تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هنر مجسمه سازی در چین

هنر-مجسمه-سازی-و-فرهنگ-چینی-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

هنر مجسمه سازی در چین یکی از هنرهای باستانی مشرق زمین محسوب می شود. رد پای این هنر برجسته و چشم نواز به قرن ها ….

نویسنده: منتشر شده در: 08 ژوئن 2019 647 بازدید

هنر-مجسمه-سازی-در-چین-بهروزسیر

هنر مجسمه سازی در چین یکی از هنرهای باستانی مشرق زمین محسوب می شود. رد پای این هنر برجسته و چشم نواز به قرن ها پیش از میلاد باز می گردد؛ زمانی که امپراتوری های مختلف در کشور چین حکومت می کردند. رد پای هنر در چین را به صورت مجسمه های برنزی، گلی و فلزی می‌توان جستجو کرد. آنچه از اکتشافات باستان‌شناسی از آثار تاریخی چین باستان به دست آمده است، همه، نشان می دهند که  مردم چین در قرن ها قبل از میلاد در دوران امپراتوری های مختلف به هنر مجسمه سازی و ساخت تندیس ها مشغول بوده اند. برجسته ترین مجسمه هایی که در کشور چین می توان مشاهده کرد به مجسمه بودا و پیروان او اختصاص دارد. با دریافت ویزای انفرادی چین می توانید از نزدیک، هنر را در چین را تماشا کنید. بهروزسیر در سفر به مشرق زمین، همراه شما خواهد بود.

 هنر مجسمه سازی در چین باستان

هنر-مجسمه-سازی-در-چین-باستان-بهروزسیر

 در این هنر با استفاده از اشیای برنزی به دوران حکومتی امپراطوری شانگ و سلسله ژو غربی تعلق دارد. این دوره امپراتوری بیش از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد، در یک دوره هزار ساله به ثبت رسیده است. در تمام این دوران تاریخی، نمادی از هنرهای باستانی چین در مکان های مختلف بر جای مانده است. شاهکار هنر مجسمه سازی در چین  به ساخت مجسمه های بی نظیر و حیرت انگیز از ارتش سرخ می باشد. ارتش سرخ مربوط به اولین امپراتوری چین در سال ۲۲۱ تا ۲۱۰ قبل از میلاد باز می‌گردد و در آرامگاه “کین شی هوآنگ” برای بازدید عموم قرار داده شده است.

هنر-مجسمه-سازی-در-چین-باستان--بهروزسیر

در چین باستان رسم بر این بود که تندیس هایی از چهره ملکه های امپراتوری های مختلف به عنوان مجسمه ساخته می‌شد. اکتشافات باستان‌شناسی، بسیاری از این تندیس ها را از دل خاک بیرون کشیدند که همه نمادی از هنر مجسمه سازی در چین می باشند. برترین آثار گردشگری کشور چین به سلسله تانگ بازمی‌گردد و به عنوان بودای غول پیکر در سال ۸۰۳ کامل شده است. با ویزای انفرادی چین می توانید این مناظر را از نزدیک تماشا کنید.

هنر مجسمه سازی در چین به اروپا راه پیدا می کند

هنر-مجسمه-سازی-در-چین-به-اروپا-بهروزسیر-

 مجسمه های چینی علاوه بر این که نمادی از فرهنگ و تمدن چین باستان محسوب می شوند، به نوعی یکی از محبوب ترین سوغات چین نیز به شمار می روند. مجسمه های چینی برای اولین بار توسط جهانگرد معروف، “مارکوپولو” به اروپا انتقال داده شدند. آن زمان مقارن با قرن 18 در اروپا بود. بسیاری از هنرمندان و صنعتگران به هنر مشرق زمین علاقه‌مند شدند و با الهام از هنر مجسمه سازی توانستند لوازم تزیینی و سایر اشیا را به خصوص از اشیای فلز یا برنز بسازند. ریخته گری با برنز برای اولین بار از مشرق زمین در زمان سلسله امپراتوری ژو به اوج خود رسید و به جهانیان معرفی شد.

مجسمه هایی که از چین باستان بر جای مانده است، تمثالی از انسان و حیوانات و سایر اشیا می باشد. اشیایی نظیر ظروف برنزی که با طلا و نقره تزیین شده اند، در مقبره های چین باستان کشف شده اند.

هنر-مجسمه-سازی-در-چین-به-اروپا-بهروزسیر

شگفت انگیزترین اکتشافات باستان شناسی که حیرت دانشمندان را برانگیخت مربوط به آرامگاهShi Huangdi  در شهر ژی آن  بوده است. در 12 ماه مارس سال ۱۹۷۴ در یک حفره زیرزمینی، مجسمه‌هایی از ارتش چین با تعداد بیش از ۶۰۰۰   عدد یافت شد. تاریخ این مجسمه سازی در چین به اواخر قرن ۳ قبل از میلاد باز می گردد. چهره های این ارتش به گونه ای ساخته شده بودند که گوی یک ارتش آماده برای جنگ در این مکان سازماندهی شده است! با دریافت ویزای انفرادی چین می‌توانید شگفتی های چین را از نزدیک تماشا کنید.

هنر مجسمه سازی در چین، نمادی از فرهنگ به شمار می رود

هنر-مجسمه-سازی-و-فرهنگ-چینی-بهروزسیر

مردم چین باستان از چوب، فلز، سنگ و گل رس برای ساخت مجسمه های مختلف استفاده می کردند. عمده‌ترین  موضوعاتی که هنر مجسمه سازی  آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد مربوط به فرهنگ و مذهب بود. پیروان بودا و مذهب تائوئیسم، مجسمه‌هایی متفاوت از خدایان را طراحی می کردند و میساختند. مجسمه های کشور چین از نظر فرهنگ، دارای ارزش تاریخی هستند که هر ساله از سوی کارشناسان مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

 علاوه بر هنر مجسمه سازی سایر هنرها نظیر هنر نقاشی، موسیقی چینی، خوشنویسی تولید سرامیک و ظروف سفالی و صنایع دستی از شهرت خاصی در جهان برخوردار است. به دلیل اینکه بسیاری از آثار هنر مجسمه سازی غیر قابل انتقال به موزه های کشور های خارجی است بهترین راه برای لذت بردن از نمای بی نظیر این مجسمه‌ها، دریافت ویزای انفرادی چین و شرکت در تور گردشگری کشور چین است. با استفاده از خدمات بهروزسیر می توانید از نزدیک با هنر  در چین آشنا شوید. در این کشور، مجسمه های غول پیکری را خواهید دید که چشم شما را به خود خیره می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

تماس بگیرید