تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

نمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

برخی-از-آداب-و-رسوم-در-جشنواره-بهاره-در-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

در تقویم قمری چینی ها از زمان باستان، فستیوال های بهاره در چین به عنوان جشنواره سال نوی چینی شناخته می شود. سال نو چینی ….

نویسنده: منتشر شده در: 11 سپتامبر 2019 126 بازدید

نمایشگاه-ها-و-فستیوال-های-بهاره-در-چین-بهروزسیر

نمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

در تقویم قمری چینی ها از زمان باستان، فستیوال های بهاره در چین به عنوان جشنواره سال نوی چینی شناخته می شود. سال نو چینی از اولین ماه نو آغاز می گردد و تا زمانی که ماه کامل شود، ادامه دارد. بنابراین جشنواره و فستیوال های بهاره در چین در همزمان با سال نوی چینی از روز اول تا پانزدهم اولین ماه سال نو برگزار می شوند. در آخرین روز سال نو، برابر با پانزدهم اولین ماه قمری، جشنواره فانوس برگزار می شود. زمان برگزاری جشنواره و فستیوال بهاره در چین و آغاز سال نوی چینی یک تاریخ ثابت نیست و در هر سال، تاریخ دقیق آن تغییر می کند. با ویزای توریستی چین و خدمات بهروزسیر می توانید در زمان برگزاری جشنواره سال نوی چینی به این سرزمین سفر کنید.


 مفاهیم اصلی از جشنواره و فستیوال های بهاره در چین

مفاهیم-اصلی-از-جشنواره-بهاره-در-چین-بهروزسیر

نمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

مقارن با زمان ایام برگزاری جشن کریسمس در غرب، فستیوال های بهاره در چین یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی و آداب و رسوم مردم چین به شمار می رود. دو مفهوم اصلی وجود دارد که جشنواره بهاره در چین را از سایر جشنواره ها متمایز می کند؛ اولین مفهوم، ملاقات خویشان و اقوام دور با یکدیگر است و دومین اهمیت، مربوط به اتحاد خانواده ها در زمان برگزاری جشن های سال نو می باشد.

جشنواره و فستیوال های بهاره در چین با شکوه و زیبایی هر چه تمام تر در ایام سال نو برگزار می‌شوند. دو هفته قبل از اینکه روزهای جشنواره فرا برسد، تمام کشور چین با فضای تعطیلات روبرو می شود. در هشتمین روز از دوازدهمین ماه قمری، تمام خانواده های چینی برای برگزاری جشن سال نو آماده می شوند. آنها گیاهان و گل های زیبا را می کارند؛ مغازه ها و خیابان ها را تزئین می‌کنند و هر فرد مشغول به خرید مخصوص جشن سال نو می شود. خانواده های چینی خانه های خود را تمیز می کنند و سعی می‌کنند حساب های مالی سال گذشته را هرچه زودتر تسویه کنند.

 برخی از آداب و رسوم در جشنواره و فستیوال های بهاره در چین

برخی-از-آداب-و-رسوم-در-جشنواره-بهاره-در-چین-بهروزسیر

نمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

اگر با ویزای توریستی چین در زمان برگزاری جشن سال نو به این سرزمین سفر کنید، آداب و رسوم فستیوال های بهاره در چین شما را شگفت زده می کند. یکی از کارهایی که خانواده های چینی، مرسوم می دانند که آن را در زمان جشن سال نوی چینی انجام دهند این است که آرزوهای خود را بر روی یک پارچه قرمز می نویسند و آن را در نزدیکی درب ورودی می چسبانند؛ آنها عقیده دارند با فرارسیدن سال جدید، آرزوی آنها برآورده خواهد شد!
یکی دیگر از آداب و رسوم مخصوص مردم چین در زمان برگزاری فستیوال های بهاره در چین، برگزاری شام خانوادگی است. آن ها غذاهای محلی و غذاهای خوشمزه را در خانه تهیه می کنند و تمام اعضای خانواده دور یک میز برای صرف شام جمع می شوند. آداب و رسوم گرامی داشتن یاد گذشتگان هنگام سال نو یکی دیگر از مراسم ویژه در هنگام جشنواره سال نوی چینی است.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم یکی از جذاب ترین مراسم جشنواره و فستیوال های بهاره در چین در زمان برگزاری سال نو این است که بزرگترها مقداری پول چینی در پاکت های قرمز رنگ قرار می دهند و هنگام برگزاری جشنواره سال نو، آن را به جوان ‌ترها و کوچکترها هدیه می دهند. برگزاری مراسم آتش بازی، نورافشانی، موسیقی خیابانی به همراه خوراکی ‌های خوشمزه، سایر مراسمی است که مردم چین آن را انجام می دهند.

فستیوال های بهاره در چین در نقاط مختلف این کشور

با توجه به اینکه سرزمین چین، کشوری پهناور است، جشن سال نوی چینی در مناطق مختلف این کشور به شیوه متفاوت برگزار می شود:

مراسم سال نو چینی در شمال کشور چین:

مراسم-سال-نو-چینی-در-شمال-کشور-چین-بهروزسیرنمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

یکی از جذاب ترین جشنواره ها و فستیوال های بهاره در چین در شهرهای شمالی این کشور، یک مراسم جذاب و هیجان انگیز است. در این مراسم طبق یک رسم قدیمی مردم بر روی میله های بلند فلزی می ایستند و سعی می کنند با آنها راه بروند. نمایش های خیابانی برای خنداندن مردم توسط افرادی که بر روی میله ها راه می روند، یکی از جشنواره های بهاره چین در شمال این کشور است. استان‌های پکن، تیانجین، لیائونینگ و استان شاندونگ،  مناطقی هستند که این مراسم را انجام می دهند.

مراسم فستیوال های بهاره در چین در استان شان ژی:

هنگام برگزاری جشن سال نو در استان شان ژی مراسم ویژه ای برگزار می شود؛ مراسم کشت و کار در مزرعه برنج به همراه نورافشانی و نواختن طبل و موسیقی محلی، یکی از مراسم مخصوص فستیوال های بهاره در چین در استان شان ژی است. پیشنهاد می کنیم با ویزای توریستی چین این مراسم جذاب را از نزدیک تماشا کنید.

فستیوال های بهاره در چین در گوانگژو:

فستیوال-های-بهاره-در-چین-در-گوانگژو-بهروزسیر

نمایشگاه ها و فستیوال های بهاره در چین

با ویزای توریستی چین به شهر سفر کنید و زیباترین مراسم سال نو و فستیوال های بهاره در چین را از نزدیک تماشا کنید. رقص شیر و اژدها که توسط چینی ها در خیابان اجرا می شود، یکی از مراسم نمادین در سال نوی چینی محسوب می شود. در این مراسم خیابانی همراه با موسیقی محلی، نمایشگاه گل و هدایای سال نو نیز برگزار می‌شود. مردم چین عقیده دارند مراسم رقص شیر و اژدها به همراه موسیقی، ارواح شیطانی را از شهر دور می کند. شهر گوانجو به “شهر گل” دارد.

بهروزسیر خدمات مسافرتی خود را برای تماشای فستیوال های بهاره در چین و مراسم ویژه نمایش رقص شیر و اژدها برای علاقه مندان به این سرزمین افسانه ای ارائه داده است. با ویزای توریستی چین در مراسم سال نوی چینی در این کشور شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =

تماس بگیرید