تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر چانگشا چین

شهر چانگشا چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر چانگ شا چین پایتخت و بزرگترین شهر استان هونان در مرکز جنوب کشور چین است.این شهر وسعتی در حدود 11819کیلومتر مربع را پوشش داده ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 سپتامبر 2022 414 بازدید

شهر چانگشا چین پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هونان

شهر چانگشا چین (Changsha)، پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هونان (Hunan) در مرکز جنوب کشور چین است. این شهر، وسعتی در حدود 11819 کیلومتر مربع را پوشش داده است و در قسمت های شمالی با نواحی یوئِیانگ (Yueyang) و یی یانگ (Yiyang) احاطه شده است. طبق آخرین آمار به ثبت رسیده در سال 2010، این شهر دارای جمعیت 7044118 نفر می باشد. اگر قصد دارید یکی از شهرهای جذاب با مناظر طبیعی کشور چین را برای گردشگری انتخاب کنید، ویزای چین تهیه کرده و در تور چین شرکت کنید.

شهر چانگشا چین پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هونان

شهر چانگشا چین پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هونان

شهر چانگشا در دشت زمین های رودخانه ژیانگ (Xiang River) که در سمت غرب با کوهستان لوئاژیائو ( LuoXiao Mountaines) در سمت شرق با کوهستان وولینگ (Wuling Mountains) احاطه شده است، قرار دارد. این شهر دارای آب و هوای معتدل نیمه گرمسیری است که زمستان های سرد و تابستان های مرطوب دارد. میانگین دمای هوای این شهر، 8/16 تا 3/17 درجه سانتی گراد است و متوسط بارندگی، 1358 تا 1552 میلی متر می باشد. بهروزسیر، سفر به شهر چانگشا در چین را از طریق ویزای چین به علاقه مندان به سرزمین های شرقی زمین پیشنهاد می دهد.

پیشینه تاریخی شهر چانگشا

این شهر دارای پیشینه تاریخی حدود 3000 قبل می باشد. این شهر در دوران سلسله امپراتوری هان در سال های 206 تا 220 قبل از میلاد به عنوان پایتخت ایالت چانگشا به شمار می رفت. همچنین این شهر در سال 907 تا 951 پیش از میلاد، پایتخت ایالت چو (Chu) در ده دوره پادشاهی مختلف محسوب می شد. هنگامی که نساجی و ابریشم در شهر چانگشا رونق گرفت، دروازه های شهر در سال 1904 رو به دنیای تجارت گشوده شد. این عامل موجب شد بسیاری از اروپاییان و آمریکایی ها برای کار و تجارت در این منطقه ساکن شوند.

پیشینه تاریخی شهر چانگشا

پیشینه تاریخی شهر چانگشا

شهر چانگشا، مکان تبدیل مائوزدونگ به کومونیسم به شمار می رفت. این شهر شاهد صحنه های نبرد میان ارتش چین و ژاپن در سال های 1931 تا 1945 بوده است. آنچه از این شهر اکنون به عنوان مقصد گردشگری جهان یاد می شود، مرکز مهم تجاری، ساخت و ساز و حمل و نقل در کشور چین است.

آب و هوای شهر چانگشا چین

آب و هوای شهر چانگشا چین ، مرطوب نیمه گرمسیری است. دمای هوا در ژانویه حدود 6/4 درجه سانتی گراد و در ماه جولای، 29 درجه سانتی گراد است. بیشترین احتمال تابش خورشید در این شهر، ماه های مارس تا آگوست است که تابش پرتوهای خورشید از 19% تا 57% متغیر می باشد. به طور کلی این شهر در یک سال، 1545 ساعت از نور خورشید بهره مند است.

آب و هوای شهر چانگشا چین

آب و هوای شهر چانگشا چین

اگر ویزای چین را تهیه کنید می توانید در بازدید از این شهر با بهروزسیر همسفر شوید.
تابستان های شهر چانگشا، طولانی و بسیار گرم، همراه با بارندگی های سنگین و شدید می باشد؛ پاییز این شهر، معتدل و مطلوب است و خشک ترین فصل سال به شمار می رود. زمستان های چانگشا، سرد و برفی است. فصل بهار چانگشا بسیار دلنشین و جذاب است؛ بارندگی و رطوبت هوا در این فصل، زیاد است و در بیش از 30% روزهای این فصل، تابش نور خورشید را می توانید تماشا کنید.

نقش رودخانه های شهر چانگشا در حمل و نقل شهری

شهر چانگشا توسط چند رودخانه بسیار مهم و اصلی احاطه شده است. این رودخانه های مهم عبارتند از رودخانه ژیانگ (Xiang)، لیو یانگ (Liuyang)، جین (Jin)، وِی (Wei)، لانگ وانگ گانگ (Longwanggang) و رودخانه لائودائو (Laodao). حمل و نقل آبی در این شهر از طریق این مسیرهای آبی انجام می شود. پایانه دریایی حمل و نقل در این شهر در شمال ناحیه چانگشا قرار دارد که یک سیستم مبادله بین المللی کالا را فراهم ساخته است.

نقش رودخانه های شهر چانگشا در حمل و نقل شهری

نقش رودخانه های شهر چانگشا در حمل و نقل شهری

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر چانگشا چین

شهر چانگشا چین یکی از محبوب ترین شهرهای کشور چین از نظر اقتصاد و گردشگری است. مکان های تاریخی و باستانی که نمادی از دوران مختلف امپراتوری در این سرزمین هستند از سویی و جاذبه های طبیعی نظیر پارک ها، کوهستان ها و دشت های زیبا از سویی دیگر، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت این شهر جذب می کنند. بهروزسیر عقیده دارد سفر به چانگشا از طریق ویزای چین می تواند فرصت کافی را برای توریست ها در اختیار آنان قرار دهد.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر چانگشا چین

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر چانگشا چین


کوه یوئِلو (Mount Yuelu)، پارک مارتیر (Martyr Park)، موزه ژیانگ ژو (XiangXiu)، موزه هونان چین (Hunan Arts Museum)، پارک وانگ یو (Wangyue Park)، پارک ژیائویوآن (Xiaoyuan Park)، بنای باستانی خانه مینگ فان (Mingfan House)، برج تیان ژین (Tianxin Tower)، موزه بامبو، معبد کای فو (Kai Fu Temple)، آکواریوم شهر چانگشا، تنها برخی از مهم ترین مکان های دیدنی شهر چانگشا هستند.
برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری فوق، ویزای چین را تهیه کنید و همراه با بهروزسیر از این سرزمین لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

تماس بگیرید