تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

پارک ژانگجیاجی چین

پارک ژانگجیاجی چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

پارک جنگلی ژانگ جیاجی ، یک پارک جنگلی ملی با مناظر خیره کننده و بکر در جنوب کشور چین است. این پارک بسیار زیبا در ….

نویسنده: منتشر شده در: 09 مارس 2019 296 بازدید

پارک ژانگجیاجی چین و آسانسور آسمان خراش Bailong

پارک ژانگجیاجی چین و آسانسور آسمان خراش Bailongپارک ژانگجیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)، یک پارک جنگلی ملی با مناظر خیره کننده و بکر در جنوب کشور چین است. این پارک بسیار زیبا در شهر ژانگجیاجی در استان هونان قرار گرفته و یکی از جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود. این پارک یکی از معروف ترین محوطه های سرسبز و جنگلی در ناحیه وولینگ یوآن (Wulingyuan) به شمار می رود. اگر قصد دارید با سفر به چین، منظره هایی را تماشا کنید که شکوه و عظمت طبیعت را به شما نشان دهند می توانید با ویزای گروهی چین در تورهای گردشگری این کشور شرکت کنید. بهروزسیر، بازدید از طبیعت سرزمین افسانه ای چین را به شما توصیه می کند.

مروری بر تاریخ پارک در استان هونان

مروری بر تاریخ پارک ژانگجیاجی در استان هونانبرای اولین بار در سال 1982، اولین پارک ملی جنگلی کشور چین در مساحتی به وسعت 11900 هکتار شناخته شد. پارک جنگلی ، یکی از قسمت های این وسعت جنگلی است و حدوداً 5/397 کیلومتر مربع را در نواحی وولینگ یوآن پوشش داده است. وولینگ یوآن به طور رسمی به عنوان یکی از مکان های با ارزش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سرزمین هایی که این نواحی را شامل می شوند شامل مناطقی هستند که در دوران مختلف تاریخ، محل حکومت سلسله های امپراتوری چین بوده است.

پارک ژانگجیاجی، فضایی زیبا با ستون های آهکی با عظمت بوده که حدود 3600 کیلومتر مربع را پوشش داده و در سال 2001 به رسمیت شناخته شد. در سال 2004، پارک زمین شناسی ژانگجیاجی نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این مکان دارای ارزش تاریخی و زمین شناسی زیادی بوده و در نوع خود بی نظیر است. اگر می خواهید پارک ژانگجیاجی را از نزدیک تماشا کنید بهتر است ویزای گروهی چین را دریافت کنید و به صورت تورهای گردشگری گروهی به این سرزمین ها سفر کنید. ستون های افراشته آهکی در میان زمین های جنگلی، پدیده ای است که چشم گردشگران را به خود خیره می سازد. این هیجان را با خدمات بهروزسیر تجربه کنید.

زمین شناختی پارک جنگلی ژانگجیاجی

زمین شناختی پارک جنگلی ژانگجیاجیمهم ترین ویژگی جغرافیایی پارک ژانگجیاجی، ستون های مرتفعی هستند که در سراسر این محوطه دیده می شوند. بسیاری از آثار این منطقه به بقایای سنگ های آهکی مربوط می شوند و از واکنش های شیمیایی ناشی نشده اند. تمام این تغییرات در طول میلیون ها سال رخ داده اند؛ تغییرات فیزیکی، شیمیایی و فرسایش، سه عامل بسیار مهم در ایجاد جذابیت های زمین شناختی پارک ژانگجیاجی می باشند.

بخش بزرگی از تغییراتی که در سرزمین زیبای پارک ژانگجیاجی به وجود آمده اند و ستون های افراشته را تشکیل داده اند، نتیجه گسترش یخ ها در فصل زمستان و همچنین رشد گیاهان چینی در نقاط مختلف است. آب و هوای این پارک جنگلی در تمام طول سال، مرطوب است؛ در نتیجه شاخ و برگ گیاهان این منطقه بسیار اندک می باشد. مواد ناشی از فرسایش در پارک جنگلی ژانگجیاجی معمولاً توسط جریانات هوا یا حرکت توده های هوایی مرطوب جابه جا می شوند. نشانه هایی که در آثار این منطقه به دست آمده اند نمادی از هنرهای چین باستان نظیر نقاشی چینی هستند.

ستون های آسمان خراش در پارک

ستون های آسمان خراش در پارکدر پارک ژانگجیاجی از نظر زمین شناسی نیز ارزش زیادی دارد. ستون های سنگی بر پایه کوارتز با ارتفاعی حدود 1080 متر در این پارک جنگلی خودنمایی می کنند. این ستون ها به قدری زیبا هستند که به نام “ستون های آسمان”، نام گرفته اند. این ستون های کوارتزی بعداً به نام “کوه آواتار هالِلوجاه” معرفی شدند. این ستون ها در فیلم آواتار در ژانویه سال 2010 به شهرت رسیدند.

جاذبه های گردشگری چین در در پارک ژانگجیاجی

جاذبه های گردشگری چین در در پارک ژانگجیاجیآنچه به عنوان یک جاذبه گردشگری حیرت انگیز در در پارک ژانگجیاجی وجود دارد، یک آسانسور بسیار مرتفع است که به شکل یک آسمان خراش ساخته شده و به نام آسانسور بایلونگ (Bailong) معروف است. این برج یا به عبارت دیگر، آسانسور آسمان خراشی در سال 2002 راه اندازی شد که حدود 326 متر ارتفاع دارد. این آسانسور یکی از معروف ترین بالابرهای فضای آزاد در جهان است. برای تماشای این سازه خیره کننده و استفاده از آن می توانید با بهروزسیر در تور چین شرکت کنید.

گردشگرانی که برای تماشای در پارک ژانگجیاجی می روند می توانند از این آسانسور هیجان انگیز استفاده کنند. این بالابر قادر است توریست ها را از کف پارک به بالاترین قسمت انتقال دهد؛ حدود 2 دقیقه طول می کشد تا این مسیر طی شود! این سازه واقعاً در نوع خود شگفت انگیز است.

آسانسور مرتع در پارک جنگلی ژانگجیاجی

آسانسور آسمان خراشی واقع در در پارک ژانگجیاجی از سه قسمت شیشه ای تشکیل شده است که هر قسمت می تواند 50 نفر را جابه جا کند. در آگوست سال 2016، پل های شیشه ای در این مکان ساخته شدند که طول آن ها حدود 43 متر بود و در ارتفاع 300 متری قرار داشتند. این پل شیشه ای یکی از معروف ترین سازه های جهان نام گرفت. سه روز پس از بازگشایی پل، به دلیل آسیب به برخی از توریست ها، این مکان بسته شد.

پل های شیشه ای پارک جنگلی  مجدداً در تاریخ 30 سپتامبر 2016 راه اندازی شد و ایمنی بیشتری برای انتقال توریست ها در نظر گرفته شد. برای اینکه بتوانید از روی این پل عبور کنید و از مناظر پارک ژانگجیاجی لذت ببرید، ویزای گروهی چین را دریافت کنید و با بهروزسیر، هسپار استان هونان در کشور چین شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پنج =

تماس بگیرید