تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

رودخانه لی چین – جاذبه گردشگری طبیعی

جاذبه-های-گردشگری-رودخانه-لی-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

رودخانه لی در کشور چین، یکی از جاذبه های طبیعی است که در منطقه مستقل گوآنگ ژی قرار دارد. طول این رودخانه زیبا، 83 کیلومتر ….

نویسنده: منتشر شده در: 06 مارس 2019 182 بازدید

رودخانه-لی-چین-بهروزسیررودخانه لی (Li River) در کشور چین، یکی از جاذبه های طبیعی است که در منطقه مستقل گوآنگ ژی (Guangxi) قرار دارد. طول این رودخانه زیبا، 83 کیلومتر است و مسیر آن از گوئیلین تا یانگ شو ادامه پیدا می کند. در مسیر این رودخانه می توانید مناظر کوهستانی باشکوه از کوه های کارست (Karst) را تماشا کنید. گردشگری بر روی رودخانه لی در چین، یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر به این سرزمین است. ویزای توریستی چین را دریافت کنید و با بهروزسیر، راهی مشرق زمین شوید.

رودخانه لی از کوهستان مائوئِر (Maoer Mountains) در شهر ژینگ آن سرچشمه می گیرد و به سمت مناطق جنوبی گوئیلین، یانگ شو و پنیگل (Pingle) جریان می یابد. در منطقه پینگل، این رودخانه به رود لیپو و رودخانه گونگ چِنگ، ادغام می شود و مجدداً به سمت جنوب تا رودخانه گوئی (Gui) ادامه پیدا می کند؛ رودخانه گوئی به ژی جیانگ سرازیر می شود؛ ژی جیانگ (Xi Jiang)، منطقه ای در غرب رودخانه پِرل (Pearl River) در ووژووو (wuzhou) است. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر به کشور چین سفر کردید حتماً زمان کافی را برای تماشا مسیر رودخانه لی اختصاص دهید. این طبیعت واقعاً در نوع خود، بی نظیر است.

قسمت بالایی رودخانه لی به کانال تاریخی لینگ کو (Lingqu) و رودخانه ژیانگ متصل می شود؛ رودخانه ژیانگ از سمت شمال به طرف رودخانه یانگ تسه کیانگ جریان پیدا می کند؛ این مسیر ویژه برای رودخانه لی و رودخانه گوئی، قسمتی از مهم ترین راه آبی به دره یانگ تسه را در محل دلتای رودخانه پِرل، به وجود می آورد. با ویزای توریستی چین می توانید هم از مناظر رودخانه لی لذت ببرید و هم از رود معروف یانگ تسه دیدن کنید. قایق سواری بر روی آب های این رودخانه ها، هیجان انگیزترین قسمت سفر توریست ها به کشور چین است.

لی کشور چین بهروزسیرحدود 437 کیلومتر از مسیر دو رودخانه لی و گوئی، سرتاسر مملو از تپه های سرسبز است. رایج ترین تفریح مردم در این مسیر، ماهیگیری است. اگر ویزای توریستی چین را دریافت کنید می توانید به سمت این دو رودخانه زیبا حرکت کرده و از تماشای منظره های آن لذت ببرید. در تمام مسیر می توانید قایق های توریستی را مشاهده کنید که در حال حرکت بر روی امواج رودخانه هستند؛ در کنار ساحل رودخانه نیز می توانید به ماهیگیری مشغول شوید. این طبیعت باشکوه، هر ساله میلیون ها توریست و گردشگر را به سمت کشور چین جذب می کنند. بهروزسیر، گردش در اطراف رودخانه لی را برای تجربه یک سفر خاطره انگیز به شما توصیه می کند.

بررسی رودخانه لی از دیدگاه زمین شناسی

رودخانه-لی-از-دیدگاه-زمین-شناسی-بهروزسیررودخانه لی و شاخه های انشعابی آن از نواحی گوئیلین تا یانگ شو، جایی در ارتفاع 141 متری در گوئیلین و 103 متری در یانگ شو، سرازیر می شوند. جریان اصلی این رودخانه از گوئیلین می گذرد و حجم آب آن، معادل چیزی حدود 215 متر مکعب در هر ثانیه است. در مسیر این رودخانه، رسوبات ماسه ای، شن، سیلت و … تشکیل شده اند و در برخی از قسمت ها در مسیر اصلی، سیلاب ها یا خروج آب از مسیر رودخانه رخ می دهد.

در مسیر رودخانه لی به سمت کوه های کارست، رسوبات آهکی 2600 متری مشاهده می شود؛ این رسوبات در یک منطقه کوهستانی، زیبایی ویژه ای در طبیعت این ناحیه به وجود آورده اند. جالب است بدانید دو منطقه بسیار قدیمی و ارزشمند در کوهستان کارست کشف شده است؛ منطقه فِنگ کونگ (Fengcong) و فِنگ لین (Fenglin)، نواحی هستند که قدمت آن ها به حدود 10 تا 20 میلیون سال قبل باز می گردد و در دوران سنوزوئیک به وجود آمده اند. این ناحیه از نظر باستان شناسی در کشور چین اهمیت فوق العاده ای دارد.

رودخانه-لی-از-دیدگاه-زمین-شناسی-چین-بهروزسیرفنگ کونگ، ناحیه ای در مسیر رودخانه لی است که در میان کوهستان کارست قرار گرفته و شامل یک سری تپه های آهکی بسیار منحصر به فرد است که در میان قله های کوه به وجود آمده و از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد. در این ناحیه بیش از صدها غار آهکی کشف شده است. این غارها در بیش از 23 مسیر با بیشتر از 1 کیلومتر به رودخانه لی راه دارند. تماشای اینچنین سرزمین جذاب و باستانی در کشور چین واقعاً ارزشمند است. اگر قصد دارید شگفتی طبیعت را از نزدیک مشاهده کنید بهتر است ویزای توریستی چین را دریافت کنید و رهسپار چین شوید.

رودخانه-لی-از-دیدگاه-زمین-شناسی-چین2-بهروزسیرمنطقه فنگ لین، ناحیه ای وسیع در اطراف یانگ شو و در جنوب گوئلین است. فنگ لین شامل مجموعه ای از تپه های آهکی، زمین های هموار آهکی و برخی قسمت های دیگر می باشد. در این ناحیه سنگ های آهکی بسیار عالی وجود دارند. قطر بسیاری از این سنگ ها حدود یک و نیم برابر کمتر از ارتفاع آن ها است. ارتفاع این آهک ها حدود 30 تا 80 متر در قسمت مرکزی و تا 300 متر در نزدیکی یانگ شو می باشد. این سنگ های آهکی را می توان به نوعی به کوهستان هیمالیا نسبت داد.

جاذبه-های-گردشگری-رودخانه-لی-بهروزسیرجاذبه های گردشگری رودخانه لی در تمام مسیر شامل غارها، تپه های سرسبز و تپه های آهکی، کوهستان ها، کانال های آبی و مناظر دیدنی ساحل رودخانه است. این طبیعت باشکوه در کشور چین را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =

تماس بگیرید