تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

ویزای تحصیلی X1 و X2 چین

ویزای تحصیلی چین
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان دریافت ویزای تحصیلی X1 و X2 چین با بهروزسیر ویزای تحصیلی X1 و X2 چین مراحل ویزای تحصیلی چین شرایط و مدارک ….

نویسنده: منتشر شده در: 25 نوامبر 2019 259 بازدید

دریافت ویزای تحصیلی X1 و X2 چین با بهروزسیر

ویزای تحصیلی چین ، مقوله جداگانه ای است كه دانشجویان خارجی برای بدست آوردن باید كارهای لازم را انجام دهند.

ویزای تحصیلی X1 و X2 چین

ویزای دانشجویی چینی که به ویزای X نیز معروف است ، به بیگانگانی صادر می شود که برای تحصیل ، مطالعات پیشرفته یا کارهای میدانی به چین می آیند. می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد:

  • ویزای X1: برای مطالعه طولانی مدت كمتر از 180 روز
  • ویزای X2: برای مطالعه کوتاه مدت بیشتر از 180 روز

اعتبار هر دو روز از تاریخ صدور 90 روز است ، در حالی که مدت اقامت ویزای X1 معمولا 0 بوده که پس از ورود متقاضی به چین مشخص می شود و ویزای X2 بیش از 180 روز نیست. ویزای تحصیلی چین متناسب با موقعیت دانشجوی متقاضی صادر می شود.

برای دانشجویان بین المللی ، لازم است سازمانی را پیدا کنند که برای ارائه دوره ها یا کارورزی به خارج از کشور ، معتبر باشد ، تا آنها یک فرم JW201 یا JW202 و نامه پذیرش را به دانشگاه های چین که دانشجویان خارجی ثبت نام کرده اند ارسال کنند.

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای ویزای تحصیلی X1 و X2 ثبت نام می كنند

مراحل ویزای تحصیلی  چین

شرایط و مدارک ویزای تحصیلی X1 و X2 چین

  1. گذرنامه

– گذرنامه اصلی متقاضی معتبر تا حداقل شش ماه با حداقل یک صفحه خالی.

  1. فرم درخواست

– یکی از فرم های درخواست ویزا دانشجویی چین به طور دقیق و صحیح تکمیل شده است.

  1. عکس جدید

– قرار دادن یک عکس رنگی در گذرنامه اخیر با چهره کامل  ، بدون کلاه ، و با پس زمینه روشن ساده بر روی فرم درخواست. مراحل ویزای تحصیلی X1 و X2 متناسب با شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود.

  1. 4. اعلامیه پذیرش

– اصلی و یک نسخه از اطلاعیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چین.

  1. JW201 یا JW202 فرم – فقط برای برنامه X1

نكات قابل توجه در ویزای تحصیلی X1 – X2 چین

  1. از آنجا که دانشجویان آمریکایی اکنون می توانند برای ویزای 5 ساله X1 اقدام کنند ، در صورت درخواست ویزای 5 ساله X1 ، گذرنامه های آنها باید حداقل یک سال اعتبار باقی بماند. ویزای تحصیلی X1 و X2 نیز بعد از سپری شدن مدتی منقضی خواهد شد.
ویزای تحصیلی X1 , X2 چین -بهروزسیر

ویزای تحصیلی X1 , X2 چین -بهروزسیر

دانشجو باید ویزای تحصیلی را قبل از انقضاء تمدید كند

  1. فرم JW201 یا JW202 باید از طریق مدرسه ای که می خواهید در آن ثبت نام کنید دریافت کنید. فرم JW201 به دانشجویان بین المللی اعزام شده توسط دولت یا با کمک هزینه های بورسیه های دولت چین صادر می شود در حالی که JW202 مخصوص دانشجویان خارجی است که خودشان حمایت مالی دارند. فرم اصلی و یک نسخه از فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی JW201 یا JW202. تأیید شده لازم است.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین

  1. شما می توانید درخواست را به صورت حضوری به دفتر کنسولی سفارتخانه های چین ، کنسولگری ها یا مراکز درخواست ویزا چین (CVASC) ارسال کنید. ویزای تحصیلی چین باید قبل از شروع دانشگاه اخذ كنید.
  2. یا می توانید به شخص دیگری (به عنوان مثال دوستان ، بستگان) ، آژانس مسافرتی یا آژانس ویزا اعتماد کنید اگر نمی توانید شخصاً اقدام کند. وکالت لازم نیست.
  3. مدارك ارسال شده توسط اکثر سفارتخانه ها یا کنسولگری های چین رد می شوند ، اما در بسیاری از CVASC ها قابل قبول است.
  4.  انتصاب مورد نیاز اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری ها نیست. اما در صورتی که شما نیاز به ارسال مدارك به CVASC دارید ، ممکن است لازم باشد از طریق وب سایت CVASC یک قرار ملاقات آنلاین برقرار کنید.

 

زمان رسیدگی به مدارك در ویزای تحصیلی X1 و X2

زمان رسیدگی منظم 4 روز کاری است. اگر می خواهید ویزای تحصیلی چین  خود را زودتر دریافت كنید ، سرویس اکسپرس و سرویس فوری در دسترس هستند.

  • سرویس اکسپرس: پردازش 2-3 روز کاری؛ 20 دلار اضافی لازم خواهد داشت.
  • سرویس فوری: 1 پردازش روز کاری. 30 دلار اضافی لازم خواهد داشت.
ویزای تحصیلی X1 , X2 چین -بهروزسیر

ویزای X1 , X2 چین -بهروزسیر

  ویزای تحصیلی X1 و X2 برای تحصیل در مدارس یا دانشگاه های چین صادر می شود

 هزینه ویزای تحصیلی چین

هزینه ویزای X با هزینه سایر انواع ویزای چین یکسان است. از آنجا که ویزای X1 فقط یک ورودی دارد و به ندرت سفارتخانه ها و کنسولگری های چین ویزاهای چند ورودی X2 را صادر می کنند.

نكات لازم برای متقاضیان ویزای تحصیلی چین

دارندگان ویزای تحصیلی X1 و X2  باید طی 30 روز پس از ورود به چین ، از اجازه محلی اقامت موقت از اداره محلی خروج و ورود استفاده کنند. اجازه اقامت موقت را می توان با اعتبار حداکثر 5 سال صادر کرد. مدارک مورد نیاز عبارتند از گذرنامه ، اعلامیه پذیرش ، فرم JW201 یا JW202 ، سابقه معاینه بدنی بیگانگان ، ثبت نام محل اقامت و عکس پس زمینه سفید. با اعتبار اجازه اقامت موقت ، دانشجویان می توانند آزادانه به داخل و خارج از سرزمین اصلی چین سفر کنند.

با پایان یافتن تحصیل در چین ، دارندگان ویزای تحصیلی X1 و X2 چین  برای لغو مجوز اقامت موقت باید به اداره محلی خروج و ورود مراجعه کنند و از ویزای توریستی 30 روزه استفاده کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

تماس بگیرید