تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دریاچه تای یکی ازجاذبه های طبیعی شرق چین

ارزش-دریاچه-تای-برای-ساکنین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

دریاچه تای یا دریاچه تای هو یک دریاچه سیع و زیبا در نواحی مغولستان داخلی، جایی در دلتای رودخانه یانگ تسه است؛این دریاچه یکی از ….

نویسنده: منتشر شده در: 27 مارس 2019 62 بازدید

دریاچه-تای-چین-بهروزسیردریاچه تای (Lake Tai) یا دریاچه تای هو (Lake Taihu، یک دریاچه سیع و زیبا در نواحی مغولستان داخلی، جایی در دلتای رودخانه یانگ تسه کیانگ است؛ این دریاچه یکی از بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین در کشور چین است. این دریاچه از یک سوی به جیانگ سو تعلق دارد و سواحل شمالی را تشکیل داده است و از سوی دیگر با ژی جیانگ مرز مشترک دارد. دریاچه تای با وسعتی حدود 2250 کیلومتر مربع و عمق 2 متر، پس از پویانگ (Poyang) و دانگ تینگ (Dongting)، سومین دریاچه آب شیرین بزرگ در کشور چین به شمار می رود. بسیاری از جزیره های کوچک و بزرگ در بستر این دریاچه زیبا قرار گرفته اند. برای تماشای این جاذبه گردشگری بسیار زیبا در شرق چین می توانید با اخذ ویزای چین از بهروزسیر به جیانگ سو سفر کنید.

چگونگی تشکیل دریاچه تای در کشور چین

مطالعاتی که دانشمندان بر روی دریاچه تای انجام داده اند نشان داده است که ساختار دایره ای شکل در این دریاچه در نتیجه برخورد شهاب سنگ ها به این ناحیه بوده است؛ برخورد شهاب سنگ ها موجب پیدایش برخی اجسام مخروطی شکل و خروجی موادی از درون شهاب سنگ به بیرون شده است. این اتفاق به حدود 70 میلیون سال قبل باز می گردد. علاوه بر این یافته ها، برخی از محققان معتقد هستند که هیچ ماده معدنی یا دهانه آتشفشانی در این منطقه وجود ندارد.

فسیل هایی که از سرزمین های اطراف دریاچه تای به دست آمده اند نشان می دهند  که این دریاچه دوره های بسیار بسیار قدیمی، زمانی که به آغاز پیدایش یخچال های طبیعی مربوط می شود، در شرق چین خشک شده بوده است. رشد و توسعه دلتای رودخانه های یانگ تسه و کیانگ تانگ، دریاچه تای را از دریا دور نگه داشت و بنابراین موجب شد این دریاچه به عنوان یک منبع آب شیرین تشکیل شود؛ تنها منبع تغذیه دریاچه تای از آب باران و برف می باشد. برای تماشای این منطقه سرسبز و زیبا می توانید با اخذ ویزای چین، در تورهای گردشگری بهروزسیر شرکت کنید. 

جاذبه های گردشگری دریاچه تای در شرق چین

جاذبه-های-گردشگری-دریاچه-تای-بهروزسیردر بیان زیبایی های دریاچه تای در شرق کشور چین، همین بس که بگوییم یک منطقه آبی وسیع، چشم نواز و باشکوه در زمین های پایین کوهستان دونگ تینگ گسترده شده است. جلوه های بی نظیر از سنگ های آهکی که طی سال ها در این دریاچه شکل گرفته اند بر زیبایی آن افزوده است. جالب آن است که سنگ های دریاچه تای برای ساخت و تزئین باغ های قدیمی چین استفاده می شده اند؛ جایی که اکنون به عنوان یک موزه گردشگری در نزدیکی شهر سوژو واقع شده است. باغ های قدیمی چین در شهر سوژو در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. اخذ ویزای چین، بهترین فرصت برای گردش در ساحل دریاچه چین است.

اگر بر بالای معبد پاگودا نور اژدها که یکی از معبدهای اطراف دریاچه تای است بایستید می توانید به طور کامل به منظره دریاچه اشراف داشته باشید. معبد پاگودا اژدها در سمت غرب پارک ووژی ژی هوی (Wuxi Xihui) قرار دارد. نمای دیگر پانورامیک به دریاچه تای، در قرن 11 میلادی در لانگ شان، توسط یک شعر بسیار زیبا که توسط سو شی (Su Shi) سروده شده بود، به مردم معرفی شد. با اخذ ویزای چین می توانید هم به تماشای منظره دریاچه بپردازید و هم از معبد اژدها بازدید کنید.

از دیگر جاذبه های گردشگری دریاچه تای، تعداد سه جزیره زیبا هستند که در آب های دریاچه واقع شده اند و با نام پارک ملی زمین شناسی شناخته می شوند؛ این جزیره ها تحت عنوان یک نام کلی، با نام جزیره سان شان (Sanshan) شهرت دارند. اگر قصد دارید این جزیره های را از نزدیک تماشا کنید می توانید با اخذ ویزای چین در تورهای گردشگری بهروزسیر شرکت کنید.

ارزش دریاچه تای برای ساکنین منطقه

ارزش-دریاچه-تای-برای-ساکنین-بهروزسیردریاچه تای، گذشته از ارزش گردشگری و زیست محیطی، دارای اهمیت زیادی برای مشاغل، کسب و کارها و صنایع این قسمت از کشور چین می باشد. عمده ترین شغل مردم این ناحیه، ماهیگیری است. اگر به جیانگ سو سفر کنید و به نزدیکی دریاچه تای بروید می توانید تعداد زیادی قایق های ماهیگیری را در این منطقه مشاهده کنید. صید ماهی و خرچنگ در دریاچه هم منبع غذایی مردم را تأمین می کند و هم به عنوان یک شغل پردرآمد برای مردم به شمار می رود.

در اطراف دریاچه تای می توان صنایعی نظیر سرامیک، سفالگری و یا کارخانه هایی با همین حوزه کاری را مشاهده کرد. به واسطه همین کارخانه ها بخش زیادی از آلاینده های زیست محیطی به دریاچه و اکوسیستم های اطراف راه پیدا می کنند. وجود آشغال ها یا ورود فاضلاب های صنعتی به آب دریاچه، نوعی تهدید برای از بین رفتن محیط زندگی ماهی ها و همچنین منابع آب شیرین در کشور چین محسوب می شوند. البته دولت چین، کارشناسان محیط زیست و دانشمندان همچنان برای حفاظت از این دریاچه با ارزش تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =

تماس بگیرید