تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

جشنواره های زمستانی در چین

تاریخچه-و-ریشه-های-جشنواره-های-زمستانی-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

در “جشنواره های زمستانی چین”، مردم، طول روز را جشن می گرفتند و غذای مخصوص تهیه شده از آرد برنج را برای مراسم جشن خود ….

نویسنده: منتشر شده در: 10 آگوست 2019 162 بازدید

جشنواره-های-زمستانی-در-چین-بهروزسیر

جشنواره های زمستانی در چین  ؛ در حدود تاریخ بیست و دوم دسامبر هر ساله، تحول زمستانی به عنوان یکی از جشنواره های چین باستان، بخشی از ۲۴ منظومه خورشیدی محسوب می‌شود. این تفسیر، ریشه در عقاید مردم چین در قرن های گذشته دارد. به این صورت که در قرن ۴۷۶ تا ۷۷۷ در زمان بهار و پاییز، رسم بر این بود که با مشاهده حرکات خورشید، مردم چین، نقطه آغاز زمستان را تعیین می‌کردند. در یک روز در نیمکره شمالی، طولانی ترین شب و کوتاه ترین روز مشخص می شود. پس از این یک روز، روزهای بعدی سال، بلندتر و بلندتر می شدند. همین اتفاق ها باعث شد در طول سلسله امپراتوری هان در قرن 202 قبل از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد، جشنواره هایی برگزار شود. در این جشنواره ها که با عنوان “جشنواره های زمستانی چین”، امروزه معروف شده است، مردم، طول روز را جشن می گرفتند و غذای مخصوص تهیه شده از آرد برنج  را برای مراسم جشن خود طبخ می‌کردند.  اگر شما هم علاقه مند به شرکت در جشنواره های زمستانی هستید، با شرکت در تور چین و دریافت ویزای توریستی چین می توانید از نزدیک آداب و رسوم این جشنواره ها را تماشا کنید.

اطلاعات کلی درباره جشنواره های زمستانی چین

  • نام چینی: دونگ ژی
  • نام متداول:جشنواره های زمستانی چین
  • تاریخ برگزاری: حدود تاریخ بیست و یکم، بیست و دوم، بیست و سوم ماه دسامبر
  • کشورهای برگزار کننده جشنواره های زمستانه چین: کشور چین- ژاپن – کره – ویتنام
  • دسته بندی جشنواره: جشنواره های زمستانی در چین باستان
  • آداب و رسوم: تهیه غذای مخصوص- جشن و عبادت
  • جشنواره غذا: تهیه غذای مخصوص – رشته فرنگی- لوبیای قرمز و نودل و برنج – غذای مخصوص از آرد برنج و Tangyuan

اطلاعات-کلی-درباره-جشنواره-های-زمستانی-چین-بهروزسیر


برنامه زمانبندی جشنواره های زمستانی چین

جشنواره های زمستانی معمولاً در تاریخ 21، ۲۲ و ۲۳ ماه دسامبر برگزار می شود. این تاریخ ها از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ به صورت زیر می باشد:

  • سال ۲۰۱۸/ 22 دسامبر
  • سال ۲۰۱۹/ 22 دسامبر
  • سال ۲۰۲۰ / بیست و یکم دسامبر
  • سال ۲۰۲۱ / بیست و یکم دسامبر

اگر شما هم قصد دارید در سال های آینده از مراسم جشنواره های زمستانی دیدن کنید با ویزای توریستی چین و خدمات تور گردشگری بهروزسیر در ماه دسامبر به این سرزمین سفر کنید.

چرا مردم چین، جشنواره های زمستانی چین را جشن می گیرند؟

مردم-چین-و-جشن--جشنواره-های-زمستانی-بهروزسیر

مردم چین، برگزاری جشنواره های زمستانی را با نظریه یین (Yin) و یانگ (Yang) مرتبط می دانند. طبق این نظریه که با توجه به طالع بینی چینی بیان شده است، یانگ نماد مردانه و مثبت را نشان می دهد؛ در حالیکه یین، معنی متضاد را بیان می کند. مردم چین باستان هنگام انقلاب زمستانی تصور می کنند یین در اوج خود قرار می گیرد و سپس ناپدید می شود؛ در حالی که یانگ یا چیزهای مثبت هر روز، قوی تر و قوی تر می شوند. این تفکر، همان گردش خورشید است که بر اثر حرکت زمین تغییر پیدا می کند. بنابراین مردم چین باستان از زمان های گذشته تا امروز، تحول زمستانی را با نام جشنواره های زمستانی جشن می گیرند.

تاریخچه و ریشه های جشنواره های زمستانی چین

تاریخچه-و-ریشه-های-جشنواره-های-زمستانی-چین-بهروزسیر

جشنواره های زمستانی چین ریشه در امپراطوری هان دارند. آن دوران، مقارن آن با سال ۲۰۲ قبل از میلاد ۲۲۰ پس از میلاد بوده است. برخی از منابع تاریخی این جشنواره‌ها را به سلسله های امپراطوری  تانگ و سونگ در سال‌های  ۱۱۸ تا ۲۲۷۹ نسبت می دهند. مردم در این ایام به جشنواره های زمستانه اهمیت می‌دادند. در جشنواره های زمستانی ، مردم یک روز کامل را تعطیل می کنند. حتی اداره ها و سازمان ها نیز برای برگزاری جشن، دیدار با یکدیگر و شرکت در جشنواره های غذا برنامه ریزی می نمایند.در طول سلسله تانگ و سونگ، امپراطور ها در این روز به عبادت اجداد خود می‌پرداختند و برای گذشتگان دعا می کردند.

آداب و رسوم و جشن ها در جشنواره های زمستانی چین

آداب-و-رسوم-و-جشن-ها-در-جشنواره-های-زمستانی-چین-بهروزسیر

برگزاری آداب و رسوم در جشنواره های زمستانی در قسمت های مختلف این کشور متفاوت است. در بخش های شمالی چین مردم برای روز جشن، گوشت قرمز به همراه غذاهای مخصوص تهیه می کردند اما در بخش های جنوبی، غذاهای مبتنی بر رشته فرنگی و آرد برنج مرسوم بود. در برخی از نقاط دیگر مردم قربانی هایی را برای اجداد خود به این معابد می دادند.

آداب-و-رسوم-و-جشن-ها-در-جشنواره-های-زمستانی-چین--بهروزسیر

یکی از غذاهای محبوب که در جشنواره های زمستانی در جنوب این کشور متداول است، نوعی غذای توپی مانند می باشد که از برنج تهیه شده است؛ مردم آن را سرخ می کنند و ممکن است داخل این غذا با مواد دیگر نیز پر شده باشد. مردم جنوب چین عقیده دارند که غذای آماده شده از برنج و لوبیایی قرمز می ‌تواند ارواح و پلیدی ها را از آنها دور کند. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر با ویزای توریستی چین در تور چین شرکت کردید، غذاهای جشن زمستانی را برای یک بار امتحان کنید.

فستیوال یخ ها در جشنواره های زمستانی چین در شهر هاربین

یکی دیگر از برنامه های جذاب و زیبا که در جشنواره های زمستانی برگزار می شود با نام فستیوال یخ ها در شهر هاربین معروف است. هر ساله هزاران هنرمند از سراسر جهان برای ساخت مجسمه های یخی با ابزارهای مخصوص، رهسپار شهر هاربین در شمال کشور چین می شوند. شهر هاربین در استان هیلونگ جیانگ واقع شده است. سالانه این جشنواره را در ۵ ژانویه تا 5 فوریه برگزار می شود.

فستیوال-یخ-ها-در-جشنواره-های-زمستانی-چین-بهروزسیر

جشنواره های زمستانی در شهر هاربین جزو جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. برای ورود به دنیای برفی و یخی هاربین، هزینه‌ای حدود ۴۸ دلار باید بپردازید. شرکت در تور چین و خدمات بهروزسیر، همراه با ویزای توریستی چین بهترین فرصت برای تماشای جذابیت های جشنواره های زمستانی در مشرق زمین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

تماس بگیرید