تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

موزه باستان شناسی ژوکودیان چین

موزه-باستان-شناسی--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

موزه باستان شناسی ژوکودیان،محلی به شکل یک غار در حومه منطقه فونگ شان در شهر بیجینگ است. این منطقه تاریخی و بسیار قدیمی، حاصل یافته ….

نویسنده: منتشر شده در: 16 فوریه 2019 85 بازدید

موزه-باستان-شناسی--بهروزسیرموزه باستان شناسی ژوکودیان (Zhoukoudian museum site)، محلی به شکل یک غار در حومه منطقه فونگ شان در شهر بیجینگ است. این منطقه تاریخی و بسیار قدیمی، حاصل یافته های باستان شناسی محققان و کاوشگران باستان شناس کشور چین است. اکتشافاتی که از این منطقه به دست آمده اند به آثاری از انسان های اولیه مربوط می شوند. در عمق حیرت و شگفتی فرو خواهید رفت اگر با ویزای توریستی چین به شهر بیجینگ سفر کنید و از موزه ژوکودیان بازدید نمایید. بهروزسیر از شما دعوت می کند اگر به اسرار دنیای باستان شناسی علاقه مند هستید در تور چین شرکت کرده و لحظات هیجان انگیزی را در این کشور تجربه کنید.

با توجه به آثاری که از منطقه باستانی موزه ژوکودیان به دست آمده است، بسیاری شواهد مبتنی بر این هستند که در این مکان اولین انسان ها زندگی می کرده اند؛ البته تاریخ دقیق آن از نظر باستان شناسی هنوز مشخص نشده است اما به نظر می رسد به حدود 700 تا 200 هزار سال پیش یا 670 تا 470 هزار سال باز می گردد اما قطعاً این تاریخ، زودتر از 530 هزار سال قبل نبوده است. اگر در تور چین شرکت کنید می توانید این مکان تاریخی را از نزدیک تماشا کنید.

باستان شناسی2 بهروزسیراز دیگر اکتشافات باستان شناسی که در موزه ژوکودیان می توانید مشاهده کنید، آثاری مربوط به قدیمی ترین حیوانات در این منطقه هستند؛ قدیمی ترین حیوانات در حدود 670 هزار پیش در این مکان می زیسته اند. استخوان ها و اشیای به دست آمده از موزه ژوکودیان، دلیل محکمی بر این ادعا است.

مروری بر تاریخچه باستان شناسی موزه ژوکودیان

موزه-ژوکودیان--بهروزسیریک زمین شناس سوئدی به نام یوهان گونار اندرسون (Johan Gunnar Anderson) اولین تحقیقات خود را در سال 1918 در منطقه ای که امروزه به عنوان موزه ژوکودیان می شناسیم انجام داد. در ابتدا او و همکارانش موفق نشدند آثار قابل توجهی به دست بیاورند. او کاوش های باستان شناسی خود را در سال های 1921 و 1923 ادامه داد تا اینکه موفق شد بقایایی از انسان های اولیه در این منطقه کشف کند.

آثاری که زمین شناس سوئدی در منطقه ژوکودیان به دست آورد شامل دندان هایی بودند که مشخص شد به نوعی گرگ تعلق دارد؛ آن ها نام این گونه را گرگ ژوکودیان نام نهادند. به این ترتیب این مکان باستانی با نام موزه ژوکودیان در سال 1934 شناخته شد.

مطالعات باستان شناسی در موزه ژوکودیان

موزه-ژوکودیان-2--بهروزسیرعمق غارهایی که در محل موزه ژوکودیان حفر شده اند گاهی به 40 متر نیز می رسند. در این عمق به طور کلی تعداد 13 لایه کشف شده اند که به این ترتیب معرفی می شوند؛ لایه های اول و دوم که لایه های سنگ های آهکی و تراورتن هستند و حدود 4 متر ضخامت دارند؛ در میان این لایه ها فسیل ها و ابزارهای سنگی کشف شدند.

لایه سوم که 3 متر ضخامت دارد، از سنگ های آهکی و بلوک ها تشکیل شده اند که روی سقف انباشته شده است؛ در این لایه فسیل ها، ابزارهای سنگی و آثاری از جمجمه اولین انسان ها کشف شده است.

لایه های 4 تا 12 هر یک دارای ضخامت های متفاوت در حدود 2 تا 6 متر هستند که آثاری از جمجمه انسانی، فسیل ها و ابزارهای سنگی از میان آن ها بیرون آورده شده اند. باستان شناسان عقیده دارند لایه های بیشتری نیز در اعماق وجود دارند که امکان حفاری برای آن ها وجود نداشته است؛ چه بسا بتوان آثار تاریخی دیگری را نیز در اعماق بیشتر به دست آورد.

بازدید از موزه ژوکودیان، یک تجربه هیجان انگیز برای سفر به اعماق تاریخ

موزه-ژوکودیان-هیجان--بهروزسیرآنچه امروزه در محل موزه ژوکودیان در شهر بیجینگ وجود دارد، مجموعه ای از چند غار و محوطه سنگی است. موزه ژوکودیان به محوطه های مختلفی تقسیم بندی شده است که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی از تمام قسمت ها دیدن کنند. این محوطه ها در زمان های مختلف کشف شده اند. اگر ویزای توریستی چین را دریافت کنید بی شک می توانید با تور چین به صورت گروهی از این موزه دیدن کنید.

محوطه های مختلف موزه ژوکودیان عبارتند از: محوطه شماره 2، محوطه شماره 3، محوطه شماره 4، محوطه شماره 13، محوطه شماره 14 و محوطه شماره 15. این مکان های تاریخی در سال های 1927، 1933، 1951 تا 1953 و 1973 کشف شده اند و به تدریج به موزه ژوکودیان پیوستند.

جالب است بدانید که بسیاری از آثاری که از این غارهای تاریخی به دست آمده اند به 100 هزار تا 200 هزار سال قبل باز می گردند. فسیل ها و استخوان هایی که در این غارها کشف شده اند، در نوع خود در کشور چین بی نظیر هستند. برای لذت بردن از تاریخ شهر بیجینگ می توانید با ویزای توریستی چین از خدمات تور چین در آژانس مسافرتی بهروزسیر استفاده کنید.

بازدید از محوطه موزه ژوکودیان بهتر است در قالب تورهای گردشگری انجام شود چرا که قدمت این آثار به اندازه ای است که باید حتماً یک راهنمای تور، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. نمونه هایی از تصاویر این غارهای باستانی را در این قسمت مشاهده می کنید.

موزه-ژوکودیان-هیجان1--بهروزسیر

موزه-ژوکودیان-هیجان2--بهروزسیر

موزه-ژوکودیان-هیجان3--بهروزسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 15 =

تماس بگیرید