تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معرفی جذاب ترین فستیوال های چین

جشن های چین
چکیده این مطلب:

فستیوال های چین،زیباترین و جذاب ترین برنامه های دینی،فرهنگی و باستانی این کشور به شمار می روند.فستیوال هایی که در چین برگزار می شوند،پیشینه تاریخی ….

نویسنده: منتشر شده در: 29 دسامبر 2018 437 بازدید

جذاب ترین فستیوال های چین – جشن های چین

فستیوال های چین یا جشن های چین، زیباترین و جذاب ترین برنامه های دینی، فرهنگی و باستانی این کشور به شمار می روند. فستیوال ها و جشنواره هایی که در کشور چین برگزار می شوند، پیشینه تاریخی جالبی دارند و هر کدام در تاریخ و زمان معینی از سال، با شکوه تمام در شهرهای مختلف این کشور اجرا می گردند. برای تماشای این مراسم زیبا می توانید در تاریخ های معین شده، ویزای چین تهیه کنید و به این کشور مسافرت نمایید.

جشن های چین

جشن های چین

با توجه به اینکه کشور چین در آسیای شرقی دارای پیشینه تاریخی ارزشمند می باشد و نمادی از تمدن باستان را به نمایش می گذارد، تماشای فستیوال های چین نیز خالی از لطف نبوده و می توان آن ها را یکی از عوامل جذب توریست و گردشگر به این سرزمین دانست. برای لذت بردن از این جاذبه ها با بهروزسیر همسفر باشید.

فستیوال بزرگ جشن سال نوی چینی، نمادی از فرهنگ چند هزار ساله تمدن شرق آسیا

پیشینه تاریخی جشن سال نوی چینی به عنوان یکی از زیباترین فستیوال های چین، به حدود 3800 سال قبل باز می گردد. در آن دوران، کشاورزان چین برای رونق محصولات خود، کشت محصولات مرغوب و پرباری زمین های خود، قربانی هایی را به معابد اهدا می کردند؛ پس از یک سال این عبادت ها و مراسم، تکرار می شدند به طوری که به تدریج به مراسم های سنتی و آئینی چین مبدل گشتند.

جشن های چینی سال نوی چین

جشن های چینی سال نوی چین

در حقیقت آنچه امروز به عنوان مراسم سال نوی چینی می شناسیم، همان مراسم مذهبی است مردم باستان این کشور در معابد انجام می شده است. برای لذت بردن از این مراسم می توانید در ماه های ژانویه تا فوریه در تور چین شرکت کنید.

سال نو چین -جشن های چینی

سال نو چین -جشن های چینی

فستیوال های جشن سال نوی چینی از دوران حکومت سلسله شانگ آغاز می شود، در دوره امپراتوری هان و سلسله امپراتوری وودی ادامه می یابد. در طول تاریخ چین، مراسم سال نوی چینی، شکوه و عظمت بیشتری پیدا کرده است به گونه ای هر ساله بر جشن ها و رسومات این جشن افزوده می گردد. بهروزسیر توصیه می کند اگر قصد دارید یکی از زیباترین فستیوال های چین را از نزدیک تماشا کنید.

مراسم آتش بازی، نمایش های خیابانی عروسک های غول پیکر اژدها، تزئینات کاغذی قرمز رنگ در شهر، مراسم رقص شیر و اژدها، تهیه غذاهای سنتی کشور چین، مراسم مذهبی در معبدها و خرید هدیه برای دوستان و اعضای خانواده، مهم ترین آداب و رسوم فستیوال جشن سال نوی چینی هستند.

جشنواره فانوس ها در چین، نمادی باستانی از فرهنگ مردم شرقی

یکی دیگر از زیباترین و جذاب ترین فستیوال های چین، جشنواره فانوس ها نام دارد. اگر ویزای چین تهیه کنید و در زمان برگزاری این جشنواره به کشور چین سفر کنید، هیجان و لحظات بسیار رویایی را در این ایام تجربه خواهید کرد. قدمت برگزاری جشنواره فانوس ها به حدود 2000 سال پیش باز می گردد. از آن زمان تاکنون، کاهنان معابد عقیده داشتند روشن کردن فانوس ها موجب می شود روشنایی به زندگی مردم راه پیدا کند. در این مراسم، مردم فانوس هایی را روشن کرده و به هوا می فرستند. برخی مردم محلی اعتقاد دارند این فانوس ها در آینده، آرزوهای آنان را برآورده می سازد.

جشنواره فانوس ها در چین

جشنواره فانوس ها در چین

اگر قصد دارید برای تماشای فستیوال های چین و جشنواره فانوس ها به چین سفر کنید، می توانید در روز 15 اولین ماه سال نوی چینی در تور چین شرکت نمایید. بهروزسیر پیشنهاد می دهد در این جشنواره زیبا شرکت کنید.

فستیوال قایق های اژدها در چین؛ بزرگداشت شاعر بزرگ چینی

یکی از جشن های چین که با هیجان زیاد برگزار می شود، جشنواره قایق های اژدها است. این جشنواره یکی از مراسم های قدیمی و سنتی چین است و برای یادبود و گرامیداشت شاعر معروف چینی، کو یوآن، هر ساله مصادف با روز پنجم ماه قمری برگزار می شود. این شاعر بزرگ به خیانت، متهم و تبعید شده بود اما سرانجام در روز پنجم از ماه پنجم سال، خود را در رودخانه میلو غرق کرد. هر ساله قایق هایی که به صورت اژدهای رنگارنگ ساخته شده اند، بر روی آب این رودخانه به حرکت در می آیند و نام این شاعر بزرگ را گرامی می دارند. مسابقه، تهیه غذاهای سنتی و بازی های محلی در این مراسم، متداول است.

جشن های چین - قایق های اژدها

جشن های چین – قایق های اژدها

فستیوال هاربین، جذاب ترین جشنواره زمستانی بین المللی در کشور چین

یکی از متفاوت ترین جشن های چین، جشنواره برف و یخ هاربین است. در این جشنواره، مردم مختلف و هنرمندان بین المللی از سراسر جهان به شهر هاربین سفر می کنند تا بتوانند ذوق و استعداد هنری خود را در زمینه ساخت مجسمه های یخی به نمایش بگذارند. شهر هاربین در شمال کشور چین قرار دارد و دمای هوا به گونه ای است که برف و یخ انبوهی در آنجا وجود دارد.

جشن های چین - فستیوال هاربین

جشن های چین – فستیوال هاربین

اگر قصد دارید در این فستیوال زیبا و بی نظیر شرکت کنید و یا از تماشا منظره های برفی لذت ببرید می توانید ویزای فوری چین را تهیه کرده و در ماه ژانویه تا مارس به شهر هاربین کشور چین سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

تماس بگیرید