تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معبد کنفوسیوس چین ،نمادی از تمدن سلطنتی

معبد کنفوسیوس
چکیده این مطلب:

معبد کنفوسیوس یکی از جاذبه های گردشگری در کشور چین است؛ این مکان،معبدی است که برای پاسداری از جایگاه کنفوسیوس و احترام به مقام فلاسفه ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 سپتامبر 2022 486 بازدید

معبد کنفوسیوس کجاست

معبد کنفوسیوس (Confucius Temple) یکی از جاذبه های گردشگری در کشور چین است؛ این مکان، معبدی است که برای پاسداری از جایگاه Confucius و احترام به مقام فلاسفه و حکیمان پیرو کنفوسیوس در ادیان قومی چین و سایر ادیان آسیای شرقی ساخته شده است. این معبد در دوران مختلف به عنوان مکانی برای آزمون های سلطنتی در چین و ویتنام به شمار می رفت که اغلب شامل مدارس و دوره های آموزشی می شد.

اگر قصد دارید از این بنای باستانی که نمادی از فرهنگ و تمدن مشرق زمین است دیدن کنید، می توانید ویزای چین را دریافت کرده و با بهروزسیر به سمت کشور چین رهسپار شوید.

معبد کنفوسیوس کجاست

معبد کنفوسیوس کجاست

اسامی مختلف برای معبد کنفوسیوس در کشورهای مختلف آسیای شرقی

معبدهایی که در کشورهای آسیای شرقی وجود دارند معمولاً اسامی مختلف دارند. دو مورد از بزرگ ترین معبدهای کشور چین در شهرهای کوفو (Qufu) و بیجینگ (Beijing) قرار دارند که با نام “معبد Confucius ” شهرت یافته اند. در شهر شانگهای، کشور ویتنام، کره و اندونزی، معابد کنفوسیوس با نام “معبدهای ادبیات” یا “معبدهای حکیمان ادبیات” معروف هستند. در نواحی جنوبی کشور چین، این معابد به احترام وِنچانگ وانگ (Wenchang Wang) به این نام خوانده می شوند. در کشور ژاپن، این معبد معمولاً با نام “معابد” یا “سالن های حکیمان” شهرت دارند.

اسامی مختلف برای معبد Confucius

اسامی مختلف برای معبد Confucius

تاریخچه معبد کنفوسیوس

معبدهای ایالتی که به نام معبد کنفوسیوس اختصاص داده شده بودند به تدریج توسعه یافتند. در سال 195 قبل از میلاد، هان گائو زو (Han Gao Zu)، بنیانگذار سلسله هان، برای روح Confucius در آرامگاه خود در شهر کوفو قربانی کرد. مراسم قربانی کردن برای روح کنفوسیوس در دانشگاه سلطنتی از سال 241 پایه گذاری شد.
در سال 454، سلسله لیو سونگ (Liu Song) در جنوب کشور چین، یک معبد Confucius برجسته و ارزشمند ساخت.

در سال 489، وِی شمالی (Northern Wei) یک معبد کنفوسیوس در پایتخت ساخت که به عنوان اولین منطقه در خارج از شهر کوفو در شمال شناخته شد. در سال 630، سلسله تانگ (Tang) اعلام کرد که مدارس تمام استان ها و مناطق باید دارای این معبد باشند؛ به این ترتیب ساخت این معبد به تدریج در سراسر چین گسترش پیدا کرد.

تاریخچه معبد Confucius

تاریخچه معبد Confucius

زیارتگاه های معروف کنفوسیوس شامل معبد کنفوسیوس در جیان شوی (Jianshui)، ژی آن (Xian)، فوزی میائو (Fuzi Miao) در نانجینگ (Nanjing) و این معبد در شهر بیجینگ می باشند که برای اولین بار در سال 1302 ساخته شدند. البته قدیمی ترین معبد منسوب به Confucius در شهر کوفو واقع در استان شان دونگ (Shandong) قرار دارد. این معبد در سال 479 قبل از میلاد، یک سال پس از مرگ Confucius ساخته شد. این معبد در دوران مختلف و طی بیش از 2000 سال در حال گسترش بود تا آنجایی که به صورت آنچه امروزه شاهد آن هستیم، در آمده است. با دریافت ویزای انفرادی چین می توانید به شهر کوفو سفر کرده و از این بنای کهن دیدن کنید.

زیارتگاه های معبد Confucius

زیارتگاه های معبد Confucius

معماری بنای معبد کنفوسیوس

از اوایل دوران امپراتوری سلسله تانگ (Tang)، سال های 618 تا 907، معبدهای کنفوسیوس در نواحی و مناطق مختلف در مدارس سراسر این امپراتوری، در کنار یا جلوی مدرسه ساخته شدند. معبد Confucius معمولاً دارای یک دروازه جلویی است که با عنوان دروازه لینگ ژینگ (Lingxing) شناخته می شود. در محوطه داخلی معبد، عموماً 3 حیاط قرار دارد که در برخی از این معبدها، تعداد 2 حیات ساخته شده است. بنای اصلی معبد، در قسمت داخلی آن قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از محوطه حیاط عبور کرد.

در فضای داخلی این معبد بر خلاف معبدهای دائوئیسم و بودیسم، تصاویر و نقش های مصور بر روی دیوارها و ستون ها وجود ندارد. شاید در برخی مکان ها در این معبد بتوان مجسمه هایی از چوب یا سفال مشاهده کرد. اگر با ویزای انفرادی چین به شهر کوفو سفر کنید می توانید تصاویر Confucius را در این معبد تماشا کنید. البته بسیاری افراد با حضور تصویر کنفوسیوس در معبد مخالف بودند چرا که این کار را تقلیدی از آئین بودا و معبدهای بوداییان می دانستند. بهروزسیر پیشنهاد می کند به شهر کوفو سفر کنید و با قسمت های مختلف این معبدها از نزدیک آشنا شوید.

زیارتگاه های معبد کنفوسیوس

زیارتگاه های معبد کنفوسیوس

معبد کنفوسیوس در سایر کشورهای آسیای شرقی

آموزش های Confucius به واسطه گسترش این معبد در سایر کشورها نیز رواج یافتند. این معبدها در کشورهای ویتنام، کره و ژاپن نیز ساخته شدند. از اوایل قرن هجدهم، معبد کنفوسیوس حتی در برخی از مناطق اروپا و آمریکا نیز ساخته شد. نمونه هایی از کشورهایی که این معابد را بنا نهاده اند شامل شهر هنگ کنگ، کشور تایوان، ویتنام، کره، اندونزی و مالزی می باشند.

به دلیل اینکه محل ظهور کنفوسیوس، فیلسوف و حکیم معروف مشرق زمین در سرزمین چین بوده است، برای آشنایی با مراسم، فرهنگ و عقاید کنفوسیوس و تماشای بنای اصلی این معبد می توانید ویزای انفرادی چین را دریافت کرده و به کشور چین سفر کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «معبد کنفوسیوس چین ،نمادی از تمدن سلطنتی»
سید منصور گفت:

تشکر از معلومات تان بسیار معلومات خوب و ارزش من بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

تماس بگیرید