تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

17 سوغاتی های هند

جواهرات هندی از سوغاتی های هند
چکیده این مطلب:

سوغاتی های هند؛ چه برای هدیه و چه برای استفاده شخصی، خرید سوغاتی همیشه بخش جدایی‌ناپذیر از سفر است و خواهد بود. هنگامی‌که شما در ….

نویسنده: منتشر شده در: 19 ژانویه 2023 213 بازدید

سوغاتی های هند؛ چه برای هدیه و چه برای استفاده شخصی، خرید سوغاتی همیشه بخش جدایی‌ناپذیر از سفر است و خواهد بود. هنگامی‌که شما در حال سفر به هند هستید، اقلام بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند سوغاتی عالی برای آوردن به خانه باشد. هند کشوری متنوع است، بافرهنگ وسیعی که باید تجربه کرد. از زیورآلات و جواهرات تا لباس و اقلام صنایع‌دستی زیادی در هند موجود است. شما می‌توانید قطعات منحصربه‌فرد و متفاوت را در سراسر کشور پیدا کنید.

شما می‌توانید با اخذ ویزای هند از بهروزسیر با خیالی آسوده از سفر به این کشور لذت ببرید.

شال پشمینه در سوغاتی های هند

پشمینه از پشم سه نوع بز پشمینه تهیه می‌شود که پشم معروف به پشم را تولید می‌کند. پشم بسیار ظریف، نرم و سبک است. پشمینه تهیه‌شده در منطقه کشمیر در زبان محلی به طلای نرم معروف است. باوجود گران بودن پشمینه، شال پشمینه یکی از کادوهای ارجح هندی است. این نوع شال‌ها در رنگ‌های متنوع و با الگوهای گلدوزی دستی ظریف موجود هستند.

شال پشیمینه از سوغاتی های هند

شال پشیمینه از سوغاتی های هند

فرش کشمیری در سوغاتی های هند

فرش‌های هندی به‌وضوح از هر فرش دیگری که در کشورهای دیگر می‌بینید درخشندگی بیشتری دارند. طرح‌های استادانه، ترکیب رنگ‌های متمایز و استفاده غنی از الگوها، آن‌ها را جلوتر در لیست سوغات می‌برد. فرش کشمیری در کشمیر دستباف است.

فرش کشمیری از سوغاتی های هند

فرش کشمیری از سوغاتی های هند

قالی‌بافی یک صنعت کوچک در کشمیر است. آن‌ها را می‌توان در ابریشم، پشم یا ترکیبی از هر دو ساخت.

ساری در سوغاتی های هند

ساری محبوب‌ترین پارچه‌ای است که در هند است. به‌عنوان لباس نمادین برای زنان هندی، ساری‌ها در 25 طرح و بافت مختلف عرضه می‌شوند. هر منطقه از کشور نوع خاص خود را دارد.

ساری هندی از سوغاتی های هند

ساری هندی از سوغاتی های هند

ساری‌های ابریشمی که باکار سخت و کاردستی درخشان ساخته‌شده‌اند، هم قطعه‌ای منحصربه‌فرد از فرهنگ هندی هستند و هم سوغاتی مجلل برای هدیه دادن. ساری‌های چاندری یکی از بهترین نمونه‌های بافندگی دستی در هند است. شفافیت و درخشندگی مواد آن را از سایر محصولات بافندگی دستی در هند جدا کرده است.

ابریشم و پنبه را باهم مخلوط می‌کنند تا پایه ساری چاندری درست شود. سپس نقوش گل‌ها، نقوش توری، سکه‌ها و دیگر اشکال سنتی در سارفی قرار می‌گیرد. این نقوش عمدتاً از زمین، آسمان، پرندگان، گل‌ها، زن و مرد الهام گرفته‌شده است.

کلم بروکات در سوغاتی های هند

وارناسی، مقدس‌ترین شهر هندوها، نه‌تنها به خاطر میراث معنوی و مذهبی‌اش شناخته می‌شود، بلکه هزاران سال است که به خاطر پنبه‌های بافته‌شده‌اش نیز شهرت داشته است. صنعتگران نساجی واراناسیس در بافتن ابریشم با نخ‌های طلا و نقره، ایجاد برج‌های تزئینی و تزئین مواد با نقوش گل‌های نفیس مهارت دارند.

در این شهر، کلم‌های برواد تزئین شده با ابرها، گل‌های نیلوفر آبی و نقوش شعله برای صومعه‌های تبت را می‌بینید. طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها و لباس‌های بروکات در شهر به فروش می‌رسد. اگر دوست دارید چیزی سفارشی داشته باشید، می‌توانید ابتدا پارچه‌های موردعلاقه خود را بخرید و سپس از یک خیاط محلی برای درست کردن روسری یا کالای دیگر استفاده کنید.

کفش هندی در سوغاتی های هند

کفش‌های قومی و سنتی هند نیز سوغاتی خوبی است. جوتی که معمولاً با پنجه نوک‌تیز و زیرِ صاف دیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین انواع کفش‌های هندی است که هم مردان و هم زنان آن را می‌پوشند. جوت ها اغلب با چرم ساخته می‌شوند، با نخ‌های رنگارنگ گلدوزی می‌شوند و احتمالاً با مهره‌ها یا مروارید تزئین می‌شوند.

کفش هندی از سوغاتی های هند

کفش هندی از سوغاتی های هند

آن‌ها را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی در شمال هند، به‌ویژه در راجستان و پنجاب آورد. در جنوب هند صندل‌های چرمی یا چاپال ها رایج‌ترند و در سراسر بازارها فروخته می‌شوند.

محصولات آیورودا در سوغاتی های هند

محصولات آیورودا، سرم‌های آرایشی و دارویی، لوازم‌آرایشی و صابون‌هایی هستند که همگی با پیروی از دستورالعمل‌های طب سنتی هند به نام آیورودا ساخته می‌شوند. آیورودا به‌طور فزاینده‌ای در جهان محبوب شده است و با محبوبیت مشابه یوگا مطابقت دارد. هر دو آیورودا و یوگا بومی هند هستند.

این درمان باستانی به افراد در بهبود بیماری‌های مختلف کمک کرده است. محصولات آیورودا ادعا می‌کنند که مشکلات سلامتی را در طول زمان بدون عوارض جانبی درمان و پیشگیری می‌کنند. آن‌ها به‌عنوان محصولات زیبایی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

شمع آروماتراپی هند، اسانس و روغن_های ضروری محصولات حمام از سوغاتی های هند

شمع آروماتراپی هند، اسانس و روغن_های ضروری محصولات حمام از سوغاتی های هند

محصولات آیورودا حاوی مواد شیمیایی غیرطبیعی نیستند و در عوض از گیاهان طبیعی ساخته‌شده‌اند. رایج‌ترین مواد موجود در این محصولات عبارت‌اند از آلوئه ورا، میوه بائل، زنجبیل، زردچوبه، وانیل، ریحان، نیلوفر آبی، چوب صندل، روغن نارگیل و کره شی. برخی از برندها با جوامع جنگلی محلی و کشاورزان در مقیاس کوچک کار می‌کنند تا از خلوص محصولات طبیعی خود اطمینان حاصل کنند.

محصولات پوست آیورودا مانند پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده ها، کرم‌های نرم‌کننده پوست، روغن‌های ماساژ و محصولات مو بسیار محبوب هستند. این‌ها یک هدیه ایدئال به‌عنوان سوغاتی برای خانواده و دوستان هستند.

گروه‌های آیورودا کاما آیورودا و کایرالی برخی از بهترین مارک‌ها هستند و به خاطر درمان‌های درمانی مؤثرشان شناخته‌شده‌اند. طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و بدن آن‌ها با استفاده از روش‌های درمانی سنتی باهدف تغذیه بدن ایجادشده است.

محصولات چوب صندل در سوغاتی های هند

گفته می‌شود که چوب صندل پس از چوب سیاه آفریقا، دومین چوب گران‌قیمت جهان است. خمیر چوب صندل با آسیاب کردن چوب صندل روی دال چوبی دیگر تهیه می‌شود.

چوب صندل چوبی معطر است که محصولات زیبایی با آن تراشیده شده است. جعبه‌ها، مدل‌های کوچک حیوانات، زیرسیگاری‌ها، وضعیت رقص کاتاکالی، پایه‌های شمع تنها بخشی از این محصولات هستند.

علاوه برساخت صنایع‌دستی هنری، از چوب صندل می‌توان برای ساخت محصولات آرایشی نیز استفاده کرد. شهر میسور هند جنوبی صابون چوب صندل را از سال 1916 تولید می‌کند.

محصولات رایحه‌درمانی در سوغاتی های هند

رایحه‌درمانی یک درمان جامع است که از مواد معطر، عمدتاً اسانس‌ها و ترکیبات معطر، برای بهبود سلامت جسمی استفاده می‌کند. علاوه بر روغن‌های ضروری، طیف گسترده‌ای از محصولات مانند شمع‌های رایحه‌درمانی، پخش‌کننده‌ها، صابون‌ها، نمک‌های حمام، لوسیون‌های بدن و ماسک‌های خاک رس نیز در هند موجود هستند و اثرات مشابهی برای کاهش استرس و افزایش انرژی‌دارند.

رایحه_درمانی از سوغاتی های هند

رایحه_درمانی از سوغاتی های هند

هنگامی‌که روغن‌های ضروری را از طریق ماساژ روی پوست خود می‌مالید، متوجه می‌شوید که گیرنده‌های بویایی شمارا فعال می‌کنند و باعث واکنش در برخی از قسمت‌های بدن مانند مفاصل و ماهیچه‌ها می‌شوند. اسانس‌های خالص از گیاهان یا گیاهان طبیعی از طریق فرآیند تقطیر استخراج می‌شوند و مانند روغن‌های معمولی نیستند که با مواد شیمیایی یا معطر مخلوط می‌شوند.

محبوب‌ترین اسانس‌ها در هند عبارت‌اند از: زنجبیل، نعناع فلفلی، شمعدانی، سرو، علف لیمو، رز ماری، درخت چای و چوب سدر. شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در اکثر داروخانه‌ها یا در فروشگاه‌های فرودگاه پیدا کنید.

نقاشی های مدو بانی در سوغاتی های هند

نقاشی مدو بانی در منطقه میتیلا در شبه‌قاره هند انجام می‌شود. نقاشی‌ها با انگشتان، شاخه‌ها، قلم‌موها، قلم‌ها و چوب‌کبریت ساخته‌شده‌اند.

نقاشی_های مدوبانی از سوغاتی های هند

نقاشی_های مدوبانی از سوغاتی های هند

با استفاده از رنگ‌ها و پیگمنت‌های طبیعی، نقاشی‌های مدهوبانی را می‌توان با نقوش هندسی چشم‌نواز مشخص کرد. این نقاشی‌ها معمولاً شبیه مضامین مختلف هندو مانند صحنه‌های رقص لرد کریشنا و مناظر زیبای روستا هستند. نقاشی‌های مدهوبانی روشی ایدئال برای تزئین خانه با الگوها، آثار هنری و رنگ‌های هندی است.

نقاشی‌های مینیاتوری در سوغاتی های هند

سنت ایجاد نقاشی‌های مینیاتوری پیچیده و واضح هنوز در سراسر راجستان به‌طور گسترده انجام می‌شود. در بسیاری از شهرهای بزرگ این ایالت، مغازه‌ها و آتلیه‌هایی را می‌بینید که نقاشان به طرز ماهرانه‌ای نقاشی‌های مینیاتوری قدیمی را روی بوم، کارت‌پستال‌ها و نامه‌ها بازسازی می‌کنند. بسیاری از نقاشان اصرار دارند که از رنگ‌دانه‌های طبیعی استفاده کنند، زیرا این همان چیزی است که به‌طور سنتی برای هزاران سال استفاده می‌شد.

مضامین این اثر هنری عمدتاً شامل صحنه‌های دربار، داستان‌های مذهبی و اساطیری، نمایش جشنواره‌ها، راهپیمایی‌های بزرگ و نبردهای تاریخی است. امروزه مجسمه‌های انسان، حیوانات و گل‌ها نیز اغلب نقاشی می‌شوند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در اکثر فروشگاه‌های سوغاتی در جیپور، جودپور و اودایپور یافت.

سفال آبی در سوغاتی های هند

سفال آبی به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان هنر سنتی جیپور شناخته می‌شود. این صنایع‌دستی است که ریشه آن را به تکنیک‌های مغولی و چینی کاشی لعاب می‌دهد. این صنایع اولین بار در هند توسط مغول‌ها معرفی شد. نام سفال آبی از رنگ چشم‌نواز آبی کبالتی که برای رنگ‌آمیزی سفال استفاده می‌شود، گرفته‌شده است. سفال از مخلوط پودر سنگ کوارتز، پودر شیشه، مولتانی میتی یا زمین فولر، بوراکس، صمغ و آب ساخته می‌شود.

سفال آبی از سوغاتی های هند

سفال آبی از سوغاتی های هند

برخی از این سفال‌ها نیمه شفاف است و بیشتر با نقوش پرندگان و حیوانات دیگر تزئین شده است. طیف وسیعی از اقلام در درجه اول تزئینی است، مانند زیرسیگاری، گلدان، زیرلیوانی، کاسه کوچک و جعبه برای خرده‌فروشی.

ظروف سنگی در سوغاتی های هند

ظروف سنگی به‌ویژه تحت تأثیر نقوش پیترا دورا روی تاج‌محل قرارگرفته است؛ که روشی زیبا و هنرمندانه برای منبت‌کاری طرح‌های پیچیده در سنگ است. شکل سنتی ظروف سنگی هندی شامل گل‌هایی مانند لاله، زنبق، زنبق و خشخاش است که در پایه مرمری منبت‌کاری شده‌اند.

امروزه طراحان با استفاده از سنگ مرمر سفید و افزودن طرح‌های پیچیده و مدرن مجموعه‌ای مدرن‌تر از ظروف غذاخوری را ایجاد کرده‌اند.

مطابق با سبک خانه‌های مدرن، محصولاتی مانند بشقاب، بشقاب و کاسه اغلب با الگوهای ظریف حک‌شده با ورق نقره و طلا ساخته می‌شوند. این نوع ظروف سنگی به‌طور گسترده در اکثر فروشگاه‌های سوغاتی در آگرا موجود است. پاساژهای خرید در هتل‌های اوبروی و تاج نیز مکان‌های خوبی برای خرید ظروف غذاخوری ممتاز هستند.

سفال سفالی در سوغاتی های هند

سفالی اصطلاحی است که برای ظروف سفالی بدون لعاب و برای مجسمه‌سازی سرامیکی استفاده می‌شود. مجسمه‌سازی هندی از دوران بسیار اولیه به‌شدت از سفالین استفاده می‌کرد.

سفال‌های سفالی ساخته‌شده توسط قبایل چاتیسگر یکی از این هنرهاست که شایسته شناخت جهانی است. این سفال‌ها با الهام از طبیعت مانند خورشید، ماه و حیات‌وحش، اقلام تزئینی بسیار خوبی می‌سازند.

بیشنوپور مکان دیگری در ایالت بنگال غربی است که به خاطر معابد سفالی خود مشهور است. مجسمه‌ها و مجسمه‌های ساخته‌شده از سفالین باکارهای بسیار دقیق در این منطقه به‌طور گسترده یافت می‌شود و سوغاتی بسیار زیبایی را می‌سازد.

چراغ روغنی سنتی در سوغاتی های هند

چراغ‌های نفتی نقش مهمی در هند باستان ایفا می‌کنند. در دوران ودایی، آتش در هر خانواده به شکلی زنده نگه‌داشته می‌شد و در هنگام مهاجرت به مکان‌های جدید توسط خود حمل می‌شد. بعدها وجود آتش در خانه یا یک ساختمان مذهبی با چراغ‌نفتی جایگزین شد. در طول سال‌ها آداب‌ورسوم مختلفی دور چراغ‌نفتی بافته می‌شد. امروزه از چراغ‌های نفتی به‌عنوان دکوراسیون خانه استفاده می‌شود. آن‌ها در طرح‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف می‌آیند. چراغ‌های نفتی سنتی یک هدیه منحصربه‌فرد و گزینه‌های یادگاری از هند است.

چای هندی در سوغاتی های هند

هند دومین تولیدکننده چای در جهان است. این شرکت بریتانیایی هند شرقی بود که کشت چای در مقیاس وسیع را در مناطق شمال شرقی هند آغاز کرد. هرکسی که به هند سفرکرده است، عشق چای را در بین هندی‌ها می‌داند. انواع مختلفی از چای در این کشور یافت می‌شود. هر مزرعه چای گونه‌ای متمایز رشد می‌کند که ازنظر طعم، رنگ و روش پردازش متفاوت است. برخی از انواع چای محبوب در هند عبارت‌اند از: چای آسام، چای دارجلینگ، چای ترای، چای کانگرا، چای نیلگیری و چای آنامالای.

چای دارجلینگ و آسام شناخته‌شده‌ترین انواع چای هندی هستند. چای دارجلینگ به خاطر طعم لطیف موسکاتلی خود معروف است، درحالی‌که چای آسام طعم قوی‌تر و رنگ تیره‌تری دارد. چای نیلگیری که در تپه‌های ناحیه نیلگیری و منار رشد می‌کند، به خاطر عطروطعم شدید خود شناخته‌شده است.

چای هندی از سوغاتی های هند

چای هندی از سوغاتی های هند

دوستداران چای در طول اقامت خود در هند می‌توانند انواع مختلف چای را بچشند. علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، می‌توان انواع مختلفی از چای مانند چای سبز (که به‌طور گسترده در کشمیر مصرف می‌شود) و چای ماسالا (چای شیری با دارچین، هل، زنجبیل و میخک) را امتحان کرد. مسافران می‌توانند بسیاری از بهترین نوشیدنی‌های چای هند را در غرفه‌ها و رستوران‌های خیابانی بیابند.

همچنین امکان تجربه دست‌اول صنعت چای هند وجود دارد. اگر به مزارع چای و بازدید از باغ‌های زیبا علاقه‌مند هستید، توقف در تپه‌های پلکانی مزرعه چای هندی راهی عالی برای تماشای زیبایی‌های روستایی است. در اینجا جمع کننده‌هایی را خواهید دید که در مزرعه مشغول به کار هستند درحالی‌که سبدی پر از برگ‌های چای چیده شده را حمل می‌کنند.

دارجلینگ (در بنگال غربی) یا مونار (بزرگ‌ترین منطقه چای‌کاری در جنوب هند) بهترین باغ‌های چای برای تجربه هستند. در طول اقامت خود در هند، انواع مختلف چای را بچشید و عطر چای هندی را به‌عنوان سوغات با خود ببرید.

ادویه‌های هندی و ماسالا در سوغاتی های هند

لیست بلند بالایی از ادویه‌جات بومی هند وجود دارد. ادویه‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی هندی هستند. چه کسی غذاهای هندی را دوست داشته باشد یا نه نمی‌توان نادیده گرفت که ادویه‌های کاشته شده در هند از بهترین کیفیت برخوردار هستند. عطر به‌گونه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. به دلیل شرایط آب و هوایی مختلف در مناطق مختلف کشور، هر منطقه در هند ادویه‌های مختلفی تولید می‌کند.

در کرالا، سرزمین ادویه‌ها، تجارت ادویه به هزاران سال پیش برمی‌گردد و در مقطعی آن‌قدر ارزشمند بود که الهام‌بخش استعمار اروپایی هند بود. فراوانی ادویه‌هایی مانند فلفل، زردچوبه، میخک، بادیان ستاره‌ای، تمرهندی، هل و دارچین، غذاهای محلی را با طیف وسیعی از عطرها و طعم‌های عجیب‌وغریب القا کرده است.

انواع ادویه هندی از سوغاتی های هند

انواع ادویه هندی از سوغاتی های هند

هنگام خرید ادویه‌جات ترشی جات، می‌توانید کیفیت چیزی که می‌خرید را از رنگ آن تشخیص دهید. به‌عنوان‌مثال، رنگ زردچوبه می‌تواند از زرد تیره تا زرد روشن متغیر باشد. هرچه رنگ زرد عمیق‌تر باشد، کیفیت ادویه بالاتر است.

همچنین می‌توانید با له کردن یک ادویه با انگشتان خود و استشمام عطر، از کیفیت آن ایده بگیرید. ادویه‌ها باید خشک‌شده و دربسته‌های دربسته بندی شوند.

اگر به تجارت ادویه علاقه دارید، می‌توانید از قدیمی‌ترین تاجران ادویه در کوچین، شهر اصلی کرالا دیدن کنید. در اینجا، می‌توانید در مورد طعم‌های غنی و خواص درمانی طبیعی آن‌ها بیشتر بدانید و همچنین برخی از مخلوط ادویه‌ها مانند مخلوط چای و مخلوط میوه را امتحان کنید. اگر در سفر خود در کلاس آشپزی شرکت کنید، یاد خواهید گرفت که چگونه ادویه‌ها را آسیاب و برشته‌کنید تا عطر قوی‌تری داشته باشید.

ادویه‌ها بخش عمده‌ای از سبک زندگی هندی هستند و در سراسر کشور از سوپرمارکت‌ها و بازارهای محلی گرفته تا فروشگاه‌های مواد غذایی خرده‌فروشی یافت می‌شوند. خاری بائولی، در دهلی، بزرگ‌ترین بازار ادویه آسیا است و به دلیل عمده‌فروشی مواد غذایی خود شناخته‌شده است.

امروزه ماسالاهای آماده با ادویه‌جات در هند رایج است. پودر کاری مدرس، تیکا ماسالا مرغ و ماسالای مرغ کره طعم خاصی به غذا می‌بخشند. چند مخلوط آماده ماسالا را انتخاب کنید و در خانه امتحان کنید.

جواهرات هندی در سوغاتی های هند

جواهرات متنوعی در هند وجود دارد، به‌ویژه در راجستان، جایی که جواهرات بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ محلی است و خلق آن توسط حاکمان سلطنتی برای صدها سال حمایت‌شده است.

جیپوریس یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید جواهرات نقره به‌ویژه قطعاتی مانند انگشتر بینی، النگو و دستبند است. این شهر همچنین مرکز لپیداری است که در آن جواهرات با زمرد و الماس از آفریقا، آمریکای جنوبی و هند پوشیده شده است.

جواهرات هندی از سوغاتی های هند

جواهرات هندی از سوغاتی های هند

جعبه‌های جواهرآلات، سارپچ (زیورآلات عمامه) و کوندانکاری (تکه‌های سنتی پیچیده که در ورق طلا قرارگرفته‌اند) همگی در طرح‌های پیچیده یافت می‌شوند و جواهرات برای هر سلیقه‌ای جذاب هستند. قصر جواهر و آماپالی فروشگاه‌های معتبری برای خرید جواهرات لوکس هستند زیورآلات قبیله‌ای جارخند ازآن‌جهت که یکی از علایق اولیه اقوام است و ثانیاً این هنر بسیار کم شهرت و کمتر شناخته‌شده است، خاص است.

عمده‌ترین جواهرات گردن، گوشواره و زیورآلاتی است که روی مچ دست و سایر قسمت‌های بازو استفاده می‌شود. برنج، فلز زنگوله، نقره و طلا عمدتاً برای ساخت جواهرات توسط قبایل استفاده می‌شود.

 

از کجا در هند سوغاتی بخریم؟

این سوغاتی‌ها را می‌توان در تمام شهرهای بزرگ در سراسر هند یافت. در دهلی، می‌توانید برای خرید لباس‌های مردانه، خادی (دستباف، پارچه‌های دست‌بافت)، ادویه‌های بسته‌بندی‌شده و کتاب‌ها به آن محل بروید. بازار خان برای پوشاک، کفش و جواهرات زنانه است، درحالی‌که دهلی قدیم برای ادویه، میوه‌های خشک، لباس عروسی و جواهرات نقره است.

در کلکته، به بازار جدید منسوجات، کفش و لوازم الکترونیکی بروید. مرکز خرید داکشیناپان برای جواهرات، پارچه و مبلمان. جاده چورینگی برای محصولات سفالی و برنجی محلی.

در بمبئی، می‌توانید مصنوعات برنجی، سفال و صنایع چوبی را در کلبه آوانته پیدا کنید. صنایع‌دستی، فرش‌های زیبا، لباس‌های سنتی، چای‌های طعم دار و مجسمه‌های ظریف برنجی را می‌توانید در فروشگاه بمبئی پیدا کنید.

شما نمی‌توانید در مقابل خرید در هند مقاومت کنید زیرا صنایع‌دستی بسیار زیبا و چنین تنوعی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =

تماس بگیرید