تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

غارهای موگائو ،بناهایی شگفت انگیز از بودا

غارهای-موگائو-چهارم--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

غارهای موگائو ، یکی از شگفت انگیزترین آثار گردشگری و تاریخی در استان گانسو در شهر دان هوآنگ در کشور چین است. این غارها با ….

نویسنده: منتشر شده در: 17 آوریل 2019 185 بازدید

غارهای-موگائو---بهروزسیرغارهای موگائو (Mogao)، یکی از شگفت انگیزترین آثار گردشگری و تاریخی در استان گانسو در شهر دان هوآنگ در کشور چین است. این غارها با نام “غارهای بوداهای غول پیکر” یا “غارهای هزاران بودای غول پیکر” در کشور چین شهرت دارند. در حقیقت، غارهای موگائو، متشکل از یک سیستم پیوسته شامل ۴۹۲ معبد است که حدود ۲۵ کیلومتری از سمت جنوب شرقی مرکز شهر دان هوآنگ قرار گرفته اند. این غارها به عنوان نمادی از مذهب و تمدن چین باستان در این استان محسوب می‌شوند و یادگاری از جاده ابریشم در آن دوران تاریخی می باشند. با ویزای چین از بهروزسیر می توانید از تماشای این مناظر سنگی لذت ببرید.

 غارهای موگائو به عنوان مرکز مجسمه های بودا در این شهر محسوب شده و یک ناحیه مرکزی برای تجمع بوداهای غرب، شرق و همچنین غارهای پنج معبد به شمار می روند. آنچه در این غارها به عنوان جاذبه گردشگری در دسترس توریست ها قرار دارد در حقیقت، هنر بودایی ها در دوره‌های مختلف تاریخی با قدمتی هزار ساله می باشد. غارهای موگائو به عنوان جاذبه های گردشگری استان گانسو شناخته می‌شوند. اگر به مکان های جذاب و اسرارآمیز علاقه دارید بهروزسیر پیشنهاد میکند پس از اخذ ویزای چین، در تور گردشگری چین شرکت کنید.

غارهای-موگائو-دوم--بهروزسیر اولین آثار هنری بودا که به عنوان یک غار بودا در این مجموعه غارها ساخته شد به حدود ۳۶۶  پس از میلاد باز می‌گردد. غارهای موگائو، نماد باشکوهی از آیین بودا در کشور چین هستند و از نظر ارزش تاریخی با مجسمه های بودا در غارهای لانگمن برابری می کنند. بسیاری از اسناد تاریخی که نشان دهنده آثار کشف شده در غارهای موگائو هستند و به صورت مکتوب کشف شده اند در حال حاضر در کشورهای مختلف گسترده شده به طوری که برخی از این مجموعه ها را می توان در شهر بیجینگ، شهر لندن، پاریس و برلین مشاهده کرد.

 مروری بر تاریخچه غارهای موگائو و معماری آنها

تاریخچه-غارهای-موگائو-و-معماری-آنها--بهروزسیر از زمانی که شهر دان هوآنگ در دوره های امپراتوری هان (Han) در سال ۱۱۱ قبل از میلاد تاسیس شد و به عنوان دروازه ای به سمت غرب در کشور چین معرفی گشت، این مکان به منزله مرکز تجاری در راه ابریشم شناخته شد و راهی برای ارتباط ملت های مختلف از غرب به شرق باز نمود. در حقیقت، آیین بودا از طریق توسعه شهرها به واسطه جاده ابریشم به کشور چین وارد شد. غارهای موگائو نیز در نزدیکی این شهر به همین دلیل به وجود آمدند. برخی از اسناد باستان شناسی نشان می دهند اولین غارها به قرن چهارم پس از میلاد باز می گردند. در آن زمان، امپراتوری تانگ بر این سرزمین حکومت می‌کرده است. بهروزسیر پیشنهاد می کند در سفر به کشور چین، بازدید از غارهای موگائو را از دست ندهید.

 در طول حکومت امپراتوری تانگ، اهمیت زیادی به بودا و پیروان بودایی داده می شد تا جایی که معبدهای بسیاری را در این شهر ساخت. کتابخانه ای که در دل غارهای موگائو ساخته شده میراث ارزشمندی برای گردشگری شهر دان هوآنگ شناخته می شود. در مجموع، ۱۷ غار، توسط باستان شناسان در این منطقه کشف شدند که همه به صورت یک مجموعه کتابخانه ای، آثار باستانی را به نمایش گذاشته بودند. برای بازدید از غارهای موگائو و تماشای این کتابخانه های سنگی می توانید با اخذ ویزای چین و استفاده از خدمات بهروزسیر، راهی سرزمین های شرقی شوید.

غارهای-موگائو-سوم--بهروزسیرموارد دیگری که به عنوان جاذبه های گردشگری غارهای موگائو محسوب می شوند و نظر توریست ها و گردشگران خارجی و همچنین دانشمندان را به سمت این استان جذب کرده‌اند، مقوله هنر و معماری در این غارها است .در دیواره غارها، آثار بسیار زیبا و ارزشمند از هنر نقاشی و حکاکی روی سنگ را می توان به صورت آشکار مشاهده کرد. همچنان در غارهای کتابخانه ای می توان آثار نقاشی که بر روی ابریشم، چوب، پوست حیوانات، آثار ادبیات و همچنین خوشنویسی را تماشا نمود؛ آنچه در این غارها وجود دارند از نظر ارزش تاریخی و هنر مشرق زمین در نوع خود بی نظیر هستند.

غارهای-موگائو-چهارم--بهروزسیر معماری غارهای ماکائو همان چیزی است که چشم گردشگران را به خود خیره می‌سازد؛ این غارها از حفره های بسیار غول پیکر و دالان های مارپیچ تشکیل شده که در تمامی مناطق می توان مجسمه های بسیار عظیمی از بودا را مشاهده نمود. قدمت ساخت بسیاری از قسمت های غارهای موگائو به سلسله های سونگ و تانگ باز می‌گردد. مجسمه هایی که در این غارها می توانید تماشا کنید به قدری متنوع، جذاب و حرفه ای ساخته شده اند که هر کدام از دیگری متمایز بوده و شگفتی گردشگران را برمی‌انگیزند.

غارهای-موگائو-پنجم--بهروزسیر اگر مرور مختصری بر تاریخ ساخت غارهای موگائو در کشور چین داشته باشیم می ‌توانیم به این صورت بیان کنیم:

  • دوران 6 پادشاه: ساخت تعداد 7 غار
  • دوران امپراتوری وِی شمالی و وِی غربی: 10 قسمت از هر غار
  • امپراتوری ژو جنوبی: 15 غار
  • سلسله سویی: 70 غار
  • اوایل دوران حکومت تانگ: 44 غار
  • اواسط دوران تانگ: 44 غار
  • اوج حکومت سلسله تانگ: 80 غار
  • اواخر دوران تانگ: 60 غار
  • سلسله سونگ: 43 غار
  • دوران ژیا غربی: 82 غار
  • سلسله یوآن: 10 غار
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

تماس بگیرید