تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هنرهای مردم کشور چین – قسمت دوم

صنایع-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

مردم کشور چین،علاوه بر هنر نقاشی و خوشنویسی، سایر مهارت ها و هنرهای دستی نیز در مناطق مختلف چین رونق یافتند. هنرهای بومی و محلی ….

نویسنده: منتشر شده در: 06 فوریه 2019 216 بازدید

صنایع-چین-بهروزسیردر قسمت اول آشنایی با هنرهای مردم کشور چین، با هنر بی نظیر و زیبای نقاشی چین که به دوران مختلف تاریخ این سرزمین مربوط می شد، آشنا شدیم. علاوه بر هنر نقاشی و خوشنویسی، سایر مهارت ها و هنرهای دستی نیز در مناطق مختلف چین رونق یافتند به طوری که امروزه اگر ویزای توریستی چین را دریافت کنید و به این سرزمین سفر نمایید می توانید آثار ویژه و چشم نوازی را شامل صنایع دستی و هنرهای بومی در شهرهای کشور چین مشاهده کنید. در قسمت دوم این مطلب با هنرهای دیگری از مردم چین آشنا می شوید که برخی از آن ها شما را به دوران قبل از میلاد خواهند برد. با ویزای توریستی  ، بهروزسیر همراه باشید.

هنرهای مردم چین، نمادی از تاریخ و تمدن 5000 ساله

هنرهای-مردم-چین-بهروزسیرنه تنها مکان های تاریخی و باستانی کشور چین، بلکه هنرهای بومی و محلی این سرزمین از آثار ارزشمند آسیای شرقی محسوب می شوند و جزو جاذبه های گردشگری چین قرار دارند. امروزه کمتر کسی است که به کشور چین سفر کرده یا نامی از آن شنیده باشد اما با هنرهای دستی این کشور آشنا نباشد. قدمت و سبک صنایع دستی این مردم به گونه ای است که با یک نگاه می توان آن را شناخت. بهروزسیر پیشنهاد می کند ویزای توریستی چین را تهیه کنید و با سفر به این کشور، بهترین و زیباترین سوغات چین را خریداری کنید.

ظروف برنزی، یکی از هنرهای باستانی این سرزمین

ظروف-برنزی-چین-بهروزسیر

برنز، نوعی آلیاژ فلزی است که از ترکیب مس، سرب و قلع با درصد معین ساخته می شود. این آلیاژ برای اولین بار در حدود 5000 سال پیش در کشور چین استفاده شد. دوره استفاده از برنز در کشور چین به سه بخش اصلی شامل دوره شکوفایی، دوره رشد و دوره عطف تقسیم می شود.

دوره شکل گیری آلیاژ برنز و استفاده از آن برای اولین بار در فرهنگ و تمدن لونگ شان (Longshan)، حدود 4000 تا 4500 سال پیش ثبت شده است. دوران رشد این صنعت به قرن 11 قبل از میلاد تا سال 221 پیش از میلاد باز می گردد و دوران عطف این هنر از آن پس به بعد ثبت شده است. دستاوردهای هنر استفاده از برنز را می توان در ساخت تجهیزات و وسایل برنزی مانند اسلحه، ابزار موسیقی و اشیای برنزی نمایش داد.

از آن پس، مردم کشور چین سعی کردند آلیاژ برنز را با سایر فلزات و مواد ترکیب کرده و اشیای قیمتی و گرانبها بسازند. برخی مردم، این اشیاء را با نقره یا فیروزه زینت می دادند و یک نوع صنایع دستی بسیار زیبا تولید می کردند. کاوش های باستان شناسی که در برخی از نقاط کشور چین انجام شده است، منجر به کشف آثار باستانی برنزی مربوط به چین باستان گشته است. با ویزای توریستی چین می توانید از موزه های کشور چین دیدن کنید.

موسیقی و تئاتر کشور چین، هنری که قدمت 8000 ساله دارد

و تئاتر چین بهروزسیرموسیقی و تئاتر مردم کشور چین در تمام دنیا شهرت دارد. هر نوایی که از سازهای محلی چین برمی خیزد، گوش و روح انسان را نوازش می دهد. موسیقی چین باستان به حدود 7000 تا 8000 سال قبل باز می گردد. خانواده های پادشاهان سلسله های ژیا (Xia)، شانگ (Shang) و ژو (Zhou) از شنیدن آهنگ و موسیقی لذت می بردند به همین دلیل انواع موسیقی، رقص و تئاتر از آن زمان رونق بیشتری در کشور چین پیدا کرد.

انواع آلات موسیقی در کشور چین وجود دارند که از دیرباز برای نواختن استفاده می شدند. هر یک از این سازها دارای یک نوا و آهنگ هستند. چنگ، فلوت، تار و سازی با نام اِرهو، مهم ترین آلات موسیقی چینی است. با اخذ ویزای توریستی چین می توانید با بهروزسیر به این سرزمین سفر کنید و از تماشای اپرا، موسیقی و نمایش های تئاتر در این کشور لذت ببرید.

هنر برش کاغذ، یکی از هنرهای باستانی مردم کشور چین

برش کاغذ چین بهروزسیراگر ویزای توریستی چین دریافت کنید می توانید در شهرهای مختلف این کشور با یک هنر بسیار جذاب و هیجان انگیز آشنا شوید. هنر برش کاغذ، مهارتی است که از دوران باستان در کشور چین توسط مردم انجام می شده است. آنچه امروزه با نام اوریگامی یا هنر کار با کاغذها می شناسیم، منشأ آن در حقیقت کشور چین باستان بوده است.

مردم کشور چین برای اجرای هنر برش کاغذ از ابزار قیچی و یا چاقو استفاده می کردند. این برش ها به اندازه ای حرفه ای اجرا شده اند که چشم بیننده را به  خود خیره می سازند. تصاویری از حیوانات، طبیعت، گل ها، چهره شاهزادگان، فانوس های سال نوی چینی و هزاران طرح و مدل دیگر در هنر برش کاغذ در کشور چین توسط مردم این سرزمین اجرا می شوند.

تمام هنرهای مردم کشور چین، جذاب هستند؛ آن هایی که دارای ارزش تاریخی می باشند در موزه های شهرهای چین نگهداری می شوند و هنرهایی که از نظر فرهنگی ارزشمند هستند، نسل به نسل منتقل شده اند. با خدمات گردشگری بهروزسیر به کشور چین سفر کنید و این آثار زیبا را از نزدیک تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

تماس بگیرید