تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر سانیا چین

شهر سانیا چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر سانیا،جنوبی ترین شهر جزیره هاینان و یکی از چهار شهر برتر استان هاینان از نظر رفاه و شرایط زندگی در جنوب کشور چین است.شهر ….

نویسنده: منتشر شده در: 12 ژانویه 2019 286 بازدید

شهر سانیا چین، پایان آسمان و اقیانوس

شهر سانیا چین، پایان آسمان و اقیانوس

شهر سانیا چین (Sanya)، جنوبی ترین شهر جزیره هاینان (Hainan Island) و یکی از چهار شهر برتر استان هاینان از نظر رفاه و شرایط زندگی در جنوب کشور چین است. طبق آخرین آمار که در سال 2010 قمری انجام شد، جمعیت این شهر برابر با 685408 نفر بوده است که این جمعیت در مساحتی به وسعت 58/1919 کیلومتر مربع ساکن هستند. شهر سانیا به خاطر آب و هوای گرمسیری خود به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور چین شناخته می شود. این شهر، بهترین مکان برای تمرینات تیم ملی والیبال ساحلی چین است. این شهر با نام “فلوریدای چین” نیز معروف است. اگر قصد دارید این شهر زیبا را از نزدیک تماشا کنید، با اخذ ویزای چین ، با بهروزسیر همراه شوید.

تاریخچه شهر سانیا چین

تاریخچه شهر سانیا چینآنچه امروز به عنوان شهر سانیا چین می شناسیم، در دوران باستان با عنوان یاژو (Yazhou)، آیچاو (Aichow) معروف بوده است و قدمت آن به دوران حکومت امپراتوری کین (Qin) – در سال های 221 تا 206 قبل از میلاد – باز می گردد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر، در برخی منابع از شهر سانیا با عبارت “پایان آسمان و اقیانوس”، یاد می شود. این شهر در زمان امپراتوری های تاریخ به عنوان یک تبعیدگاه برای افراد مخالف امپراتوری استفاده می شده است.

شهر سانیا و راهب بودایی

در طول حکومت سلسله تانگ، یک راهب بودایی به نام جیان ژِن (Jianzhen) برای انجام یک مأموریت به این شهر وارد شد و از این مسیر برای حرکت به سمت کشور ژاپن استفاده کرد. این شهر در طول قرن 19 و 20، شاهد وقایع تاریخی و برخی جنگ هایی میان چین و ژاپن بوده است. در قرن 21، شهر سانیا دارای اهمیت استراتژیکی بیشتر در منطقه شد تا آنجا که ارتش چین از این شهر به عنوان حفاظت از جزایر دریای جنوبی چین استفاده می کند. با اخذ ویزای فوری چین می توانید برای تماشای بناهای تاریخی این شهر به چین سفر کنید.

شرایط آب و هوایی شهر سانیا

شرایط آب و هوایی شهر سانیاآب و هوای شهر سانیا چین دارای شرایط مرطوب و خشک است. در تمام طول سال، این شهر، آب و هوای بسیار گرمی را تجربه می کند. در فصل های مرطوب، شاهد افزایش رطوبت و طوفان های شدید در نزدیکی سطح زمین در شهر سانیا هستیم. خنک ترین شرایط آب و هوا را در ماه ژانویه در این شهر خواهیم داشت که دمای هوا حدود 6/21 درجه سانتی گراد می باشد. گرم ترین ماه سال، ژوئن با دمای حدود 8/28 درجه سانتی گراد است. بهروزسیر، بهترین زمان سفر به شهر سانیا در جنوب چین را فصل تابستان می داند.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر سانیا چین

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر سانیا چیندر سال های اخیر، شهر سانیا چین بیشتر مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. در نقاط مختلف این شهر، هتل های بین المللی مجهز و بسیار مدرنی ساخته شده است که در جذب توریست ها توانسته موفق عمل کند. هتل ها و اماکن اقامتی این شهر، بهترین مکان برای پذیرایی از مهمان ها و مسافران هستند. علاوه بر هتل ها، رستوران های شهر سانیا نیز شهرت خاصی در میان گردشگران پیدا کرده اند. بهروزسیر پیشنهاد می کند با ویزای فوری چین به این شهر سفر کنید و طعم بی نظیر غذاهای دریایی رستوران های شهر را تجربه نمایید.

شهر سانیا و زندگی دلفین ها

در سال های اخیر، آب های خلیج سانیا شفاف تر و سالم تر به نظر می رسند بنابراین مکان مناسبی برای گونه های مختلف دلفین های دریایی می باشند. منظره شنای گروهی دلفین ها می تواند جذاب ترین و لذت بخش ترین جاذبه گردشگری شهر باشد که متأسفانه نادیده گرفته شده است.

مجسمه بزرگ بودا در گوآن یین (Guan Yin) سانیا

مجسمه بزرگ بودا در گوآن یین (Guan Yin) سانیا

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر سانیا، مجسمه بزرگ بودا در گوآن یین (Guan Yin) در جنوب سانیا است. ارتفاع از مجسمه حدود 108 متر بوده و بلندترین مجسمه جهان به شمار می رود . ساخت این مجسمه در 2005 به پایان رسیده است. خلیج یالونگ (Yalong Bay) با طول 5/7 کیلومتر، زیباترین جاذبه گردشگری را در مناطق ساحلی شرق سانیا به نمایش می گذارد.

پارک گوزن در شهر سانیا چین

پارک گوزن در شهر سانیا چین

پارک گوزن، یکی از مکان های دیدنی شهر سانیا چین است. در این شهر، مجسمه های سنگی غول پیکر وجود دارند که یکی از مجسمه ها، شکارچی را نشان می دهد که در حال انتقال یک گوزن می باشد؛ هنگامی که گوزن نمی تواند از چنگ شکارچی فرار کند، در چشمان او نگاه می کند و به یک زن زیبا تبدیل می شود. شکارچی نمی تواند او را بکشد و عاشق او می شود. این مجسمه، اشاره به داستان این شکارچی دارد. بهروزسیر توصیه می کند تماشای این پارک منحصر به فرد در شهر سانیا را از دست ندهید.

دیگر مکانهای دیدنی شهر سانیا

از مکان های دیدنی دیگر شهر سانیا چین می توان به جزیره های وِست (West)، جزیره فونیکس، جزیره ووژی ژو (Wuzhizhou)، معبد نان شان (Nanshan Temple)، غار لوبی (Luobi Cave)، پارک ساحل اقیانوسی لیان، غارهای داکسیائو دونگ تیان (Daxiao Dongtian Caves) و … اشاره نمود.

شاید دوست داشته باشید بخوانید شهر گویلین چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

تماس بگیرید