تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر دون هوانگ چین پر از غارهای بودایی

شهر دون هوانگ چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر دون هوانگ چین (Dunhuang)، یکی از شهر های کشور چین است که در شمال غربی استان گانسو (Gansu) در نیمه غربی چین واقع شده ….

نویسنده: منتشر شده در: 16 آوریل 2019 203 بازدید

شهر دون هوانگ چین پر از غارهای بودایی

شهر دون هوانگ چین پر از غارهای بودایی بهروزسیرشهر دون هوانگ چین (Dunhuang)، یکی از شهر های کشور چین است که در شمال غربی استان گانسو (Gansu) در نیمه غربی چین واقع شده است. جمعیت این شهر، چیزی حدود 187578 نفر گزارش شده است. این شهر، اصلی ترین ایستگاه در مسیر جاده ابریشم شناخته می شود. مکان های دیدنی و آثار باستانی که در شهر دون هوانگ وجود دارند جزو جاذبه های باستانی کشور چین به شمار می آیند. غارهای موگائو نمونه ای از این مکان های باستانی هستند.

شهر دون هوانگ و ویزای تجاری چین

 شهر دون هوانگ در ناحیه نزدیک به سرزمین های دریاچه ای قرار گرفته است که پدیده های طبیعی آبی و شن های بیابانی در مجاورت یکدیگر شکل گرفته اند. مسیر جنوبی جاده ابریشم در حقیقت از دون هوانگ عبور می کند. این مسیر با منطقه مغولستان و جنوب سیبری در ارتباط است. برای تماشای مکان های دیدنی در شهر دون هوانگ چین می توانید ویزای تجاری چین را دریافت کرده و از خدمات بهروزسیر برای سفر به استان گانسو استفاده کنید.

حمل و نقل در شهر Dunhuang

سیستم حمل و نقل شهری در شهر دون هوانگ چین شامل فرودگاه و قطار است. ایستگاه راه آهن شهر و همچنین فرودگاه برای حمل و نقل گردشگران به این شهر استفاده می شود. راه آهن شهر در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ ساخته شد. در دون هوانگ، تعداد ۲۱۵ بزرگراه وجود دارد و ایستگاه های مختلفی در سطح شهر برای انتقال گردشگران به مکان های دیدنی در نظر گرفته شده اند. برای گردش در این شهر می توانید با ویزای تجاری چین به استان گانسو سفر کنید.

 مروری بر تاریخچه شهر دون هوانگ

 تاریخچه شهر دون هوانگ را با توجه به آثار کشف شده در این مکان می توان به دو هزار سال قبل از میلاد نسبت داد. در آن دوران که جزو تاریخ کشور چین باستان محسوب می شود، مردمی از اقوام کیانگ (Qiang) در این ناحیه سکونت داشته‌اند. ردپای امپراتوری هان و وو را می توان در این شهر جستجو کرد. بسیاری از آثار به دست آمده از اکتشافات باستان شناسی نشان می دهند این شهر در سومین قرن قبل از میلاد اهمیت زیادی برای پادشاهان داشته است.

معبدهای بودا در شهر Dunhuang

معبدهای بودا در شهر دون هوانگ چین بهروزسیر در طول امپراطوری سویی در سال‌های ۵۸۱ تا 681 ، ارتباطی میان سرزمین چین باستان و سایر کشورها از طریق جاده ابریشم در شهر دون هوانگ برقرار شد. جاده ابریشم در دون هوانگ به سه شاخه تقسیم می‌شد؛ یک مسیر به سمت شمال، یک مسیر مرکزی و یک مسیر شامل جاده جنوبی بود.  زمانی که راهبه های بودایی از سرزمین های غربی به کشور چین راه پیدا کردند، آن زمان مقارن با اولین قرن پس از میلاد بود؛ به این ترتیب، این دوران را به گسترش آیین بودا در شهر دون هوانگ نسبت می دهند. از آن پس بسیاری از پیروان آیین بودا در این شهر معبدهایی ساختند و به عبادت مشغول شدند؛ به همین دلیل، یکی از جاذبه های گردشگری که می توان در این شهر با ویزای تجاری چین برای تماشای آنها اقدام کنید، معبد های بودا هستند.

 غار های بودا، مکانی برای عبادت پیروان آیین بودا در شهر دون هوانگ

 غار های بودا، مکانی برای عبادت پیروان آیین بودا در شهر دون هوانگ چین

 در شهر دون هوانگ تعداد بسیاری از غارهای سنگی وجود دارد که به عنوان عبادتگاه برای پیروان آیین بودا به شمار می روند. این غارها در فاصله ۲۵ کیلومتری از جنوب شرقی شهر قرار گرفته اند. تعداد این غارها چیزی حدود ۷۳۵ غار در یک منطقه گزارش شده است. در یک مطلب مجزا به بررسی غارهای این شهر خواهیم پرداخت؛ اما همین بس که بیان کنیم قدمت این غارها به دوران امپراتوری یوآن بازمی‌گردد.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوای شهر دون هوانگ چین

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوای شهر دون هوانگ چیناز سال ۲۰۱۵ ، شهر دون هوانگ چین به 9 شهرستان به صورت مجزا تقسیم بندی و ۲ ناحیه مجزای مسکونی دیگر نیز برای تقسیمات شهر در نظر گرفته شد. آب و هوای دون هوانگ بسیار به شرایط آب و هوای خشک و سرد بیابانی شباهت دارد. تراکم آب و هوایی در طول یک سال در این منطقه ۶۷ میلی متر است. درصد بیشتری از تراکم هوا، در فصل تابستان می‌باشد. همین میزان رطوبت در اثر آب و هوای بیابانی به سرعت در این منطقه تبخیر می‌شود. زمستان های شهر، طولانی و بسیار سرد است و متوسط دمای هوا در طول ۲۴ ساعت تا حدود ۸ درجه سانتی گراد زیر صفر در ماه ژانویه می رسد. دمای هوا در فصل تابستان بسیار داغ بوده و در ماه جولای، متوسط دمای هوا به حدود ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد.

متوسط دمای هوای دون هوانگ

متوسط دمای هوا در شهر در طول یک سال، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد گزارش شده است. بیشترین میزان تابش نور خورشید در این شهر در ماه مارس با حدود ۶۹ درصد و در ماه اکتبر به حدود ۸۲ درصد می‌رسد؛ به همین دلیل بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر قصد سفر به شهر دون هوانگ را دارید می توانید ماه مارس تا اکتبر را برای این کار انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری شهر دون هوانگ

 از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر دون هوانگ می‌توان به دریاچه ها، معبد های پاگودا و محله های قدیمی اشاره کرد. برخی از دریاچه هایی که در شهر دونگی به وجود آمده‌اند در مجاورت شن های صحرایی قرار دارند؛ به عنوان مثال، مسیر آبی یومِن (Yumen Pass) که در سال ۱۱۱ قبل از میلاد ساخته شده است در فاصله ۹۰ کیلومتری از شمال غربی شهر در بیابانی گوبی (Gobi) قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =

تماس بگیرید