تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

مهاجرت به چین

مهاجرت به چین
چکیده این مطلب:

مهاجرت به چین، سختی ها و دشواری های خاص خود را دارد. بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند با تصور اینکه ….

نویسنده: منتشر شده در: 07 اکتبر 2022 331 بازدید

مهاجرت به چین ؛ شرایط و سختی های آن

مهاجرت به چین ، سختی ها و دشواری های خاص خود را دارد. بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند با تصور اینکه بتوانند یک شغل پردرآمد برای خود پیدا کنند، راهی این سرزمین می شوند تا بتوانند اقامت موقت ( ویزای چین ) و سپس اقامت دائم را دریافت کنند؛ غافل از اینکه کار و زندگی در یک کشور شرقی با زبان و فرهنگ کاملاً بیگانه، تحقیق و بررسی های خاص خود را طلب می کند.

مهاجرت به چین

مهاجرت به چین

خوشبختانه با رشد اطلاع رسانی اینترنتی در خصوص مهاجرت به چین که توسط موسسه های مهاجرتی ارائه می شوند، امکان سنجش کار و زندگی در این کشور به سادگی میسر شده است. با یک مشاوره ساده قبل از سفر به چین می توان متوجه شد که مهاجرت به این کشور، مقرون به صرفه است یا خیر و چه امکانات یا ملزوماتی را می طلبد. با بهروزسیر همراه باشید تا شما را با برخی از محدودیت ها و چالش های مهاجرت به چین آشنا کنیم.

چالش های مهاجرت به چین

مشکلات مربوط به زبان و فرهنگ در مهاجرت به چین:

یکی از سختی های مهاجرت به چین، نا آشنا بودن با زبان رسمی چین و فرهنگ مردم محلی و بومی است. تصور کنید به کشور چین وارد شده اید و حتی یک حرف از واژه ها و عبارت های نوشتاری و گفتاری مردم یا تابلوها را در سطح شهر متوجه نمی شود! این واقعاً یک فاجعه بزرگ است. قطعاً در این حالت نمی توانید مسیر خود را پیدا کنید، با کسی صحبت کنید و یا حتی نمی توانید از یک فروشگاه خرید کنید.

مگر آنکه کتاب راهنما را به همراه داشته باشید که استفاده از آن هم برای فردی که اصلا به زبان چینی آشنا نیست، بسیار زمان بر خواهد بود. اگر یک راهنمای زبان چینی همراه شما نباشد حتماً به مشکل برمی خورید.

مهاجرت به چین برای کار

مهاجرت به چین برای کار

مشکل بزرگ دیگری که آن را جزو سختی های مهاجرت به چین دسته بندی می کنیم و به نوعی با فرهنگ مردم این کشور مرتبط است، غذاها و خوراکی های این کشور است. آشپزی چینی با ذائقه سایر کشورها متفاوت است. نوع غذاها و مواد اولیه ای که این مردمان برای طبخ غذاهای خود استفاده می کنند به طور کامل با سایرنقاط جهان متفاوت است.

برخی از غذاهای چینی به طور وحشتناکی، چندش آور هستند و حتی رد شدن از کنار آنها هم غیر قابل تصور است. در بسیاری از مناطق این کشور، به ویژه محله های بومی، اعتقاد مردم به ارواح، شیاطین، خیر و شر و …، وجود دارد. زندگی کردن در کنار این عقاید که برخی از آنها بسیار خرافه و پوچ هستند، دشواری های مهاجرت به چین محسوب می شوند.

دشواری های مربوط به زندگی شهری در مهاجرت به چین:

 یکی دیگر از سختی های مهاجرت به چین، مسائل مربوط به زندگی شهری است. این مشکلات به ویژه برای زندگی در شهرهای بزرگ نظیر پکن، شانگهای، گوانگژو و ….، بیشتر است. هوای کلان شهرها به شدت آلوده است و در مناطق صنعتی و در اطراف کارخانه ها، این بحران، جدی تر می شود. در برخی موارد نیز سطح آلاینده ها در شهرهای چین از حد متعادل، فراتر می رود که این امر، سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

زندگی شهری در مهاجرت به چین

زندگی شهری در مهاجرت به چین

یکی دیگر از مشکلاتی که در مهاجرت به چین وجود دارد، تأمین مسکن است. خرید خانه یا آپارتمان و یا اجاره یک ملک مناسب است. قیمت های مسکن در شهرهای مختلف چین بسیار گران است و هر ساله نیز رشد قابل توجهی دارد. برخی از آپارتمان ها بسیار محدود و کم وسعت هستند و شرایط رفت و آمد و زندگی را دشوار می کنند.

سختی های مربوط به یافتن شغل مناسب در مهاجرت به چین:

اگرچه اقتصاد چین به عنوان قدرتمندترین اقتصاد در جهان شناخته می شود اما یافتن شغل مناسب در این کشور برای مهاجرین خارجی، یک چالش بزرگ است. عدم آشنایی نیروی کار خارجی با زبان چینی هنگام مهاجرت به چین، تنها عاملی است که موجب می شود افراد ماهر و متخصص نتوانند موقعیت های بومی و پیشرفته را به دست آورند.

شغل مناسب در مهاجرت چین

شغل مناسب در مهاجرت چین

اکثر کارفرمایان چینی ترجیح می دهند که نیروهایی را به کار گیرند که به زبان چینی مسلط باشند تا بتوانند تعاملات بهتری با مشتریان داشته باشند.

دشواری های مربوط به یادگیری زبان رسمی چینی در مهاجرت به چین:

علی رغم سختی های مهاجرت به چین که در بخش های فوق، ذکر شدند، عده زیادی از مهاجران تمایل به کار و زندگی در این کشور را دارند. برخی از مؤسسه های زبان های خارجی در کشور چین، دوره های کوتاه مدت آموزش چینی را ارائه می دهند تا نیروهای کار، دانشجویان و متقاضیان مهاجرت به چین بتوانند با زبان این مردم اندکی آشنایی پیدا کنند.

زبان رسمی چینی در مهاجرت به چین

زبان رسمی چینی در مهاجرت به چین

یادگیری زبان چینی نیز دردسرهای خاص خودش را دارد. زبان چینی دارای گویش ها و لهجه های مختلفی است. بیشتر از 50 کاراکتر در زبان چینی وجود دارد که هر کدام در حالت های مختلف، به صورت های متفاوت تلفظ می شوند. هر کلمه در زبان چینی، یک معنا و مفهوم چندگانه دارد. تمام این عوامل، یادگیری زبان چینی را در مهاجرت به چین دشوار می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

تماس بگیرید