تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر لیجیانگ چین

شهر لیجیانگ چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر لیجیانگ چین، یکی از شهرهای بسیار عالی با امکانات کامل رفاهی برای زندگی در شمال غربی استان یان نان در کشور چین است.وسعت این ….

نویسنده: منتشر شده در: 09 ژانویه 2019 223 بازدید

شهر لیجیانگ چین و جاذبه های گردشگری آن

شهر قدیمی لیجیانگ چین و جاذبه های گردشگری آن

شهر لیجیانگ چین (Lijiang)، یکی از شهرهای بسیار عالی با امکانات کامل رفاهی برای زندگی در شمال غربی استان یان نان (Yunnan) در کشور چین است. وسعت این شهر، 21219 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن در حدود 1244769 نفر در سال 2010 قمری گزارش شده است. این شهر از نظر تاریخی دارای ارزش زیادی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یونسکو، نام شهر قدیمی لیجیانگ را بر این شهر قرار داده است. برای سفر به لیجیانگ می توانید در تور چین شرکت کنید. بهروزسیر از شما دعوت می کند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور چین آشنا کنیم.

تاریخچه شهر لیجیانگ

تاریخچه شهر لیجیانگ چینآنچه امروزه به عنوان شهر لیجیانگ چین می شناسیم برای اولین بار از ابتدای دوران حکومت سلسله یوآن آغاز شد و تا سیزدهمین سال این حکومت، سال 1276 میلادی، توسعه یافت. 100 هزار سال پیش، مردم عصر پالئولیتیک در این منطقه ساکن بوده اند. اکتشافات باستان شناسی و نقاشی های روی دیواره های غارها که از شهر لیجیانگ به دست آمده حاکی از آن می باشند که این شهر جزو باستانی ترین منطقه چین بوده و دارای ارزش تاریخی است؛ ابزار و وسایل مختلف بسیار قدیمی، وسایل سنگی، فلزی و … در نزدیکی رودخانه جین شا (Jinsha River) یافت شدند که نشان دهنده فعالیت های مردم باستان در سرزمین های جنوب غربی چین می باشند. بهروزسیر، بررسی تاریخ این شهر را بسیار جذاب و هیجان انگیز می داند و عقیده دارد اگر در قالب تور چین به این منطقه سفر کنید، می توانید از نزدیک با این شهر آشنا شوید.

تاثیر شهر قدیمی بایشا در لیجیانگ

تاثیر شهر قدیمی بایشا در لیجیانگشهر لیجیانگ چین در دورانی از تاریخ، مقارن با دوران امپراتوری های سلسله مینگ و کینگ، تحت سلطه رهبران بومی خانواده مو (Mu) بوده است. در بیان تاریخ این شهر باید به مکان باستانی دیگری نیز اشاره کرد که نقش مهمی در منطقه ایفا می کرده است. شهر قدیمی بایشا (Baisha Old Town)، پایتخت و مرکز تجاری، فرهنگی و سیاسی مردم محلی ناکسی به مدت 400 سال – از سال 658 تا 1107 پس از میلاد – بوده است. این دوران، مقارن با حکومت سلسله تانگ بوده است. شهر قدیمی بایشا از نظر تجارت ابریشم، اهمیت زیادی داشته است. این شهر در مسیر قدیمی جاده ابریشم در جنوب غربی چین واقع شده است.

شرایط آب و هوایی شهر لیجیانگ چین

شرایط آب و هوایی شهر لیجیانگ چینبا توجه به ارتفاع زیاد و عرض جغرافیایی کم شهر لیجیانگ، چین  مرکز شهر دارای شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری و گرمسیری است. زمستان های این شهر، سرد و مرطوب و بسیار خشک است. مردم شهر در زمستان، شاهد تابش آفتاب هستند. در ماه ژانویه در برخی روزها شرایط یخبندان رخ می دهد و میانگین دمای هوا حدود 6 درجه سانتی گراد می باشد.

فصل بهار و تابستان در شهر لیجیانگ

فصل بهار در شهر لیجیانگ به زودی فرا می رسد و دارای شرایط خشک و آفتابی بوده و معمولاً تا اواخر ماه مه طول می کشد. تابستان های این شهر، گرم و بارانی است؛ متوسط دمای هوا در تابستان حدود 5/18 درجه سانتی گراد می باشد. فصل پاییز این شهر بسیار رویایی، جذاب و دیدنی است. بارش باران در این فصل، کمتر رخ می دهد و اغلب روزها شرایط، آفتابی است. میانگین دمای هوا در سال، 13 درجه سانتی گراد است. بهروزسیر، سفر به شهر لیجیانگ را در قالب تور چین در تمام فصل های سال، مناسب می داند و پیشنهاد می کند منظره های این شهر را در ماه های مختلف از دست ندهید.

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر لیجیانگ چین

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر لیجیانگبا توجه به پیشینه تاریخی شهر لیجیانگ چین ، مکان های باستانی و جاذبه های زیبایی را می توان در این شهر تماشا کرد که همه آن ها به دوره های مختلف تاریخ این شهر مربوط می شوند. یکی از این مکان های دیدنی که می توان در سفر به چین در این شهر تماشا کرد، شهر قدیمی لیجیانگ است. این منطقه قدیمی، نمادی از فرهنگ و تاریخ ملی است و در اواخر دوران امپراتوری سلسله سونگ (اواخر قرن 13 پس از میلاد)، ساخته شده است. شهر باستانی لیجیانگ با ارتفاع 2416 متر و وسعت 8/3 کیلومتر مربع، قدمت بیشتری از شهر ناکسی دارد. این محوطه باستانی در سال 1997 در فهرست میراث فرهنگی – ملی جهانی، یونسکو به ثبت رسیده است.

دریاچه لوگو شهر لیجیانگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر لیجیانگ چین، دریاچه لوگو (Lugu Lake) است. این دریاچه در ارتفاع 2680 متر بالاتر از سطح دریا و در مساحتی به وسعت 50 کیلومتر مربع قرار دارد. عمق متوسط این دریاچه 45 متر و در عمیق ترین نقطه، 93 متر است.

اگر در تور چین شرکت کنید می توانید به شهر لیجیانگ سفر کرده و از جاذبه های طبیعی آن نظیر کوهستان برفی Jade Dragon، کوهستان لائوجان و رودخانه های اطراف لذت ببرید. بهروزسیر به شما اطمینان می دهد در این شهر، لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم خواهید زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =

تماس بگیرید