تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دعای بودایی در معابد بودا

دعای بودایی و خدای بودایی ها
چکیده این مطلب:

امروزه فرهنگ چینی، تلفیقی از سنت های قدیمی چین باستان و شیوه زندگی غربی می‌باشد. آیین بودا در کشور چین از این قاعده مستثنی نیست ….

نویسنده: منتشر شده در: 08 نوامبر 2022 2,218 بازدید

دعای بودایی چگونه است؟

امروزه فرهنگ چینی، تلفیقی از سنت های قدیمی چین باستان و شیوه زندگی غربی می‌باشد. آیین بودا در کشور چین از این قاعده مستثنی نیست و هرگز از سنت ها و آداب و رسوم مردم این کشور حذف نمی‌شود؛ دعای بودایی در معابد بودا ؛ این را می‌توان به صورت ترکیبی از مکان های باستانی و معبدها در کنار آسمان خراش های مرتفع درک کرد. تمایز میان پوشش لباس محله‌های قدیمی در کشور چین و پوشش مردم در مرکز چین، دلیل قطعی بر این ادعا می باشد.

با مرور کوتاهی بر تاریخ چین باستان از دوران قبل از میلاد به راحتی می توان درک کرد که این سرزمین، تمدن چند هزار ساله دارد و آیین بودا در کشور چین از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است. برای تماشای تمام زیبایی های کشور چین می توانید با ویزای چین به این سرزمین سفر کنید. معبد ها که نمادی از آئین بودا در کشور چین به شمار می روند، در تمام این سرزمین گسترده شده‌اند؛ قطعاً از تماشای آنها لذت خواهید برد.

دعای بودایی

دعای بودایی

 تمدن چین باستان، قدیمی تر از ۵۰۰۰ سال معرفی شده است. تاریخ تمدن این سرزمین بسیار متغیر، جذاب و ارزشمند است. علاوه بر آیین بودا در کشور چین، تمدن این سرزمین از نظر هنر و علم نیز دارای ارزش بالایی می باشد. این مسئله را می توان از نقاشی ها، فناوری، هنر مجسمه سازی، سفالگری، کشاورزی و معماری چین باستان دریافت. همچنین بسیاری از هنرمندان و فیلسوفان جهان و همچنین سیاستمداران معروف از کشور چین باستان به شهرت رسیده اند.

خدای بودایی ها

خدای بودایی ها

سیاست، فلسفه و مذهب چین؛ کنفوسیوس، تائوئیسم و بودا، مجموعه ای از تمدن چین باستان را تشکیل داده اند. آیین بودا در کشور چین در منطقه تبت و کشورهای مجاور آسیای شرقی نظیر تایلند، میانمار، اندونزی و غیره گسترش دارد. پیروان این آیین برای عبادت به معابد بودا و مراجعه می‌کنند و آداب و رسوم خاصی هنگام عبادت دارند.

آداب و رسوم آیین بودا در کشور چین در معابد چگونه است؟

پیروان آیین بودا در کشور چین به مسئله عبادت در معابد اهمیت زیادی می دهند. برای عبادت در معابد برای پیروان آیین بودا سبک و روش خاصی مانند سایر مذهب های دنیا معرفی نشده است، اما آنها هنگام مراجعه به معابد، مشغول عبادت می شوند؛ گویی در حال یک گفتگوی روحانی با بودا هستند که بتوانند خود را از لحاظ ذهنی و عاطفی متمرکز کنند.

آداب و رسوم آیین دعای بودایی

آداب و رسوم آیین دعای بودایی

 پیروان آیین بودا در کشور چین هنگامی که در معابد مشغول دعا کردن هستند(دعای بودایی)، عناصر طبیعی، خوشحالی و صلح را به خود انتقال می دهند؛ به اعتقاد پیروان آیین بودا با دعا کردن می توانند افکار خود را از عشق و مهربانی سرشار سازند.

 پیروان آیین بودا در کشور چین به یک قدرت الهی یا خدای مطلق اعتقاد ندارند و برای او دعا نمی کنند. بودایی ها توجه خود را به ماهیت معنوی واقعیت ها معطوف می کنند. بودایی ها در معابد و خانه های کوچک که در آن مجسمه ها و نمادهای آیین بودا را قرار داده اند، مشغول به دعا می شوند. آنها بر این باورند که دعا کردن به آنها کمک می‌کند که هدف نهایی خود را به عنوان آزادی از جهان مادی، ورود به چرخه مرگ و تولد دوباره به دست آورند. شیوه عبادت بودا در سنت های مختلف، متفاوت است اما همه آنها از یک اصل پیروی می کنند.

روش دعا کردن در معابد آیین بودا در کشور چین

 پیروان آیین بودا در کشور چین برای دعا کردن در مقابل مجسمه های بودا یا تصویر بودا می نشینند؛ آنها هدف از این کار را یک نشانه برای ابراز فروتنی و غلبه بر غرور و نفس خود می دانند. در عبادت پیروان آیین بودا در کشور چین، بودایی‌ها دو کف دست را بر همدیگر قرار می دهند و به عنوان نشانه فروتنی به بودا تعظیم می کنند. این عمل آنها به عنوان احترام برای بودا، به منظور دستیابی به روشنگری و نشانه پذیرش تعالیم بودا محسوب می شود.

روش دعای بودایی در معابد بودا

روش دعای بودایی در معابد بودا

 بودایی ها معتقدند که همیشه باید ذهن خود را کنترل کنند. این کار، پریشان و حواس پرتی های دنیای فیزیکی را از مسائل معنوی مجزا می‌کند تا بهتر بتوانند به عبادت مشغول شوند. برخی از اذکار و کلمه ها مانند آواز خوانده می شوند؛ این کار به معنای تمرکز بر دنیای معنوی در آیین بودا در کشور چین تلقی می‌شود. آواز خواندن حکام عبادت به پیروان بودا کمک می کند ذهن خود را آماده کنند.

روش دعای بودایی برای خدای بودایی ها

روش دعای بودایی برای خدای بودایی ها

یکی دیگر از مراسم عبادت در آیین بودا  و دعای بودایی در کشور چین استفاده از مهره ها یا دانه ها برای شمردن اذکار و واژه‌هایی است که در عبادت به کار می روند. منظور از دانه ها، ابزاری شبیه به تسبیح در آیین دین اسلام است. پیروان آیین بودا در کشور چین از رشته ای از مهره ها برای عبادت استفاده می کنند. این رشته ها برای شمارش عبادت های آنها به کار می رود در حقیقت شمارش مهره ها، بدن عبادت کننده را به صورت فعال نگه می دارد تا ذهن و روح آنها را به طور همزمان درگیر کند. مهره هایی که برای عبادت در معابد بودایی استفاده می‌شوند به طور خاص ساخته شده اند.

 پیروان آیین بودا در کشور چین عقیده دارند هنگام شمردن مهره ها باید چشمان خود را ببندند و تمام تمرکز خود را به عبادت معطوف دارند. این آیین در تمام فلات تبت در معابد و عبادتگاه های کوچک اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =

تماس بگیرید