از سیر تا پیاز شرایط اجاره ماشین در چین

از سیر تا پیاز شرایط اجاره ماشین در چین بهروزسیر

اجاره ماشین در چین در شهر پکن، شانگهای، گوانجو و سایر شهرهای بزرگ، لازم است از یک سری از دستورالعمل ها و قوانین را اطلاع داشته باشید. آیا جزو افرادی هستید که تمایل دارید پس از سفر به کشور چین یک خودرو اجاره کنید؟ اگر این چنین است پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مزیت اصلی اجاره ماشین در چین

قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام کشورها وجود دارد. کشور چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از توریست ها و گردشگران که به این سرزمین سفر می کنند تمایل دارند با اجاره اتومبیل در چین گشت و گذار در شهرها را به صورت شخصی انجام دهند. اگرچه چالش های زیادی در این راه وجود دارد اما استفاده از یک ماشین شخصی و لوکس در زمان مدت سکونت در یکی از شهرهای کشور چین می تواند لذت بخش باشد. فردی که بتواند یک خودرو در شانگهای اجاره کند با خیال آسوده می تواند تمام قسمت های شهر را تماشا کند. این یک تجربه بی نظیر خواهد بود! برای اجاره ماشین در چین پیشنهاد می کنیم با ویزای چین به شهر پکن یا شانگهای سفر کنید.

اجاره اتومبیل در شهرهای چین

لذت سفر کردن در شهرهای بزرگ چین و تماشای  مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری در این کشور از طریق سیستم های حمل و نقل عمومی، تاکسی ها، مترو پکن یا اتوبوس های گردشگری بسیار هیجان انگیز خواهد بود؛ اما این هیجان با اجاره اتومبیل در چین در شهرهای پکن یا شانگهای دو چندان خواهد شد.

برای گردش و تفریح در شهرهای بزرگ چین، مسافران و گردشگران می توانند یک ماشین اجاره کنند. در این حالت می ‌توانند هم ماشین را با یک راننده در اختیار داشته باشند یا ماشین را خود به صورت شخصی هدایت کنند. در هر صورت یک خودروی شخصی در پکن یا شانگهای، جذابیت خاص خودش را دارد.


مراحل اجاره اتومبیل در چین

مرحله اول: دریافت گواهینامه رانندگی در چین

دریافت گواهینامه رانندگی در چین بهروزسیر

لازم است یک نکته را قبل از ورود به مراحل اجاره ماشین در چین تذکر دهیم؛ قبل از رانندگی در چین باید بدانید که برای این کار لازم است که گواهینامه رانندگی در چین را که به طور ویژه صادر می‌شود دریافت کنید. داشتن گواهینامه رانندگی بین المللی در کشور چین مجاز نیست. اگر قرار است با خودروها در این کشور رانندگی کنید باید گواهینامه مخصوص چین را داشته باشید.

  • اولین راه این است که به صورت شخصی درخواست خود را برای دریافت گواهینامه رانندگی در چین ارائه دهید و در آزمون ها شرکت کنید. شرکت در آزمون رانندگی در کشور چین بسیار دشوار است. شما باید مراحل سختی را پشت سر بگذارید.
  • دومین راه برای دریافت گواهینامه رانندگی در چین، دریافت مجوز رانندگی موقت است. استفاده از راه دوم برای مسافران و گردشگران بهترین گزینه خواهد بود. این مجوزها به مسافران اجازه می‌دهد از طریق یک گواهینامه موقت با اجاره اتومبیل در چین، رانندگی کنند. عموماً گواهینامه موقت به صورت ۹۰ روزه صادر می‌شود. از طریق آژانس‌های گواهینامه رانندگی در چین می‌توانید این مرحله را انجام دهید.

مرحله دوم: یافتن خودروی مناسب برای اجاره

یافتن خودروی مناسب برای اجاره بهروزسیر

دومین مرحله اجاره ماشین در چین، یافتن خودروی مناسب است. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید، بهتر است از طریق شرکت ‌های تجاری معتبر و قانونی اقدام کنید. در شهرهای شانگهای، پکن، گوانجو و سایر کلان شهرهای این کشور، آژانس های مسافرتی و اجاره اتومبیل در چین وجود دارند که متناسب با نیاز خود می توانید برای این کار اقدام کنید. انواع خودروها با ظرفیت مختلف برای اجاره به مسافران و گردشگران در دسترس هستند. اگر با اخذ ویزای چین به شهر پکن یا شانگهای سفر کردید، نگران تردد در شهر نباشید. با اجاره ماشین در چین در پکن یا شانگهای به راحتی از اقامت در این کشور لذت ببرید. بهروزسیر می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.

نکات مهم اجاره ماشین در چین

نکات مهم اجاره ماشین در چین بهروزسیر

**نکته شماره ۱:

اجاره ماشین در چین در شهر پکن، شانگهای، گوانجو و غیره به ازای هر روز محاسبه می شود؛ به طور متوسط، اجاره اتومبیل های کوچک تر،  معادل 40 دلار در هر روز و برای اجاره خودروهای بزرگتر حدود ۱۱۲ دلار در هر روز قیمت دارد. قیمت اجاره اتومبیل در چین با توجه به مدل خودرو و ظرفیت سرنشینان تعیین می‌شود. برخی از خودروها ممکن است تا بیشتر از ۱۰۰۰ دلار نیز هزینه داشته باشند.

**نکته شماره ۲:

در نظر داشته باشید که هنگام اجاره ماشین در چین در شهرهای بزرگ بسیاری از شرکت های چینی اعتبار بین المللی را قبول نمی کنند؛ بنابراین برای این کار باید پول چینی نقد به همراه داشته باشید. شرکت های اجاره اتومبیل معمولاً ضمانت می دهند پس از ۳۰ روز، هزینه دریافت شده از شما را به صندوق پولی بازگردانند.

برخی نکات مهم برای رانندگی در چین

پس از طی مراحل اجاره ماشین در چین ، اکنون نوبت رانندگی است! رانندگی در شهرهای بزرگ نظیر پکن یا شانگهای کار دشواری نیست، به شرطی که به قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور احترام بگذارید. در خصوص رانندگی در این کشور، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • به سرعت مجاز رانندگی در شهرهای چین توجه داشته باشید
  • به دوربین های مداربسته در سطح خیابان ها توجه کنید
  • هنگام پارک کردن خودرو به اعلائم پارک و سایر علامت های راهنمایی رانندگی دقت داشته باشید
  • به اخطارهای پلیس هنگام تردد در شهر اهمیت بدهید
  • هنگام رانندگی در خیابان های باریک، خیابان های اصلی، فرعی و حتی بزرگراه ها در شهرهای چین به علامت های راهنمایی رانندگی توجه داشته باشید

منبع