تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

موزه نانجینگ چین

8 001 1 scaled
چکیده این مطلب:

موزه نانجینگ چین ، اولین و بزرگ ترین موزه همه جانبه کشور چین است؛ این موزه 7000 متری شهر نانجینگ، یکی از معروف ترین جاذبه ….

نویسنده: منتشر شده در: 22 ژانویه 2019 293 بازدید

آشنایی-با-موزه-نانجینگ -بهروزسیر

موزه نانجینگ چین (Nanjing Museum)، اولین و بزرگ ترین موزه همه جانبه در کشور چین است؛ این موزه در جنوب کوهستان بنفش در شهر نانجینگ چین و در جنوب دروازه ژونگ شان (Zhongshan Gate) واقع شده است؛ این موزه، فضایی به وسعت 70000 متر مربع را تحت پوشش قرار داده و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. موزه شهر نانجینگ، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود، بنابراین پیشنهاد می کنیم با اخذ ویزای چین برای تماشای آثار این موزه به این سرزمین ها سفر کنید.

شهر نانجینگ، پایتخت استان جیانگ سو در سمت جنوب غربی کشور چین است. این شهر در ناحیه دلتای رودخانه معروف یانگ تسه کیانگ قرار دارد و به همین دلیل از اهمیت فرهنگی و اقتصادی زیادی برخوردار است. آثاری که در موزه نانجینگ نگهداری می شوند همه به نوعی فرهنگ و تمدن این ناحیه از آسیای شرقی را به نمایش گذاشته اند. بهروزسیر به افرادی که قصد سفر به چین را دارند پیشنهاد می کند سفر به شهر نانجینگ را در برنامه گردشگری خود قرار دهند.

موزه-نانجینگ -بهروزسیر

موزه نانجینگ از 2 سالن بزرگ نمایشگاهی که شامل سالن نمایشگاه تاریخ و سالن نمایشگاه هنر است تشکیل شده که این دو سالن بزرگ، مساحتی در حدود 35000 متر مربع را پوشش می دهند. هر دو نمایشگاه فوق، معماری باشکوه و خیره کننده ای به سبک سلسله امپراتوری لیائو را به نمایش می گذارد.

درختان و علف های موزه با کتیبه ها و تخته سنگ های مختلف تزئین شده اند و چشم انداز طبیعی و فرهنگی را با نمایی لذت بخش در موزه نانجینگ ایجاد نموده اند. برای دیدن این مناظر زیبا می توانید با اخذ ویزای چین، با بهروزسیر به شهر نانجینگ سفر کنید.

تأسیس قسمت های مختلف موزه نانجینگ؛ ساختار سازمانی موزه

قسمت-های-مختلف-موزه-نانجینگ -بهروزسیر

موزه شهرداری نانجینگ، یک مؤسسه کامل با ساختار سازمانی است؛ این موزه از 14 بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاصی را دنبال می کنند؛ این 14 قسمت اصلی موزه نانجینگ به صورت زیر فهرست می شوند:

بخش منابع انسانی، بخش سازماندهی موزه، بخش امنیت و حفاظت، مؤسسه تحقیقات باستان شناسی، مؤسسه تحقیقات هنرهای باستانی، مؤسسه تحقیقات فرهنگ و آداب و رسوم اجداد و نیاکان گذشته، مؤسسه تحقیقات فرهنگ و تمدن، مؤسسه تحقیقات معماری باستانی، مؤسسه تحقیقات نمایشگاه هنر، انبار، بخش نگهداری و جمع آوری آثار عتیقه، بخش نگارش، بخش خدمات و کتابخانه، بخش بازرسی و قرنطینه برای اسناد و آثار فرهنگی و فروشگاه آثار عتیقه جیانگ سو.

 

مجموعه های اصلی و ویژگی های موزه نانجینگ

مجموعه-های-اصلی-و-ویژگی-های-موزه-نانجینگ -بهروزسیر

در موزه نانجینگ کشور چین، بیش از حدود 40000 مجموعه ارزشمند و گرانبها از دوران پارینه سنگی تا دوران معاصر نگهداری می شود. این آثار شامل ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، فلزی، حکاکی های بامبو، هنرهای معاصر و حدود 1062 اثر از آثار فرهنگی مربوط به اولین اقوام و ملیت ها در این سرزمین می باشد. بهروزسیر توصیه می کند با اخذ ویزای چین، حتماً از این آثار جذاب و دیدنی در موزه نانجینگ دیدن کنید.

تولیدات و یافته های باستان شناسی که در موزه نانجینگ نگهداری می شوند دارای ارزش تاریخی، هنری، علمی و فرهنگی بسیار بالایی هستند. در این موزه می توانید اشیای طلایی، نقره ای، فلزی و سفالی مربوط به دوران مختلف تاریخ کره زمین را تماشا کنید. اشیای برنزی مربوط به دوران امپراتوری هان غربی، سلسله هان شرقی، امپراتوری جین شرقی و …، در موزه نانجینگ بسیار تماشایی هستند. با اخذ ویزای چین می توانید از گردش در این موزه لذت ببرید.

نمایشگاه های عمومی و اختصاصی موزه نانجینگ

نمایشگاه-های-عمومی-و-اختصاصی-موزه-نانجینگ -بهروزسیر

موزه شهرداری نانجینگ، مسئولیت حفاظت از ارزش ها و آثار فرهنگی باستانی این سرزمین را بر عهده گرفته و برای ترویج و ارتقای این مسئولیت ها، نمایشگاه های مختلف و دوره های آموزشی را در موزه نانجینگ به علاقه مندان ارائه می دهد. این کار فرهنگی در قالب برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی در این شهر اجرا می شود.

نمایشگاه تاریخ جیانگسو (Jiangsu)، اولین بار در اوایل سال 1960 راه اندازی شد؛ این نمایشگاه شامل بیش از 3000 شرکت کننده در زمینه باستان شناسی، آثار عتیقه، قوم شناسی، ادبیات تاریخی، به همراه نمایشگاه هایی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تاریخ استان جیانگسو بود. این نمایشگاه در موزه نانجینگ در سال های بعد، حدود 1989، با عنوان “نمایشگاه تمدن پنج هزار ساله رودخانه یانگ تسه” نامیده شد.

نمایشگاه-های-عمومی-و-اختصاصی-موزه-نانجینگ-بهروزسیر2

سالن نمایشگاه هنر در موزه نانجینگ در سال 1999 راه اندازی شد و مساحتی حدود 7000 متر مربع را پوشش می داد. این سالن نمایشگاهی از 11 سالن مربوط به نمایش آثار هنری سلسله کینگ، نقاشی ها و خطاطی ها، هنر سرامیک، بیش از 5000 مجموعه نفیس و آثار گلدوزی، در نظر گرفته شد.

آنچه امروزه از موزه نانجینگ برای بازدید علاقه مندان در دسترس است، نمایشگاه ها و آثار بسیار ارزشمندی است که نه تنها تمدن مشرق زمین را به تصویر می کشد بلکه در تبادل فرهنگ و رسوم این سرزمین با کشورهای غربی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

تماس بگیرید