تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر ممنوعه کجاست

شهر ممنوعه کجاست بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر ممنوعه کجاست؟ شهر ممنوعه چین سرشار از رمز و رازهای هیجان انگیز است که آن را به یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی و ….

نویسنده: منتشر شده در: 19 جولای 2023 205 بازدید

شهر ممنوعه کجاست و چرا ممنوع بوده است

شهر ممنوعه چین به نام “شهر ممنوعه پکن” (Forbidden City) و یا “موزه قصر” (Palace Museum) واقع در پکن، پایتخت چین است. این شهر ممنوعه یکی از معروف‌ترین و تاریخی‌ترین بناهای چین و یکی از مقصدهای توریستی برجسته در جهان می‌باشد.

دلیل نامگذاری این مکان به “شهر ممنوعه” به دلیل این است که در گذشته، این منطقه به عنوان محل اقامت امپراطوران چین به سرپرستی امپراتوری معروف بوده است. این محل قلمروی امپراتوری چین بوده و به دلیل اهمیت سیاسی و فرهنگی، عموم مردم و غیرمجازان اجازه ورود به این منطقه را نداشته‌اند. به همین دلیل، معمولاً مردم معمولی و تحت عنوان “مردم عادی” (common people) دسترسی به این منطقه را ندارند، و ورود به آن ممنوع بوده است. این ویژگی باعث شهرت و جذابیت این مکان برای توریست‌ها و بازدیدکنندگان شده است.

شهر ممنوعه پکن با طراحی باورنکردنی و بزرگترین کاخ چین، یک جاذبه بزرگ در چین و منطقه آسیایی است. امروزه، این منطقه به عنوان موزه کهن چین شناخته می‌شود و دارای مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، باغ‌ها و نمایشگاه‌های باارزش تاریخی و فرهنگی می‌باشد که باعث تعجب و تحسین بازدیدکنندگان می‌شود.

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه چین

داستان شهر ممنوعه چین

شاید تا حالا در سفر به چین از شهر ممنوعه چین دیدن کرده باشید و یا اسم آن را زیاد شنیده باشید. شهر ممنوعه چین در واقع یک شهر نیست بلکه مجموعه ای از کاخ هاست که به خاطر وسعت زیادی که دارد به آن شهر می گویند. این مجموعه کاخ ها درست در مرکز شهر بیجینگ یا همان پکن قرار دارد و بزرگ ترین کاخ سلطنتی جهان محسوب می شود. این مجموعه کاخ ها زمانی محل زندگی پادشاهان مختلف و امپراتوری چین بوده است و گفته می شود ۲۴ امپراطور در دوران سلسله پادشاهی مینگ و قینگ در این کاخ ها زندگی کرده اند.

در آن دوران مردم عادی به هیچ وجه نه می توانستند و نه اجازه ی ورد به این منطقه ممنوعه را داشتند و فقط خانواده ی سلطنتی این حق را داشتند و دقیقا به همین دلیل است که به آن شهر ممنوعه می گفته اند.

موقعیت جغرافیایی شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه چین امروزه در شمال میدان تیانانمن قرار دارد و مساحتی برابر ۷۴ هکتار را در بر گرفته است. کاخ ها در آن دوران به ۲ قسمت تقسیم شده بوده است بخش شمالی و جنوبی که در بخش شمالی پادشاه قدرت نمایی می کرده است و بخش جنوبی هم جایی بوده است که پادشاه به خاندان سلطنتی خود در آتن زندگی می کرده است.

موقعیت جغرافیایی شهر ممنوعه چین

موقعیت جغرافیایی شهر ممنوعه چین

مراحل ساخت شهر ممنوعه چین

ساخت این مجموعه کاخ ها در سال ۱۴۰۷ شروع شد و ۱۴ سال بعد در سال ۱۴۲۰ کامل شد و بعد از آن در سال بعد، پایتخت کشور از نانجینگ به بیجینگ منتقل شد. شهر ممنوعه چین از ۹۸۰ ساختمان و بیش از ۸۷۰۰ اتاق تشکیل شده است و آثار و یادگاری های زیادی را از آن دوران در خود جای داده است.

مراحل ساخت شهر ممنوعه چین

مراحل ساخت شهر ممنوعه چین

چطور می توان به شهر ممنوعه چین رفت؟

پس از آن که آموختیم شهر ممنوعه کجاست و به بازدید از آن علاقمند شدیم وقت آن رسیده که ببینیم چگونه می توان به این منطقه رفت. روش های مختلفی برای دسترسی به این مکان وجود دارد. می توانید سوار متروی خط ۱ شوید و در ایستگاه تیانانمن پیاده شوید و بعد از خروجی غربی و یا شرقی بیرون بیایید.

راه دیگر این است که سوار خط ۲ مترو پکن شوید و در ایستگاه قیانمن پیاده شوید. از آن جا از خروجی A بیرون بیایید و از شمال میدان تیانمن به سمت Forbidden City بروید. راه دیگر برای رسیدن به شهر ممنوعه چین از طریق اتوبوس است. اگر اتوبوس های شماره ۱ و ۲ و ۵۹ و ۵۲ و ۸۲ و ۱۲۰ و یا اتوبوس توریستی شماره ۲ را سوار شوید و در ایستگاه تیانانمن شرقی پیاده شوید.

کی به منطقه ممنوعه چین برویم؟

از ماه های آپریل تا اکتبر بین ساعت های ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ باز است و از ماه های نوامبر تا مارچ هم بین ساعت های ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ باز است. بنا بر تجربه ی بسیار از گردشگرانی که از این مجموعه در پکن دیده اند، بهترین زمان برای سفر به شهر ممنوعه چین از اواسط اکتبر تا اواخر ماه نوامبر است، چرا که در این ماه ها هم دمای هوا معتدل تر است و هم شلوغی کمتری را شاهد خواهید بود.

بد نیست بدانید که در هنگام بازدید از این مجموعه، به یک راهنمای حرفه ای نیاز دارید تا بتواند بخش های مختلف و داستان هایی که در مورد هر بخش وجود دارد را برای شما توضیح دهد. جالب است بدانید که برای این کار هم گزینه های مختلفی دارید مثلا می توانید یک راهنمای صوتی اجاره کنید و یا در خود موزه در آن جا یک راهنما استخدام کنید و یا اینکه اگر راهنمایی در تور خود دارید از او استفاده کنید.

دقت کنید که شهر ممنوعه واقعا بزرگ و عظیم است و گشتن همه ی قسمت های آن در یک زمان محدود غیر ممکن است. پس بهتر است یک نصف روز کامل را برای بازدید از آن در نظر بگیرید.

نکات کاربردی در بازدید از شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین و بازدید از آن مانند هر مکان گردشگری دیگری نیازمند رعایت و دانستن نکاتی است که در کسب تجربه ای هرچه بهتر به شما کمک شایانی می کند.

  • موزه ی کاخ ، روزانه بیشتر از ۸۰۰۰۰ بازدید کننده را نمی پذیرد. پس بهتر است از قبل مخصوصا در فصل های پر گردشگر، بلیط تان را رزرو کنید.
  • حتما از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید! چون دست کم ۳ ساعت سر پا خواهید بود.
  • حتما موقع بازدید از کاخ باید پاسپورتتان را همراه داشته باشید.
  • برای این که بهترین تجربه را داشته باشید، حتما از قبل مقداری در مورد این کاخ و تاریخچه ی آن مطالعه کنید. می توانید فیلم «آخرین امپراطور» را هم ببینید.
  • رستوران ها و کافه هایی که در موزه وجود دارند، گران هستند و به همین دلیل شاید بد نباشد اگر خودتان مقداری آب و یک اسنک کوچک همراهتان داشته باشید.
نکات کاربردی در بازدید از شهر ممنوعه

نکات کاربردی در بازدید از Forbidden City

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

تماس بگیرید