های ذخیره سازی و 100 ساختمان و خانه مسکونی بودند. بهروزسیر پیشنهاد می کند این منطقه شگفت انگیز را از نزدیک تماشا کنید. با دریافت ویزای انفرادی چین می توانید در تور چین شرکت کنید.

مردمان دهکده بانپو، شکارچیانی ماهر و حرفه ای بودند اما به تدریج به شغل کشاورزی مشغول شدند. آن ها در مزرعه های خود، حیواناتی مانند سگ، خوک و سایر حیوانات اهلی را نگهداری می کردند. این مردم اغلب گیاهخوار بودند؛ اگرچه برخی از اکتشافات باستان شناسی حاکی از آن هستند که مردم دهکده بانپو به ماهیگیری و شکار نیز مسلط بودند.

آثار-تاریخی-بانپو-بهروزسیرآثاری که از این دهکده باستانی به دست آمده اند نشان می دهند که مردم دهکده به تدریج به ساختن اشیای سفالی روی آوردند؛ ظروف و کوزه های سفالی که بر روی آن ها نقش هایی از گیاهان و حیوانات کنده کاری شده بود نمونه هایی از هنر مردم این دهکده هستند. کوزه ها از گل رس و به اشکال هندسی یا حیوانات افسانه ای مانند اژدها ساخته می شدند. با ورود هنر سرامیک به این دهکده، این نقش و نگاره ها بر روی ظروف سرامیکی هم ایجاد شدند.

برخی از شواهد باستان شناسی در دهکده بانپو نشان می دهند مردم دهکده با پارچه، لباس هایی را تهیه می کردند. شواهد نشان می دهند این دهکده یکی از مناطق دورافتاده در قدیم بوده است که چندان به آن توجهی نمی شد اما با اکتشافاتی که انجام شد، اهمیت تاریخی دهکده بیش از پیش برای گردشگران مشخص شد. همین امر باعث گشت دهکده بانپو بعد از دیوار بزرگ چین، پربازدیدترین مکان تاریخی در کشور چین به شمار رود. هر ساله بیش از 50000 نفر از روستای تاریخی بانپو در ژی آن دیدن می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

تماس بگیرید